PDA

Vis full versjon : høyre bremseskive bak blir varm



cofal79
10/10/10, 18:02
Veldi mye tekst... følger

Var en tur i til trondheim her forrige uke å fant ut noe arti.
Får en høy frekvent lyd som høres svakt inne i kupeen, denne kommer da man har kjørt en stund. denne lyden har jeg hat siden 4mnd siden men ikke tenkt over det noe særli.
Men akkurat denne dagen ble det forandringer i lyden så jeg stoppet ved en best stasjon for sku ha kaffe alikavel.
Fant ut at man kunne ikke ta på skiven uten å brenne seg og felgen hade fått en lett lunk.
Kom meg nå både frem å tilbake men lurer nå på ka det kan være.

Har snakka med BcB og volvo på molde om dette og de begge var enige om at brekken var den skyldige, men også at kalipteren kunne være en faktor å studere.

Fikk noen tips om kordan jeg sku gå til veie for å forske litt på egen hånd.

Symptomene mine er at der bremseklossene arbeidsflate blir djævel varm så
sprir seg varmen videre ut i systemet. ville tru at kalipteren er problemet
å ikke brmsebåndene til brekket.

Først tok jeg av kalipteret fikk noen å trø på bremsa så jeg fikk bevegelse i det og siden brøt den ifra hverandre.
- Fant ut at jeg har hatt 240ier med tregere brems enn de der og ikke noe har gått varmt.
Tok av skiven da jeg alikavel var å rota i det.
-Mye rust men skrapa vekk det meste ellers bevega seg båndene bare fint, og ikke noen tegn på noe som kunne lage en slik høy frekvent lyd.
Og da man står der å stirra så tok jeg å følte på hjullagret men kunne ikke merke noe skrap lyder eller noe som helst, heller ikke noe slakke.

Noen erfaringer eventuellt tips om hvordan man skal gå til verks å få fiksa dette?

cofal79
10/10/10, 18:05
Å faen glemte å si ka for bil det er...
Er en V70N -00 2.0T

Daniel V
10/10/10, 19:01
Sikker på at det ikke er stemplene i kaliperen som henger? Er en veldig vanlig faktor at bremsene ikke går ordentlig tilbake. Er ikke mye rust som skal til mellom stempel og stempelvegg før bremsene henger. :(

Mr. RAH
10/10/10, 19:29
Hadde samme problemet med min V70 2007 modell, da var det faktisk handbrekkwiren som var ødlagt som resulterte i at brekke var litt på under kjøring.

cofal79
10/10/10, 20:09
hvor lett skal kalipteret gå?
brukte ikke mye vold med å ta det tilbake, brukte en nr 26 fastnøkkel å pressa det tilbake mens jeg holdt kalipteret i hånden. Va en del motstand, men ikke at jeg gikk bananas å ropte hurra her er feilen.

fikk også samme medhjelper å dra i brekket og den gikk nå tilbake på samme stille der den sto.

kanskje jeg må bite i det sure epple å dra til volvo å høre med de ka dommen demes er?
håper på litt mer svar for jeg tar det skrittet

aarnes
11/10/10, 07:10
Skru av hjulet, ta av kaliper og overhal den. Fort gjort å plukke den fra hverandre, smøre opp "puffene" med kobberfett etc. hadde samme problem på en annen bil forrige uke. billigere å gjøre det før du drar til forhandler.

glenn
12/10/10, 11:59
Ikke bruk kobberpasta på gliderne, gummien er ikke glad i det.
Bruk heller silikonfett eller syrefri vaselin.

cofal79
21/10/10, 09:23
fiksa gliderne å kalipteret gåt lett, er nokka med håndbreken fordi den lugger da man vrir rundt dekket uten kalipter.
Volvo gjetter på at brekkwiren ikke går åntli tilbake skal in på verksted nå på mandag da jeg ikke finner ut noe selv hvordan brekken skal være på disse bilene

JonnaV70
16/11/10, 20:13
Jeg hadde samme problem med min V70 -04. Begynte med å rense og smøre glidere, fungerte ikke. Fant ut at kaliper var veldig treig, ble nødt til å bytte, har fungert bra i et par mnd nå..