RampagE
09/10/10, 18:47
BILEN ER SOLGT
Da er det på tide å selge vogna til fordel for andre prosjekter..
Volvo 745 Turbo med nyoverhalt B230FK bunn og 531 topp. 1986-modell. Grå. Lav KM, 180K.
Ombygd til manuell med M47. Clutch var ny ved ombygging ifølge forrige eier, den har gått anslagsvis 300-400 mil.
Motor er overhalt for ca. 250 mil siden.
Bytta veiv og rådelager, alle pakninger, simringer, ventiltetninger, stempelringer, NY high-flow oljepumpe fra KRB, ny original vannpumpe.
Originale FK stempel som er lett frisert i dreiebenk for litt lavere komp.
B230FT/FK eksosmanifold.
Fortsatt original Motronic motorstyring, original T3 turbo med NY (i år) hardere actuator med 0,9 bar grunntrykk.
Walbro 255 (kopipumpe) i tank. Chippet hjerne.
Våren 2010 ble ledningsnett i motorrom ”overhalt”, da det originale var pill råttent.
Samtidig ble det byttet toppakning til Volvo Original, samt NYE originale strekkbolter fra Volvo. (1200 kroner)
Det står på bra sommerdekk på originale 740 Turbo-felger. OK vinterdekk på 240 Turbo-felger.
Har også 17” felger med slitne sommerdekk.
Interiør: Sort delskinn, helt og pent, dog ”henger” lommene bak framstolene litt. Takluke. Det er montert el-vinduer, men kontakter/brytere må gåes over. Manuell vindusheis på førerside foran. Diverse småplukk på interiør (for den kresne vel og merke)
Bilen har diverse skavanker i lakk, men alder tatt i betraktning er den grei å se på.
I følge forrige eier sitter det R-Sport dempere og fjører på den.
Bilen er tight og fin å kjøre, sitter bra på veien.
Sperreaksel, type lamelldiff. Fungerer bra.
Hvit blink rundt hele bilen.
Negativt med bilen:
Det foreligger mangellapp hos Biltilsynet etter teknisk utekontroll. Det som må gjøres er å montere tilbake original actuator, bytte eksosanlegg/montere tilbake en lyddemper, sveise 2 små rusthull rundt et dempertårn foran samt ett litt større hull i reservehjulsbalja / fram mot innfesting til panhard-stag bak. Ellers er den meget bra for rust under. Interesserte RINGER for mer info ang. mangellappen på bilen.
(Er du av de skarp-øyde ser du at det sitter en fordeler i blokka, denne er kun
for å blende hullet..Dette var bl.a noe "besiktnings-officeren" fra Tvilstilsynet nesten gikk i fistel for...)
Tomgangmotor er koblet ut for øyeblikket, hjernen for tomgangsstyring er mest sannsynlig defekt. Denne skal byttes i nær fremtid. Bilen går med feit blanding, feilen er lokalisert til tempsensor for motorstyring. Denne skal byttes.
Årsavgift for 2010 er betalt! Kjennemerker er lagret hos Tvilstilsynet.
Pris: 13000,- (Eventuell pruting skjer ved oppmøte og etter besiktigelse av bil)
Her er det mulighet for mye moro med noen timer egeninnsats!
Interesserte RINGER, eller sender PM.
Bilen befinner seg i Kongsberg / Buskerud
BILEN ER SOLGT!
Da er det på tide å selge vogna til fordel for andre prosjekter..
Volvo 745 Turbo med nyoverhalt B230FK bunn og 531 topp. 1986-modell. Grå. Lav KM, 180K.
Ombygd til manuell med M47. Clutch var ny ved ombygging ifølge forrige eier, den har gått anslagsvis 300-400 mil.
Motor er overhalt for ca. 250 mil siden.
Bytta veiv og rådelager, alle pakninger, simringer, ventiltetninger, stempelringer, NY high-flow oljepumpe fra KRB, ny original vannpumpe.
Originale FK stempel som er lett frisert i dreiebenk for litt lavere komp.
B230FT/FK eksosmanifold.
Fortsatt original Motronic motorstyring, original T3 turbo med NY (i år) hardere actuator med 0,9 bar grunntrykk.
Walbro 255 (kopipumpe) i tank. Chippet hjerne.
Våren 2010 ble ledningsnett i motorrom ”overhalt”, da det originale var pill råttent.
Samtidig ble det byttet toppakning til Volvo Original, samt NYE originale strekkbolter fra Volvo. (1200 kroner)
Det står på bra sommerdekk på originale 740 Turbo-felger. OK vinterdekk på 240 Turbo-felger.
Har også 17” felger med slitne sommerdekk.
Interiør: Sort delskinn, helt og pent, dog ”henger” lommene bak framstolene litt. Takluke. Det er montert el-vinduer, men kontakter/brytere må gåes over. Manuell vindusheis på førerside foran. Diverse småplukk på interiør (for den kresne vel og merke)
Bilen har diverse skavanker i lakk, men alder tatt i betraktning er den grei å se på.
I følge forrige eier sitter det R-Sport dempere og fjører på den.
Bilen er tight og fin å kjøre, sitter bra på veien.
Sperreaksel, type lamelldiff. Fungerer bra.
Hvit blink rundt hele bilen.
Negativt med bilen:
Det foreligger mangellapp hos Biltilsynet etter teknisk utekontroll. Det som må gjøres er å montere tilbake original actuator, bytte eksosanlegg/montere tilbake en lyddemper, sveise 2 små rusthull rundt et dempertårn foran samt ett litt større hull i reservehjulsbalja / fram mot innfesting til panhard-stag bak. Ellers er den meget bra for rust under. Interesserte RINGER for mer info ang. mangellappen på bilen.
(Er du av de skarp-øyde ser du at det sitter en fordeler i blokka, denne er kun
for å blende hullet..Dette var bl.a noe "besiktnings-officeren" fra Tvilstilsynet nesten gikk i fistel for...)
Tomgangmotor er koblet ut for øyeblikket, hjernen for tomgangsstyring er mest sannsynlig defekt. Denne skal byttes i nær fremtid. Bilen går med feit blanding, feilen er lokalisert til tempsensor for motorstyring. Denne skal byttes.
Årsavgift for 2010 er betalt! Kjennemerker er lagret hos Tvilstilsynet.
Pris: 13000,- (Eventuell pruting skjer ved oppmøte og etter besiktigelse av bil)
Her er det mulighet for mye moro med noen timer egeninnsats!
Interesserte RINGER, eller sender PM.
Bilen befinner seg i Kongsberg / Buskerud
BILEN ER SOLGT!