PDA

Vis full versjon : 940 turbo : Rasling/klokking i høyre framhjul ved svinging ( Hjullager? )



gasgasboy
09/10/10, 14:14
Heisann !

Her en kveld jeg var ute å kjørte merket jeg når jeg skulle litt fort ut av en rundkjøring at det kom en slags rasle/klokke lyd fra høyre framhjul som var umulig å ikke merke. Så jeg kjørte pent hjem, jekka opp bilen å satt den på bukker, mens jeg dunka og dro og innspiserte alt av foringer etc, men jeg klarte ikke å få fram noen slark eller lignende noe sted .. Hvis jeg kjører pent å ikke svinger så brått, så merker jeg ingen ting. Men skal man kjøre i 80 eller lignende i samma svingen, eller kjører over 20 km/t i en rundkjøring så kommer lyden ..

Noen som har erfaringer eller lignende opplevelser med dette ? Jeg mistenker at det er hjullageret, men syntes det er rart at jeg ikke klarer å oppdrive noen slark noe sted ..

Mvh Magnus :)

Sv1
09/10/10, 14:40
Har hatt noe lignende problem, fant ikke ut av det før jeg skulle bytte fjører foran, da jeg tok ut fjør beinet foran så bare ramla fjørbeinslageret ut i biter, byttet dette og satt det sammen igjen, aldri hørt lydene siden, så er ikke umulig at det er det;) kan selvfølgelig være lageret å, du må nesten ha av og se

gasgasboy
09/10/10, 14:43
Jeg syntes det kan virke mer som om det er fjørbeinet som du sier ! For jeg har dunka og rista til jeg blei rød i trynet, å får ikke det hjulet til å rykke på seg ! :p
Hvordan kan jeg sjekke om det er fjrøbeinlageret ? Må jeg ha det fra hverandre, eller skal jeg bare kjenne på det og se om jeg finner noe slark ?
Takker for svar !

Sv1
09/10/10, 14:52
du kan jo kjenne om du finner noe, men er ikke alltid det, i fleste tilfeller så må du ha det i fra hverandre

JørnM_940
09/10/10, 15:27
Har samme problem jeg, og det er lageret i fjærbeinet ja.. Røy sundt når jeg monterte senkesett, og har ikke somla meg til å skifte det enda:p

Frigstad Racing
09/10/10, 16:13
Er nok fjærbeinslageret ja. Samme var det på min. Kuler i hele garasjen når jeg skulle bytte fjær :P

gasgasboy
09/10/10, 16:27
Da er det nok der problemet ligger gitt ! Skulle jeg gjort uten dere a? :D

Takker så meget for svar ! :D

Frigstad Racing
09/10/10, 16:30
Er derfor dette geniale forumet finnes vettu :D

gasgasboy
09/10/10, 16:32
Er så flott atte ! :D

Sv1
10/10/10, 03:59
godt å være til hjelp :P