PDA

Vis full versjon : 740 fordeler, innvending monteringshjelp.



Turboplystring
09/10/10, 20:30
Lurte bare på hvordan "plata" med hull i som gir signal til hallgiveren inne i fordeler skal stå i forhold til rotoren? Den har vært av, men har ikke anelse om hvordan den skal stå egentlig. Har prøvd å lete på nett men finner ikke noe, så kan noen poste ett bilde av hvordan den skal stå?

VolvoR-Sport
09/10/10, 20:33
er jo en kile som låser plata mot akslinga i fordelern så en segering på topp? sånn på 240 hvertfall..

Turboplystring
09/10/10, 20:41
er jo en kile som låser plata mot akslinga i fordelern så en segering på topp? sånn på 240 hvertfall..

Heheh, vet ikke hvordan det har vært, men er nok det som er mye av grunnen til at bilen min ikke går ordentlig. Den ble bedre etter jeg justerte den, men fortsatt ikke helt på topp :(

Turboplystring
10/10/10, 13:33
Ingen som har ett bilde? :p

VolvoR-Sport
10/10/10, 13:39
forgjort å se når du plukker opp fordelern :)
hadde jeg husket det kunne jeg tatt bilder når jeg var i garajsen i sted :P

Turboplystring
10/10/10, 13:42
forgjort å se når du plukker opp fordelern :)
hadde jeg husket det kunne jeg tatt bilder når jeg var i garajsen i sted :P

Joda har hatt den oppe og bytta stilling på den, men tror ikke jeg greier å finne rett stilling uten en referanse :p Den ble bedre men den begynte å nykke på lave turtall nå da :( Har du en bakmontert fordeler da? tenkte sia du kjøre storførti? :p

VolvoR-Sport
10/10/10, 13:52
har blokk montert jeg :)
når motor står i ØD skal jo rotor peke mot syl 1 på fordeler lokket.
ang plassering av metall plata inne i fordelern er det et spor i akselen og et "hakk" i plata. disse skal stemme, så skal det stå en tapp i mellom for å holde plata i rett posisjon på akselen ;)

Turboplystring
10/10/10, 13:57
har blokk montert jeg :)
når motor står i ØD skal jo rotor peke mot syl 1 på fordeler lokket.
ang plassering av metall plata inne i fordelern er det et spor i akselen og et "hakk" i plata. disse skal stemme, så skal det stå en tapp i mellom for å holde plata i rett posisjon på akselen ;)

Aha :D har ikke lagt merke til noen spor jeg :p skal ta den av og se nærmere på saken. Takk skal du ha :)

VolvoR-Sport
10/10/10, 14:14
skal være et spor nedover akslinga ja :)

Turboplystring
10/10/10, 20:26
Var ikke noe hakk der nei, mulig at det er slitt bort eller noe, så da må jeg få ett bilde av noen med bakmontert fordeler :(

VolvoR-Sport
10/10/10, 20:27
ja, det får du gjøre :P
tenkte det var blokk montert jeg vett..