PDA

Vis full versjon : IPD - www.ipdusa.com



Per Turbo
20/01/10, 15:50
Jeg, som sikkert mange andre, har kjøpt deler fra IPD.

I mine øyne en helt fantastisk bedrift som lager og selger utrolig mye bra deler til Volvo til veldig gode priser for oss her på oljeberget, selv med frakt og toll er det fortsatt penger å spare på mange av de dyrere delene.

Min erfaring er at de har gode produkter, både originale, uoriginale og deres egne produkter. Og de er raske på frakten og ikke minst service!

Jeg bruker JetCarrier som gjør at frakt blir langt rimeligere, tar dog lenger tid men det gjør ikke meg noe.

Så, tommel opp for IPD fra meg :D

Kodja
21/01/10, 09:33
handla fult krengestag understell til Hele 945n alle 4 stag. kjempefornøyd jeg også! de har mye småting også som er nyttig! dog skal jeg overtale Per Turbo til å ta med noe småting neste ordre ;) for jeg klarte ikke å få til jetcarrier på mitt første kjøp så det ble litt kostbart med frakta :p

Lindquist
21/01/10, 15:19
IPD usa er Super på service, har ingen ting og utsette på dem.
og god kvalitet over produktene.

Agrostar
21/01/10, 20:16
Var fornøgd etter å ha handla der eg og.

THolandsli
21/01/10, 20:19
Har handlet fra de 5-6 ganger, og kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd.

larsa-std
21/01/10, 21:46
Legger med linken også, så slipper man å måtte gå helt opp til adresselinjen for å skrive inn nettadressen.. :P
IPD USA (http://www.ipdusa.com/)

Royern
23/01/10, 22:36
Jeg har også handlet med ipdusa, ringte dem og sa at jeg syntes frakta var drøy og fikk beskjed om å ringe et par dager etter. Da hadde han ordnet frakt til en helt overkommelig pris :)

Joakim-G_R
24/01/10, 03:03
Absolutt fornøyd. Ordnet selv med frakt igjennom Jetcarrier, så det tok jo evigheter før vi fikk deler. Men det gikk smertefritt fra IPD sin side. Og alle stag er selvfølgelig ypperlige, bare litt synd det ikke var nevnt at de var blå istedenfor "gullelokserte", men det går bra.

Morgis
05/03/10, 10:28
Kjempefornøyd med dem.
Fra bestilling til varene ble levert på døren gikk det akkurat 10dager.
Syntes det er bra.
Skikkelig kvalitet over sakene dem selger.

Her må VCCN ordne seg avtaler :D

henrik940
10/03/10, 16:21
Hvordan er pris på frakt?

Per Turbo
10/03/10, 16:25
Om du får de til å sende direkte blir det fort dyrt, bruker du www.jetcarrier.com blir det kjapt en del å spare.

henrik940
10/03/10, 16:29
Tar IPD noe for å sende med de da?

T90
10/03/10, 16:29
Facebook sia til IPD http://www.facebook.com/search/?q=ipd&init=quick#!/ipdusa?ref=ss :D

Per Turbo
10/03/10, 16:37
Du betaler bare for frakt innenlands i USA, noe som er langt rimeligere enn direkte.

henrik940
10/03/10, 16:44
Riktig. Hva har du bestilt derfra?

Per Turbo
10/03/10, 16:49
En god del.. ;)

Har vel handlet derfra 4-5 ganger nå og sendt med Jetcarrier. Fungert veldig bra hver gang.

Laugis
10/03/10, 21:39
Jeg har også veldig gode erfaringer med dem, veldig hyggelige folk å snakke med :)

Angående fraktkostnader så er det bare å ta kontakt med dem, jeg bestilte alt av stag til volvoen hos dem. Med fraktkalkulatoren på sida dems skulle dem ha $600, men så tok jeg kontakt med dem og da fikk jeg frakta med ups ned i $250..

Så hadde pakka på døra rett etter det hadde gått en uke, ambefales på det sterkeste fra min side.

volvo2før
15/04/10, 21:48
Jeg har også bestilt deler fra dem nå, og pakkene ligger i oslo, sliter med tollen..
:S Har nå fått tredje brevet om ufortollet pakker som vil bli returnert den 20 April, viss ikke jeg får fortollet. Hva skal jeg gjøre? :(

volvoRsport
15/04/10, 21:52
Jeg har også bestilt deler fra dem nå, og pakkene ligger i oslo, sliter med tollen..
:S Har nå fått tredje brevet om ufortollet pakker som vil bli returnert den 20 April, viss ikke jeg får fortollet. Hva skal jeg gjøre? :(

Det står sikkert i brevet at du må sende inn kvittering eller annen bekreftelse på verdi?

volvo2før
15/04/10, 22:08
Det står sikkert i brevet at du må sende inn kvittering eller annen bekreftelse på verdi?

Ja nettopp, er det som står. Da tok jeg en kopi av den ordrebekreftelsen jeg fikk på epost etter at ordren min var registrert, og sende i retur til posten i Oslo. Skal vel funke det?

volvoRsport
16/04/10, 15:02
Ja nettopp, er det som står. Da tok jeg en kopi av den ordrebekreftelsen jeg fikk på epost etter at ordren min var registrert, og sende i retur til posten i Oslo. Skal vel funke det?

Det skal være mer enn god nok dokumentasjon ja.

ThePlace
25/06/10, 22:16
Om du får de til å sende direkte blir det fort dyrt, bruker du www.jetcarrier.com blir det kjapt en del å spare.

Hvordan går dere frem når dere bruker Jetcarrier?

Tenkte å bestille noe der nå, men skjønte lite av alternativene på Shipping.

Luigi
26/06/10, 00:45
Hvordan går dere frem når dere bruker Jetcarrier?

Tenkte å bestille noe der nå, men skjønte lite av alternativene på Shipping.

skulle til og spørre om akkurat det samme!

ThePlace
17/07/10, 17:43
Hvordan går dere frem når dere bruker Jetcarrier?

Tenkte å bestille noe der nå, men skjønte lite av alternativene på Shipping.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Hvordan velger dere Jetcarrier ved bestilling, etter at det er opprettet konto hos Jetcarrer?

volvoRsport
17/07/10, 17:45
Noen som kan hjelpe meg med dette?

Hvordan velger dere Jetcarrier ved bestilling, etter at det er opprettet konto hos Jetcarrer?

Må opprette konto hos Jetcarrier så du får en amerikansk adresse, denne adressen bruker du når du skal bestille hos IPD.

Per Turbo
17/07/10, 21:00
Når du skal fylle ut info så fyller du ut hjemme adressen din på Billing Info, på Shipping Info fyller du ut

Navn co/ JetCarrier
og så JetCarrier adressen din inkl Suite nr.

Morgis
15/08/10, 10:06
Prøvde denne gangen en ny transportløsning dem hadde fått god pris på.
Bestilte en del mindre deler som plugger, kabler, coil, hjullagre osv.
Dette kunne jeg få en 3dagers expresspakke på, til 129$.
Og jaggu tok det 3dager fra usa til den lå ligger på postkontoret i nærheten her :)
Veldig bra. :)


We have negotiated great rates for expedited shipping and it will generally be less that standard international rates.
I show a shipping cost of $118.38 for approximately 10 day arrival and $129.35 for 3 day service.

Joakim-G_R
15/08/10, 14:03
3 dager fra andre siden av kloden er respektabelt. Finnes jo firmaer i Norge som bruker lenger tid rundt i Norge..

Morgis
15/08/10, 14:52
snakker vi Posten? ;)

Joakim-G_R
15/08/10, 15:01
snakker vi Posten? ;)

Ja, f.eks.. :p

Skrue
25/08/10, 18:32
hei.

når dere bruker jetcarrier, skriver dere bare inn adressen og resten går av seg selv eller må man kontakte jetcarrier om pakken som er på tur til jetcarrier adressen?



takker for svar:)

volvoRsport
25/08/10, 18:36
hei.

når dere bruker jetcarrier, skriver dere bare inn adressen og resten går av seg selv eller må man kontakte jetcarrier om pakken som er på tur til jetcarrier adressen?



takker for svar:)

Må booke pakken etter du har bestillt noe som skal sendes til Jetcarrier.

Skrue
25/08/10, 18:54
Må booke pakken etter du har bestillt noe som skal sendes til Jetcarrier.



takker så mye.

da var det gjort.

bare venting igjen;)

Kuleberg
24/09/10, 17:19
er det noen som trenger noe fra IPD ?? skal bestille krengestag men hvis jeg skal bestille alene så er det vel nesten like greit å bestille fra pedersen?

volvoRsport
24/09/10, 18:52
er det noen som trenger noe fra IPD ?? skal bestille krengestag men hvis jeg skal bestille alene så er det vel nesten like greit å bestille fra pedersen?

BCB fører også IPD krengestag, og siden BCB er VCCN-samarbeidspartner får du litt prosenter også.

Kuleberg
24/09/10, 19:24
BCB fører også IPD krengestag, og siden BCB er VCCN-samarbeidspartner får du litt prosenter også.

Ja til dobbel pris :p

volvoRsport
24/09/10, 19:33
Ja til dobbel pris :p

BCB er litt billigere enn Pedersens, og du må huske på at hvis du bestiller fra IPD kommer fraktpris og moms i tillegg, så du havner uansett på rundt 3500kr eller mer.

Un4Given
05/05/11, 03:30
Blåser litt liv i denne jeg.

Noen som kan anslå sånn ca fordyrende tillegg ved kjøp av felger som kommer på ca NKR 2700,- på nettbutikk i USA? Tenker da på frakt og moms.

Sikler litt på Vöxx MG3 i 17"... :)

elephant
05/05/11, 12:02
Der var det mye snadder gitt!
Lurer på om det blir en bestilling på meg også.

a|ex
05/05/11, 12:08
Jeg har også bestilt litt av hvert fra ipd og kan ikke si annet enn at jeg er storveis fornøyd!

Testdriver
05/05/11, 13:10
Jeg har også bestilt litt av hvert fra ipd og kan ikke si annet enn at jeg er storveis fornøyd!
Hvor mye sånn generelt må man regne med å betale i frakt og avgifter når man bestiller derfra?

elephant
06/05/11, 00:06
Blir det ikke en deeeel billigere å kjøpe Koni/Bilstein fra ipd enn fra bcb/pedersen?

a|ex
06/05/11, 10:36
Hvor mye sånn generelt må man regne med å betale i frakt og avgifter når man bestiller derfra?

Avgifter = moms pluss et lite fortollingsgebyr fra speditøren. Frakten varierer avhengig av vekt og størrelse på forsendelsen, men det blir stort sett alltid billigere enn å kjøpe nytt i norge uansett :)

A.Finstad
07/05/11, 00:26
Blir det ikke en deeeel billigere å kjøpe Koni/Bilstein fra ipd enn fra bcb/pedersen?

nei fordi det er ikke samme dempere som IPD selger å de pedersen selger

elephant
07/05/11, 01:49
Det er vel god kvalitet på de fra IPD også? Verdt pengene?
Skal på bruksbilen.

Joakim-G_R
07/05/11, 02:25
Det er vel god kvalitet på de fra IPD også? Verdt pengene?
Skal på bruksbilen.

Bilstein HD har ingenting på en bruksbil å gjøre. :)

elephant
07/05/11, 02:27
Tenkte mest på Koni. ;)

Joakim-G_R
07/05/11, 02:33
Aha. Koni får du jo til rundt 5 000 i Norge også har jeg sett enkelte steder, 4 dempere og 4 senkefjører.

elephant
07/05/11, 02:37
Jepp, mener de hadde det på bcb.
Er vel ikke samme dempere på IPD og Bcb?
Siden det var jo en del billigere på IPD (ja, har regnet med moms o.l.) og tenkte meg litt andre saker der også, så hvis de er greie kan jeg jo slenge de med.

Joakim-G_R
07/05/11, 02:42
Aner ikke hvordan det er med Koni "over there", og her. Bilstein er iallefall tyske varer her, og produsert i US i USA.

Hva bil har du?

elephant
07/05/11, 02:51
Aha, sånn å forstå!

1986 244.

Joakim-G_R
07/05/11, 11:24
Ok. Og det er en ren bruksbil, som du vil ha litt stivere?

Jeg har selv Bilstein Sport på 245'n min, veldig fornøyd med de parret med Lesjöfors-fjærer.
Koni er også en snätt dårligere demper enn Bilstein, søk litt på forumet så finner du diskusjoner rundt emnet.

Robinson199
15/05/11, 00:49
bestilte en del deler til 945 fra ipdusa og når jeg skjekker status på pakka på sia de si så står det :
Dear Customer:

At this time we are not able to provide status details of your order in your online account. In the mean time, please call 800-444-6473 or send an e-mail inquiry to info@ipdusa.com and we will be happy to provide details on current or past purchases. We apologize for the inconvenience and are working towards a solution to provide up to date order status and invoice history.

You will be sent email you when your order is submitted to our internal system and at the time of shipping. You will also get tracking emails from UPS or USPS if you provided a valid email address and your spam filters let these message through.

Sincerely,
The ipd staff

har sendte de en mail for 5-6 dager siden og spurte om det var noe problem med ordren men har ikke fått noe svar.

jeg har også skjekk på jetcarrier og der har de ikke mottat pakken:S nå har det snart godt 2 uker.

Har dere opplevd det samma fra de?

Espen Hveding Nordgård
17/09/11, 01:04
Hvordan er kvaliteten på slitedeler derifra?
Tenkte jeg skulle bestille endeledd, bærekuler, tårnlager, motorfester o.l i tillegg til stag og sånn.
De har jo gode priser, men enig med frakta, den var hinsides!

Noen som har spurt om de er snille med verdimerkinga på pakka, mht toll? :p

Dcd36
17/09/11, 19:28
Hvordan er kvaliteten på slitedeler derifra?
Tenkte jeg skulle bestille endeledd, bærekuler, tårnlager, motorfester o.l i tillegg til stag og sånn.
De har jo gode priser, men enig med frakta, den var hinsides!

Noen som har spurt om de er snille med verdimerkinga på pakka, mht toll? :p

Ang frakt må Du bruke kontaktskjema for å få en billigere pris, kjøpte noe her i vår/sommer, da ble frakta på $600!!! ifølge siden, sendte så inn forespørsel om billigere frakt, fikk kostnaden ned til $203, fremdeles dyrt men mye bedre enn $600 ;) .

Verdimerking har jeg ikke opplevd at de er snille med nei.

Espen Hveding Nordgård
18/09/11, 00:31
Ja, hørte med de på frakta, og det ble en god del billigere! Heldigvis!

Men tenker på å bestille for rundt 7K NOK derfra nå, men lurer på kvaliteten på slitedela dems, tenker spesielt vs FCP Groton...

Audun
20/10/11, 10:18
kjøpte en god bunt med deler hos dem. Veldig fornøyd med handelen. servicen er det ingen ting å si på. iom summen på bestilingen var ganske bra så fikk jeg prosenter uten å spørre engang! :)
Handler gjerne der igjen! :)

Nybakken
20/10/11, 10:29
Ang frakt må Du bruke kontaktskjema for å få en billigere pris, kjøpte noe her i vår/sommer, da ble frakta på $600!!! ifølge siden, sendte så inn forespørsel om billigere frakt, fikk kostnaden ned til $203, fremdeles dyrt men mye bedre enn $600 ;) .

Verdimerking har jeg ikke opplevd at de er snille med nei.
Kaller du 1600kr dyrt fra USA? :eek:

Kjøpte Bilstein dempere og SPR tårnstaget mitt derfra, knall service, Delene funker som de skal og ikke galen pris heller :) Kommer til å bestille mer derfra, bl.a. nye lykter, spredere og kanskje noen interiør deler! :D

Morgis
20/10/11, 12:18
mye av delene får man hos fcpgroton.com til en mye snillere pris, og enda raskere levering.

850GLTsilver
20/10/11, 23:47
mye av delene får man hos fcpgroton.com til en mye snillere pris, og enda raskere levering.


Samme erfaring har jeg og.

Mye av delene til IPDUSA har nesten samme pris som mekonomen her hjemme.

Men det skal sies: Når jeg handler hos IPD, så er alt 100% perfekt hver gang.
Blir no0k lettere når jeg har egen tollkonto også, for jeg får delene levert på døra og regninga på toll/moms noen dager etter. Er forøvrig kun moms vi betaler.