Vis full versjon : Varme i speil
hei, er det mulig å få varme i speilene, bare å montere bryter?? eller må speilene også byttes ut???
bilen er importert fra tyskland, forøvrig en 2001 v70
Du må nok ha nye speil.
usikkert om ledningene ligger der også, altså til varmen.
Spesiellt at du ikke har varmespeil.
Min bil er fra Italia, uten dieselvarmer og varmeseter, men varme i bakrute og speil har den ;)
Speil-varme er på samme knapp som bakrute-varme.
ikke uvanelig at varme trådene ryker i speilene. veldig kurrant og sjekke dette da. speilet vippes ut på 1 sek.
hvordan vipper jeg de ut da, uten å skade speilene???
hvordan vipper jeg de ut da, uten å skade speilene???
dette lurer jeg å på.
tar tak i ytterkanten på glasset(ut fra bilen) dra mot deg og vipp ut. kjempe enkelt og skifte speil på de.
Hei ,har også en tyskimportert V70 03 mod , har hatt bilen i vel 3 år men det har aldrig vært varme i speilene ,trodde ikke det var varmespeil på denne bilen .
I dag har jeg hatt ute glasset på høyre side og da så jeg at det var varmetråder på speilet og det var koblet ledninger til på baksiden . Det er 7 kabler i ledningen som kommer inn fra døra. Ser også på feilkoder som er kjørt ut på volvo så står det DDM-0025 Spegelmotor Signal saknas Felkode er funnet aktiv og på andr siden er det PDM-0025 og samme tekst .Kan det være sikring eller er det brutt i trådene på speielene ?
Høres ut som det er brudd i de.
Husk at varmen skal fungere når du skrur på varmetråder i bakruta.
Jeg har tyskimport også fra 03. Denne har varme i speil som fungerer fint. Samme knapp som bakrute. Jeg vil imidlertid gjerne ha separat hvis mulig. Skjønner ikke hvorfor det er gjort slik på disse.
har sjekket litt i dag og ser at det ikke er noe sikring på plass , nr 27 og det ser ut som det er bare en kabel til sikringsholderen ,,,,,,,,,,,,kansje det er noe som mangler ,,,,,,,,er det noen som kan bekrefte at det skal være sikring i nr 27 i sidepanelet ,,,,,,,,,har bare instruksjonsbok for 2005 mod ,
Er ingen egen sikring til speilvarmen.
Den blir forsynt via dørmodulen. Så om el-vinduene virker, så skal varmen virke også...
ok da får jeg kjøpe et nytt speil først og teste om det fungerer,,,,,er det bare volvo som har disse speilglassene.
Kansje jeg kan måle om det er noe strøm i kablene når jeg tar av speilet ?
Ta av glassene og ohm de først.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.