PDA

Vis full versjon : Periodisk "risting" i drivlinje 740



Tufte_
08/10/10, 19:22
Hei.
Har ett lite problem jeg ikke finer ut av...
Har en periodisk risting(ganske kraftig) som kommer og går akkurat som den vil,virker som det kommer fra girkasse området,men finner ikke no feil,har nytt lager på aksel,nytt feste på girkasse og kassa har ikke løsnet og gummien mellom aksel og kasse er hel og fin..
Skal også være ny clutch på den...
Noen som har noe idè??
Har vært inne på tanken om ubalanse i girkassa,men syntes det er litt rart at det kommer og går...
er lissom sånn at når den begynner og riste og jeg stopper 2 sek,så er det vekk når jeg begynner og kjøre igjen...
Takker for alle svar og idèer folk kan komme med...

ChrML
08/10/10, 19:54
Eksosanlegg som legger seg inntil karrosseriet enkelte ganger og forplanter vibrasjon fra motoren?

Tufte_
08/10/10, 20:16
Nei er ikke eksos.
den blir litt hard i giringa når den rister og det rister mer enn vis det var eksosen som ligger inntil...
men takk for svar :)
skjønner lissom ikke helt hva detta kan være...kan minne litt om skvær gåent lager på aksel,men er ikke det lageret eller kryssa,detta er sjekket ut...hehe...

maximuz667
08/10/10, 20:40
sjekk foringene på bakakslingen oppe og nede.. om en av de er dårli eller er begynt å løsne kan du få slik risting. den øverste var av på min og d begynte sån som du forklarer, eter d fårje eier sa.. m da jeg kjøpte biln va den gått helt av så måtte vri bakakslingen på plass, så sjekk d så du slipper at den vrir seg og tar kryssene og lagere...

Tufte_
08/10/10, 20:48
Ja det må sjekkes,hadde faktisk ikke tenkt på de...hehe...takker for det...

maximuz667
08/10/10, 21:05
låve deg at d er ett slit om dn løsner... holdt på 2 timer m akslingen før å vri den rett igjen... ( m kunn garasje jekk og bokker under biln å i mørke, m lite arbeids lys) m no er den krute go å kjøre igjen