PDA

Vis full versjon : Kjøpt ny bil, blokk, topp, og pakning er gåen. Les samtaleloggen!. Har jeg noe jeg skulle sagt?



Andreas750
10/10/10, 15:56
Kanskje ett litt forvirrende tittel men.
Det har seg sånn at jeg kjøpte en bil for rett over en uke siden, volvo 740 tic, til 47 tusen kroner.

Litt info om motor:

Planslipt topp
portet topp
større eksosventiler
forsterket toppakning
Polert veiv
montert H-profile råder
JE-stempler
Sinterclutch
t4-extreem grenrør
Turbonetics t61 turbo
3" eksos fra turbo og bak. (jt superflow)
walbro 255lt benspumpe
HKS ekstern wastegate
960`LMM
Volvo R-dyser (grønne)
Stor intercooler
GReddy profec2 boostcontroler
Turbotimer

Her har dere samtaleloggen fra mobilen min med selger:

MEG:
Hei. Nå begynner jeg å bli litt lei her, regner med du og gjør det.. Bilen som jeg kjøpte, for mindre enn en uke siden, skulle være bygd for å tåle, forsterket toppakning og masse andre forsterkede ting.
Første dag jeg handlet den, måtte jeg fylle vann allerede på vei hjem, når jeg kom hjem måtte jeg jo vise kameratene mine at bilen var sprek, så jeg dro ut de 3 første girene, og dermed sprengte ekspansjonstanken, pga at turboen ble varm, det hadde du opplyst meg om så det er jo greit nok. Men at toppakninga ryker, etter så lite kjøring, som også skal være forsterket, det blir for dårligt. Jeg har ikke kjørt den noe hardere enn det du gjorde når jeg satt på med deg, og det bør den jo tåle!. Jeg fant den dyreste 740n på nettet, tenkte denne ville holde. Nå begynner den å koste litt mer enn 47 tusen. Viss du er ordentlig så syns jeg du skal gjøre litt opp for deg.

HAN:
E d rart dette ryke? Du lot ik bilen stå lenge nok på tomgang får å kjøle seg ned. Da ryker ting. Du må høre etter hva eg fortelle til deg. Eg sa du måtte la bilen stå lenge før du stopper etter hardkjøring. Du lot ik bilen gjøre dette. Alle dei gangene eg har presset bilen over tid, så har den holdt... Og når du gjør d en gang, så ryke d. Så i dette tilfelle står eg uten noe ansvar, e du som ik ville høre etter. Din kjøring skal ik gå ut over meg.

MEG:
Viss den blir kjørt hardt i 4 minutter, så kjørt vanlig 500 meter, så stått stille i ett minutt før tenninga blir skrudd av. En forsterket toppakning skal tåle mer enn det.
Og når jeg sier kjørt hardt så mener jeg ikke lenge på høyt turtall, men å ha dratt ut alle girene til og ned tredje

HAN:
Eg har no kjørt mye lengre en som så får å kjøle ned motor. Sa og til deg at du må stoppe motor ETTER termostat e åpnet. Da forsvinne trykket fra kjøling... Sikkert ik gjort d, i og m tank eksplodert og pakning gåen. Men hvordan har du sjekket at pakning e gåen?

MEG:
Masse hvit røyk, vannet kommer boblende opp igjen, selv etter lufting, også ser du på bilde at olja er helt hvit/grå

HAN:
Du fikk se lokket da du kjøpte bilen, da var alt i orden. Så dette e ik min feil. Eg informerte deg om hva du sku gjøre.

--------------------------------
"Så gikk det noen dager, jeg fikk ny toppakning og skulle til å bytte denne da jeg fant ut at:"
--------------------------------

MEG:
Det bør jo nesten være umulig at jeg kan ha kjørt bilen så hardt att blokka, toppakningen og toppen har gått??, bilen skulle være god for 500 hester å den ryker på 200?, greit nok at jeg har daua den ett minutt tidligere enn jeg skulle men detta blir bare feil

HAN:
Samme hvor mye en bygger en motor, så kan d ryke m en minste feil... Motoren har holdt så lenge eg har hatt den. Og m en gang du overtar den, så ryke d noe. Du sa selv at du ik har litt peiling på turbo, og kjøring av bil m turbo... Da må du først og fremst forstå hvordan du skal holde en slik bil. E ik bare bare. Du har papirer på motorbygg, der e bevis for at motor e oppgradert. Eg har ingen ansvar for maten du kjøre på, el behandle den.



Så, jeg har tenkt å ringe forbrukerrådet imorgen, men hva mener dere?, jeg kan da umulig ha rast så mye på 2 3 timer kjøring, har jo ikke kjørt den noe spesielt hardt eller noe..
Har jeg noe jeg skulle sagt?

MrX
10/10/10, 15:59
Kjøpt den "som den står"?

Andreas750
10/10/10, 16:07
Kjøpt den "som den står"?

Det er vel så og si ingen kontrakt på det..

MrX
10/10/10, 16:19
Altså du har kjøpt bilen uten kontrakt?

Andreas750
10/10/10, 16:21
Jeg har kontrakt, han ville ikke ha for han sa en kontrakt hadde ingenting å si uansett..

microplex
10/10/10, 16:21
Det er vel så og si ingen kontrakt på det..

når du handler bil har du en form for ''garanti'' hvis du kjøper den som den står.
derfor selger jeg altid bilene mine som ''rep.objekt'' grunnet det.

og alltid skriv en kontrakt når du kjøper bil;)

men ring forbruker rådet i morgen og hør da vel:)

Andreas750
10/10/10, 16:32
når du handler bil har du en form for ''garanti'' hvis du kjøper den som den står.
derfor selger jeg altid bilene mine som ''rep.objekt'' grunnet det.

og alltid skriv en kontrakt når du kjøper bil;)

men ring forbruker rådet i morgen og hør da vel:)

Jepp jeg må gjøre det:)
har jo ikke noe å tape så..

Andreas750
11/10/10, 10:40
Vil det være dumt å prøve å hone sylinderene?
Man kan jo kjenne ripene med neglene men er vel kanskje verd ett forsøk?

Daruu
11/10/10, 12:11
Jeg er litt enig med dere begge to.

Men toppakningen må da ha vært gåen når du kjøpte den? Hvis den brukte så mye vann mener jeg. Isåfall må vel selger ha visst om dette?

Andreas750
11/10/10, 12:28
Jeg er litt enig med dere begge to.

Men toppakningen må da ha vært gåen når du kjøpte den? Hvis den brukte så mye vann mener jeg. Isåfall må vel selger ha visst om dette?

Han påsto at det var en slange som lakk..

microplex
11/10/10, 12:31
Han påsto at det var en slange som lakk..

Det tror jeg er bullshit:p

Daruu
11/10/10, 12:37
Spørs om det var BS ja.
Det er ihvertfall dårlig gjort av selger, men det er ikke dermed sagt at han er lovpålagt å betale tilbake noe i denne saken.

Hvis det ikke ble skrevet noen kontrakt blir det vel påstand mot påstand vil jeg tro.

Andreas750
11/10/10, 12:41
Blææh
Ringte forbrukerrådet nå, de var ikke så veldig innterisert i å hjelpe..
Bilen var veldig gammel og kilometerstanden var høy, sånt kunne jeg regne med.
De anbefalte meg å sende ett brev til selgeren, men som dere sikkert leser på smsene så vil nok ikke det hjelpe noe..

EDIT:
nå sitter jeg her og trøstespiser grandiosa og hører på stage dolls.

microplex
11/10/10, 14:29
Blææh
Ringte forbrukerrådet nå, de var ikke så veldig innterisert i å hjelpe..
Bilen var veldig gammel og kilometerstanden var høy, sånt kunne jeg regne med.
De anbefalte meg å sende ett brev til selgeren, men som dere sikkert leser på smsene så vil nok ikke det hjelpe noe..

EDIT:
nå sitter jeg her og trøstespiser grandiosa og hører på stage dolls.

Det var kjedelig da:( men men litt svinn må man regne med. sur måte og bruke penger på:(

Andreas750
11/10/10, 15:40
Det var kjedelig da:( men men litt svinn må man regne med. sur måte og bruke penger på:(

Mjaa, hadde ikke regnet med så mye svinn og utgifter i og med at det var den dyreste 740n på autodb, værtfall ikke så mye enda..
Menmen.

Morgis
11/10/10, 16:01
Svindel er svindel. Er man plutselig ikke svindlet om man krysser av i et felt på salgsmeldingen? :)
Nei ikke gi deg her Andreas. Dette er bare skikkelig dårlig gjort av selger.

Daruu
11/10/10, 16:52
Jeg har kontrakt, han ville ikke ha for han sa en kontrakt hadde ingenting å si uansett..

Ser du skriver at du har kontrakt her, hva står isåfall i den da?

Ekren
11/10/10, 18:37
har du ødelagt bilen på så kort tid skulle du ikke hadd lov til og ha bil.
men tror heller denne bilen er missbrukt kraftig før du kjøpte den.
for og ødelegge den slik skal det brukes en kraftig dose med rævkjøring på så kort tid.

selger viste han solgte katta i sekken, som slike biler med sånne motorer vanligvis er når dem koster deretter.

og prøver nå og "ro seg unna"

Joakim-G_R
11/10/10, 18:55
Hvordan er motoren bygd opp? Dvs, hva er gjort med den?

jonass
11/10/10, 19:45
Men så er vi til en sak her, hva om du hadde bygd motor/bil, Å du hadde havarert sånn helt tilfeldig, Si blåst et stempel eller bøyd/knekt en råde, Hadde du sagt til butikken du kjøpte delene av at du skulle ha tilbake pengeR?

Kjøper man trimmet bil så tar man en risk uansett.

Langedal
11/10/10, 19:45
Du har vel dessverre få rettigheter i denne saken. Som forbrukerrådet sa; bilen er gammel og kilometer høy. Dessuten er det generelt sett ikke en dyr bil, selv om du kanskje har svidd av alle penger + litt til på denne.

Du har dog en angrerett på kjøpet selv om det er fra privatperson til privatperson. Du kan angre og få hevet kjøpet, siden bilen ikke er i den stand som selger presenterte. Hvis selger har overbevist deg om at bil og motor er i god stand, og du har handlet den i god tro, og bilen samme dag begynner å svikte, da har du angrerett. Dog er ikke dette like lett som å benytte 30-dagern på Elkjøp på en panelovn. Hvis selger nekter dette, er forbrukertvistutvalget en billig utvei, deres avgjørelse er rettskraftig. Men behandlingstiden er lang, og du har ingen garanti for å vinne.

Håper uansett dette løser seg på beste måte for deg. Selv ville jeg nok ha bygd/kjøpt ny motor i stedet for å gå rettens vei. Det er en lang, kronglete og i verste fall dyr prosess. Kurant motor med 300hk finner du på bruktmarkedet til 15-20 000, så får du noen kamerater til å montere den for ei kasse pils.

Erlend Dystland
11/10/10, 20:50
Hmmm...
Skal jeg kanskje finne frem Norges Lover i morgen?:D
Dette var en veldig interresant situasjon. Mener at det er noen paragrafer som går innenfor denne saken her, uten å være 100% sikker...
En selger er jo PLIKTIG til å opplyse feil og evt. mangler på bilen ved salg.

Skal lese mer om det i morgen, dette vil jeg finne litt ut av selv også;)

Joakim-G_R
11/10/10, 20:53
Hmmm...
Skal jeg kanskje finne frem Norges Lover i morgen?:D
Dette var en veldig interresant situasjon. Mener at det er noen paragrafer som går innenfor denne saken her, uten å være 100% sikker...
En selger er jo PLIKTIG til å opplyse feil og evt. mangler på bilen ved salg.

Skal lese mer om det i morgen, dette vil jeg finne litt ut av selv også;)

Ikke med mindre han tar noe forbehold, vel? "Rep-objekt" "Selges som den står" osv?

MrX
11/10/10, 20:56
Uansett så må man kunne bevise at selger viste om problemet når han solgte den. Noe som er svært vanskelig. Når man kjøper noe fra en privatperson har man veldig lite rettigheter.

Joakim-G_R
11/10/10, 20:58
Ville spart meg for den ergrelsen, og heller bare bygd opp igjen motor selv. Da VET du hva som er gjort, og hvor bra det er. :)

THolandsli
11/10/10, 21:07
Gammel bil = Risiko
Høy. km = Risiko
Trimmet/ombygd motor = Høy risiko
Hard kjørt / ungdomskjørt = Høy risiko

Surt er det nok, men å investere i en gammel trimma bil som du er klar over at er kjørt hardt medfører uansett en høy risiko.

Er ikke sikkert selger visste om denne feilen, men virker som du var klar over at bilen har levd et hardt liv.

oar83
11/10/10, 22:50
Er ikkje det 14 dager retur-rett uansett kva enn kjøper...? :D hehe

LITT OT, men innanfor samme kategori:
En kamerat kjøpte en ELENDIG saab turbo for nokre år tilbake. Han brukte den 3-4 dagar uten å være fornøgd. Iløpet av dei dagane tok vi en NAF-test der det vart konstatert at han virkelig kjøpt 'katta i sekken'. Heva kjøpet innan 10 dagar var gått, selgar aksepterte dette. (kunne ikkje gjere anna heller)


I ditt tilfelle må vel selgar vere villig til å gi deg nokre pengar tilbake (visst han ikkje vil ha tilbake bilen) visst det er konstatert at bilen har levd et hardt liv og selgar påpeikte dette i forkant av kjøpet. Sjøl hadde eg iallefall IKKJE akseptert forholdet.

MrX
11/10/10, 23:01
Selger er slettes ikke pliktig til og la kjøper heve kjøpet.

Turboplystring
12/10/10, 01:15
Jeg ville iallefall gått videre med dette. En kompis av meg kjøpte en bmw 320 der toppen gikk etter første dagen (2L 92 modell som hadde gått 235k), de på verkstedet sa både til oss og selger at han hadde full rett til å heve kjøpet. Selger betalte 5000 for kjøp av ny motor, og skrev en kontrakt der han avskrev seg alt ansvar ved andre eventuelle feil som dukket opp.
Det står i forbrukerloven at man kan heve kjøpet dersom selger nekter for å utbedre feilen, dersom en feil/mangel er bevist, og at denne feilen ikke er uvesentlig. Det må også reklameres innen rimelig tid, men der bør du være berget siden det bare er noen dager siden du kjøpte bilen etter det jeg forsto.
Hvis selger påsto at en slange var gåen, så burde du ha fått foretatt en NAF-test før kjøp, dyrt er ikke bestandig best :p
I og med at bilen brukte kjøleveske allerede på turen hjem, beviser dette at det var en feil som var oppstått før du overtok bilen.
Synes også det er snodig at han tok av oljelokket og viste deg dette når du skulle hente bilen, for hvis bilen ikke hadde vært i gang før han gjorde dette så kunne han enkelt ha tørka av det før du kom.

Det største problemet blir nok at du i dette tilfellet blir nødt til å bevise at eier visste om disse feilen når han solgte deg bilen, ettersom han tydeligvis ikke har noen planer om å gjøre opp for seg.
Du kunne dratt til verkstedet der forrige eu-kontroll ble tatt, for å sjekke om alt var som det skulle da de hadde den inne. En sånn bil vekker mye oppmerksomhet, og om det ikke er så lenge siden så kan det tenkes at de husker om det var mye hvitrøyk av den f.eks. Uansett ønsker jeg deg lykke til, og håper du får en ordning på dette :) Vet selv hvordan det er å plages med biler, men er nok ekstra irriterende når det ikke er din egen feil :(

oar83
12/10/10, 11:05
Selger er slettes ikke pliktig til og la kjøper heve kjøpet.

Nei, er vel ikkje pliktig til å heve kjøpet men er vel pliktig å gi tilstrekkelig informasjon om bilen.

asdf
14/10/10, 15:50
Det står i forbrukerloven

blablabla... Hadde du kjøpt bil av meg og begynt å vase om forbrukerkjøpsloven hadde jeg nok ikke klart å holde maska. Hvis du skal henvise til lover og regler så lønner det seg å faktisk LESE disse lovene og reglene. Da hadde du oppdaget at forbrukerkjøpsloven ikke har noe som helst med denne saken å gjøre.

Andreas750
14/10/10, 16:24
blablabla... Hadde du kjøpt bil av meg og begynt å vase om forbrukerkjøpsloven hadde jeg nok ikke klart å holde maska. Hvis du skal henvise til lover og regler så lønner det seg å faktisk LESE disse lovene og reglene. Da hadde du oppdaget at forbrukerkjøpsloven ikke har noe som helst med denne saken å gjøre.

Regner med han mener kjøpsloven..

The Sven
14/10/10, 16:59
Hvis du sprenger ekspansjonstanken mister du alt trykket i systemet, kokepunktet blir lavere og toppakningen kan meget vel ryke. Dette har nok skjedd etter du fikk bilen.

Turboplystring
14/10/10, 19:55
blablabla... Hadde du kjøpt bil av meg og begynt å vase om forbrukerkjøpsloven hadde jeg nok ikke klart å holde maska. Hvis du skal henvise til lover og regler så lønner det seg å faktisk LESE disse lovene og reglene. Da hadde du oppdaget at forbrukerkjøpsloven ikke har noe som helst med denne saken å gjøre.

Jaja, kjøpsloven da. Du hadde ikke noe litt mer saklig å komme med som kanskje kunne vært til mer hjelp for trådeier, siden du selv tydeligvis vet utrolig mye mer om dette?

Kjøpsloven: http://www.lovdata.no/all/tl-19880513-027-004.html#19

tor
16/10/10, 16:21
eksPANGsjons tanken sprengtes ,, jaja og fete riper i syl vegger????

høres ut som overoppheting av motor (les VARMSKJÆRT)


ikke f om jeg hadde tatt tilbake en voldtatt motor/bil

skal du selge en bil med nesten defekt topp pakning kan selger i det minste borre masse hull i termostaten og pirke ut gummitetningen til overtrykks ventilen i lokket til ekspansjonstanken:D:D:D:D

Kodja
22/10/10, 12:30
samtaleloggen fra mobilen min med selger:

MEG:
...når jeg kom hjem måtte jeg jo vise kameratene mine at bilen var sprek, så jeg dro ut de 3 første girene, og dermed sprengte ekspansjonstanken, pga at turboen ble varm...!
Jeg fant den dyreste 740n på nettet, tenkte denne ville holde...

MEG:
Viss den blir kjørt hardt i 4 minutter, så kjørt vanlig 500 meter, så stått stille i ett minutt før tenninga blir skrudd av...
Og når jeg sier kjørt hardt så mener jeg ikke lenge på høyt turtall, men å ha dratt ut alle girene til og ned tredje


du skriver jo selv at du har RÆVKJØRT bilen... tror ikke du kommer noen vei når du selv skriver\har skrevet hvordan du har behandlet bilen. kan jo ikke klage på at ting går istykker når du behandler bilen sånn der... er jo helt tullette... du må jo først lære deg bilen å kjenne før du gjør noe sånnt så du vet hvordan bilen fungerer til vanlig før du presser den slik du tydeligvis har gjort!!! kjører gjerne i 5 minutter for å kjøle ned 945n turbon min som er original etter å ha grisekjørt litt. stopper aldri bilen etter å ha grisekjørt uten at jeg åpner panseret og ser om turbo\manifold er rød eller normal... la den nå få kjøle seg ned godt før du stopper den...
dessuten kan jeg godt selge en bil som er 20 000kr høyere enn markedsverdi om man får solgt bilen pga den var den dyreste... ikke nødvendigvis den fineste\beste\o.l. kan jo ikke gå ut fra DET når du kjøper bil :rolleyes:

Morgis
22/10/10, 12:37
det er jo ikke å rævkjøre en bil å dra ut 1.2.3. gir?
det gjør jeg 50ganger daglig med alle biler jeg kjører.
Bilen var bygd for 400hester i følge eier. Det er nå halvparten i bilen.
Skal man ikke kunne dra ut girene ved pådrag? hva skal man da med 200/400hester? til pynt?

Rævkjøring forbinder jeg med langvarig burning, tyning på turtallet for så å smelle den i gir, generell herjing over alt, . . .

Joakim-G_R
22/10/10, 12:42
Da er alle mine biler rævkjørt.

Inkludert den 242n din kodja, som "SPØØØLER OVERALT" :)

Kodja
22/10/10, 14:14
Da er alle mine biler rævkjørt.

Inkludert den 242n din kodja, som "SPØØØLER OVERALT" :)

korrekt! men det gjelder å KJENNE bilen før man gjør dette så man vet når man skal stoppe eller når man skal coole ned litt...

Andreas750
22/10/10, 14:34
korrekt! men det gjelder å KJENNE bilen før man gjør dette så man vet når man skal stoppe eller når man skal coole ned litt...

DU er rævkjørt..

Skal jeg kjøpe en bil med 240hk, lagd for 4-500hk, for så å kjøre som det var 100hk??

Joakim-G_R
22/10/10, 14:47
Det er forskjell å kjøre hardt lenge, og å dra ut 1.-3. gir etpar ganger.

Kodja
22/10/10, 14:48
DU er rævkjørt..

Skal jeg kjøpe en bil med 240hk, lagd for 4-500hk, for så å kjøre som det var 100hk??

hårsår??

klart du kan kjøre, men lær deg nå bilen først da... å stoppe en turbobil som du drar ut på gira etter 1 minutt omtrent er jo som å skyte seg i leggen og be om at ting skjærer seg. sier seg vell selv??

Joakim-G_R
22/10/10, 14:52
Nei, det gjør ikke det. Om man har dratt den langt, og fått VELDIG varm olje og turbo, så må man la det gå igjennom litt. Men å dra ut etpar gir gir bør ikke ha så mye å si sånnsett.

Regner heller ikke med at den ble startet, gitt full gass til turtallssperra på 1.-3. gir, også stoppet med en gang heller.

Dessuten, burde bilen være bygd såpass at den tåler å bli dratt om den er bygd for over dobbelt av effekten som bor i den nå.

Torra
22/10/10, 15:35
På ingen måte rævkjøring! Som morgis sier, langvarig burning,herjing og turtallssperre er rævkjøring. Å dra ut gira må man jo når man skal kjøre utpå E6 også. Spesielt når bilen kjører på halv effekt av hva den er bygd for. Sprenger ikke toppakning og ekspansjonstank pga at man skrur den av litt for tidlig heller :p

asdf
22/10/10, 17:42
Jeg syns trådstarter skal innse at han sitter med skjegget fullt av postkasser og heller bare holde kjeft og reparere skiten.

Det burde jo ringe ei bjelle når man må etterfylle vann på vei hjem. Ei bjelle som spiller melodien til "det er kanskje ikke så lurt å dra på så alt for mye før jeg har funnet ut hva som er feil" sangen...

Kanskje trådstarter har lyst til å legge ut info om ladetrykk, afr, kjølevannstemp, bilder av skadene osv?

Andreas750
22/10/10, 18:55
Jeg syns trådstarter skal innse at han sitter med skjegget fullt av postkasser og heller bare holde kjeft og reparere skiten.

Det burde jo ringe ei bjelle når man må etterfylle vann på vei hjem. Ei bjelle som spiller melodien til "det er kanskje ikke så lurt å dra på så alt for mye før jeg har funnet ut hva som er feil" sangen...

Kanskje trådstarter har lyst til å legge ut info om ladetrykk, afr, kjølevannstemp, bilder av skadene osv?

Jeg har jo lagt saken på hylla, var ikke jeg som postet igjen etter en uke her?
Han sa jo det bare var slangen som lakk litt, så jeg skulle vel kunne dratt på om jeg fylte på vann..
Ladetrykket er 0,6, noe som skal være LAVT.. kjølevannet vipper fra 90 til 110 grader, men gamle eieren sa dette var helt normalt og ikke var noe å tenke på, så lenge jeg ikke dauet den når den var på 110.
jeg var mer opptatt med å være forbanna på den gamle eieren enn å ta bilder akkurat der og da..

Men samma kan det egentlig være, er jo ikke noe mer å få gjort med det.

The Sven
22/10/10, 19:01
Er heldigvis en kurant bil å bytte toppakning på, så får satse på at det løser problemet:)

Morgis
22/10/10, 20:19
En fredagsvits grunnet dette utsagn: Når livet gir deg en toppakningsmell, er humoren en god volvostøtdemper.


Det var mest for moro skyld, sa selgeren, han rev håret av Andreas ;)

Skikkelig tørr i kveld ;)

The Rev
22/10/10, 22:38
har våre i samme klemma som deg, håpar det ordnar seg :)

Breide
24/10/10, 20:12
Kem som kjøper opphora kjerre som har gått i et høl som Odda de siste årene.. Merkelig den ikkje har vært trødd i en fjellvegg der inne.Det lyste jo på lang vei i annonsen at det der var boss. Rett og slett boss og du har gått på en kanon smell.

larset
24/10/10, 21:26
Denne?
http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1209664;Modified=1 285351049

Sant som Breide sier om annonsen. Bra du har lagt saken på hylla og lykke til vidre med bilen.

Trond D.
10/11/10, 20:05
LH.2.2 i den bilen, burde hvert sprut i den for lenge siden, eller hvert bygd om til Lh.2.4 med noen spessial chipper. Rart at han som kjøpte den av kompisen min som bygde den ikke gjorde dette. Bilen svev på 600omdreininger om jeg husker riktig, og det var jeg som monterte 3"lmm fra bmw i den, maf eller hva det heter. Vi fikk den aldri til å svive normalt med ny motor, regner med det var LH.2.2 en som ødela for dette. Hjalp litt med den lmm`en da. Om motoren enda er hel så annbefaler jeg deg å få på ny pakning og få i sprut før du bruker den noe mer :) lykke til :) ps....den dro så vidt fra 940 min med 13c turbo :P

Andreas750
11/11/10, 01:42
LH.2.2 i den bilen, burde hvert sprut i den for lenge siden, eller hvert bygd om til Lh.2.4 med noen spessial chipper. Rart at han som kjøpte den av kompisen min som bygde den ikke gjorde dette. Bilen svev på 600omdreininger om jeg husker riktig, og det var jeg som monterte 3"lmm fra bmw i den, maf eller hva det heter. Vi fikk den aldri til å svive normalt med ny motor, regner med det var LH.2.2 en som ødela for dette. Hjalp litt med den lmm`en da. Om motoren enda er hel så annbefaler jeg deg å få på ny pakning og få i sprut før du bruker den noe mer :) lykke til :) ps....den dro så vidt fra 940 min med 13c turbo :P

Blir å bytte motor på denne nå.. siden alt røyk..
Skal nok montere sprutet også da, hente ut ca 300 hk
Den sveiv på lavt turtall ja når den sveiv:/
Er det ikke orginalt Motronic nett i ET motoren?

Trond D.
11/11/10, 09:18
Synd det da, var påkosta litt denn toppen og blokka.
Er motronic ja, møkka greier. Vi fikk det aldri til å virke opptimalt, og siden han du kjøpte den av ikke har gjort noe med bilen så har den tydligvis gått ei stund med det systemet.

Bygge bilder med første turbo som ble prøvd og rast!
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/758.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/759.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/760.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/761.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/762.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/763.jpg
Etter dette ble det montert s60r dysene, 3"maf, warlbro pumpe, m90 kasse, turboen raste så ny turbo og grenrør også.

Trond D.
11/11/10, 09:20
Ny turboen...
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/764.jpg

The Rev
11/11/10, 23:28
vil du selge deler av gamlemotorn? vis ikkje alt e ødelagt? :)

Andreas750
14/11/10, 16:27
Synd det da, var påkosta litt denn toppen og blokka.
Er motronic ja, møkka greier. Vi fikk det aldri til å virke opptimalt, og siden han du kjøpte den av ikke har gjort noe med bilen så har den tydligvis gått ei stund med det systemet.

Bygge bilder med første turbo som ble prøvd og rast!

Etter dette ble det montert s60r dysene, 3"maf, warlbro pumpe, m90 kasse, turboen raste så ny turbo og grenrør også.


Takk for bilder!, gøy å se att bilen har vært så strøken i motorrommet:), håper den blir sådan igjen=)


vil du selge deler av gamlemotorn? vis ikkje alt e ødelagt? :)

Hva slags deler tenkte du på?, har ikke fått skrudd den fra hverandre igjen, men tenker jeg blir å bruke mesteparten i den nye motoren:)