Vis full versjon : Ettermontering av dieselvarmer
Brrrrrrr kaldt idag tidlig. Merka forskjellen på å IKKE ha dieselvarmer nå :p
Det store spørsmålet:
HVIS jeg har en dieselvarmer liggende.
Hvor mye jobb er det å ettermontere?
Hvor mange deler er det ?
Noen som har en anelse?
Kan få tak i komplett dieselvarmer til ca 5000SEK.
Er alt som trengs på dette bildet?
http://image.fbt.se/global/images/image.php?src=http://image.fbt.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/114/bil/lgnr/259163_1.jpg&width=370&height=&width=&height=
Mangler div. på bildet. Du må ha dieselpumpe og dieselrør fra tank og fram til varmeren. Software trenger du også
Hm, er det samme pumpe som ellers drifter bilen? eller en annen type?
hvor lang tid vil man bruke på å montere dette, har tilgang på bukk og verktøy.
Dette er en jobb som er beregnet til ca 25.000,- inkl. deler til 18.000,- :)
Du trenger monteringssatsen til ca 2500,- og applikasjonen. Så må du har riktig type varmer, da det er forskjellige utgaver.
Jeg hadde ikke tatt meg bryet, men det er meg da.. :)
Hmm, hvis man gjør det på verksted - ja.
Sjekka litt i Sverige og det er flere som har gjort det selv hjemme. men delene koster flesk fordet.
har gjort denne jobben ett par ganger. må borre hull ned i tank armaturet. montere pumpe ved dieselfilteret. trekke dieselrør frem til fronten og montere varmer. + sw. går fort noen timer.
Og ville du tatt på deg jobben angerman mot betaling?:P
Har fått gjort dette. Kjøpte brenneren hos JB i Sverige, nytt monteringssett hos Volvo forhandler ca 2500 og betalte ca 3000 for montering. I tillegg måtte jeg legge inn SW. For å få denne som jeg ville måtte jeg betale ekstra for SW for timerfunksjon og samtidig avmonterte jeg automatisk start.
Samlet betalte jeg vel ca 10.000 for å få dette montert, men etter min mening er dette et must i vinternorge. Bilen har store problemer å holde motortemeraturen oppe en vinterdag uten tilleggsvarmeren.
kunne gjerne det,men får ikke stå på jobb med "andre" jobber :(
Dette er en jobb som er beregnet til ca 25.000,- inkl. deler til 18.000,- :)
Du trenger monteringssatsen til ca 2500,- og applikasjonen. Så må du har riktig type varmer, da det er forskjellige utgaver.
Jeg hadde ikke tatt meg bryet, men det er meg da.. :)
Køyre ikkje dieselbil du med andre ord.. ;)
kunne gjerne det,men får ikke stå på jobb med "andre" jobber :(
Og det synes du er rart? At du ikkje får lov å motarbeide din egen arbeidsgiver med å jobbe svart???
nope. kjenner nok av de som gjør det.
haha du kan få stå hos meg, på verksted :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.