PDA

Vis full versjon : ladelampe lyser



volvo2før
11/10/10, 10:22
I går kveld opplevde jeg at voltmeteret sank nesten helt ned til bunn og de tre lampene som lyser når man slår på tenninga kom på. I dag var det helt normalt igjen, utenom at da jeg hadde fullt gasspådrag og giret ved et 4-5000rpm så "blinket" de tre lampene da jeg giret.

Har nylig byttet både dynamo og starter, samt at batteriet er kun 1 år gammelt. Men bilen er 240turbo fra 1982 så kan kansje være mye dårlige ledninger?

Aartun
11/10/10, 10:34
Ville begynnt med å måle spenning på batteri for å eliminere litt,
var dynamoen du byttet til ny?
kan være du har problem med jording

volvo2før
11/10/10, 10:37
Ville begynnt med å måle spenning på batteri for å eliminere litt,
var dynamoen du byttet til ny?
kan være du har problem med jording

Okei. Tja, var en byttedynamo fra bcb, så skal i bunn og grunn være tilnærmet ny..? Har satt på ekstra jording på batteriet, men spørst om dynamoen skulle vært bedre jordet..

JonasS
11/10/10, 10:53
Kjenn på viftereima di.. ;)

Aartun
11/10/10, 10:57
Okei. Tja, var en byttedynamo fra bcb, så skal i bunn og grunn være tilnærmet ny..? Har satt på ekstra jording på batteriet, men spørst om dynamoen skulle vært bedre jordet..

Skal være overhalt og så god som ny da ja.
kanskje bedre jording på dynamo/blokk ja.. det er ikke sikkert den trengs å byttes, men at du sikrer at den har god kontakt med gods/metall.
i og med at du får problemet når du går fra godt belastet dynamo til lett belastning (i girskiftet).

volvo2før
11/10/10, 14:57
Okei, ja skal få sjekket det. Trodde kanskje anlegget dro litt mye strøm, men slo det av og det var like ens.