PDA

Vis full versjon : hvor kommer olja inn fra?



mr hansen
08/10/10, 18:24
Dette har vært tatt opp en del ganger nå. Har skrevet et innlegg på 850/v70 forumdelen, om høyt oljeforbruk og blårøyk på en v70 r.
Så eg lurer da på eventuelle årsaker til at det ligger olje inne på ventilene og oppå stempelet?
Kan nevne at det begynte med at eg hadde et oljeforbruk på syl 3,som med førte til at eg brant 1 eksos ventil. Tok så av toppen for og bytte ventilen og ventiltetninger på alle ventilene .monterte sammen igjen og startet opp,etter det så begynte den og bruke olje på alle sylindrene.Ryker heile tida ,ubelasta og belasta.

To av toppen igjen for og innspisere,byttet alle ventiltetningene igjen pga eg muligens kan ha skadet de når eg monterte de .Men det ble ikkje bedre av den grunn.
Bestilte en overhalt topp (gjort av firma) fra sverige,monterte den på og startet opp idag.Men den røyk lika jævligt for det:mad:.
Så her har eg kastet vekk en masse tid og penger,så har aldri problemet ligget i toppen. Ska det gå ann??:mad:.
Så ka kan ha skjedd når eg tok av toppen første gang?,bilen har heller ikkje vært brukt mellom øktene.har berre startet opp og fått konstatert at den fortsatt ryker som ei hiroshima bomba.

Så hviken feilkilder har eg og gå utifra her??.

Setter stor pris på all hjelp:)

Teebob
10/10/10, 21:33
Sjekket veivhusventilasjonen? Er den tett, så kan det bli så mye trykk i bunn, at olja blir presset gjennom friske ventiltetninger osv..

mr hansen
10/10/10, 21:42
Jepp den er sjekket,regner med den er ok siden det blåser godt i veivhusslangen som går til turboen.Lukter gjennomslag her:confused:
Sjekket veivhusventilasjonen? Er den tett, så kan det bli så mye trykk i bunn, at olja blir presset gjennom friske ventiltetninger osv..