PDA

Vis full versjon : hjelp til å skaffe oljerestriktor i Arendalsområdet!



ArneR
09/10/10, 08:09
Fikk jobb som overflatebehandler på Nymo i eydehavn, og kjørte volvoen nedover. Det tikk forsåvidt greit, bortsett fra at turboen har begynt å brenne olje som f.

Derfor lurer jeg på om noen i området kunne vært behjelpelig med å skaffe en oljerestriktor til meg? Det er 1/8" npt til 7/16" jic (an -4) jeg trenger, og hullet igjennom bør ikke være større enn 2mm.

På forhånd takk.

ArneR
09/10/10, 18:30
Sorry for at jeg bumper så tidlig, men må nesten poengtere at jeg jobber fra 07:00 til 19:00 hver dag i uka, og har derfor ikke anledning til å stikke på tess og se hva de har.

Så om noen har anledning til å skaffe dette for meg innen den 20'nde denne måneden, skal jeg gjøre det verdt bryet..

mamolv
09/10/10, 19:10
volvofolket i arendal er nok enormt travelt opptatt siden ingen av dem vil hjelpe en utenbys i nød....du skulle vært i steinkjer og jobbet, da hadde du fått hjelp:)

TeamBørnOut
09/10/10, 19:51
flens på turbon eller er det gjenget rett i lageret? hvis du har flens så bare lag deg en ny pakkning med 1.5mm / 2mm hull.. 1.5mm holder lenge når det er så "tynt"

ArneR
09/10/10, 21:03
Det er gjenget senter ja, med 1/8" npt gjenget, og an -4 i andre enden (jic kopling, 7/16")

Må reise med buss til og fra jobben nå, noe som er litt kjedelig, men enten ordner jeg en kopling på tess den dagen jeg er ferdig med rotasjonen, ellers får jeg sveist igjen den ene enden og boret opp med mindre hull.

Men det beste hadde vært om noen i området kunne tatt seg tid til å hjelpe en volvokar i nød.

TeamBørnOut
09/10/10, 21:05
ta heller å TIG igjen da. ser for meg løse sveisepærler :P

Alek
10/10/10, 13:52
Vis de selger på tess kan jeg være behjelplig for jeg jobber i arendal!

ArneR
10/10/10, 19:58
Det høres bra ut, jeg skal se om jeg får ringt dem og høre om de kan hjelpe, så kommer jeg tilbake med evt. delenr. jeg trenger.

Alek
10/10/10, 20:44
den er god, men du kan jo få nr mitt så du kan ringe eller sende en meld når du har funne ut av det?

ChrML
10/10/10, 20:46
Tror jeg ville satset på å TIG-e igjen og så bore opp med 2mm bor. Det jeg har tenkt å gjøre bare jeg får rota meg til å gjøre det. Høres litt for sketchy ut å lage en pakning med 2mm hull i senter i tilfelle deler av pakningen skulle løsne med tiden på samme måte som alle andre pakninger ryker med tiden. Ville jo ført til turbohavari. Jeg ville hvertfall ikke følt meg komfortabel med den løsningen med mindre det er en kobberpakning eller lignende som lages :p.

ArneR
10/10/10, 21:27
Hadde bare problemer med den flensen som var med settet med slangen til oljeturen, olja krøp forbi pakninga og kom opp igjennom det ene skruehullet. Så derfor kjøpte jeg en kopling på tess, men den er det tydeligvis for stort hull igjennom.

@Alek: send det på pm f.eks, så tar jeg kontakt om det blir aktuelt.