PDA

Vis full versjon : Erfaringer med Nira I3+ sprut?



emilhetty
19/01/10, 23:21
Noen som har noe erfaring med å bruke Nira sprut på rødmotor her?

Noen som veit hvordan det er med sensorne? Leste meg til at det var en god del forskjellige sensorer som kunne brukes, men ikke noe etsagt hvem.
Tenker i hovedsak på vanntemp og triggersensorn.

Har nira sprute justerbart offsettpunkt på triggersensoren?
Sånn at det går ann å la triggersensorn stå der den står orginalt.

Shaiko
19/01/10, 23:27
Justerbart offset ja =)

Dersom du går for orginalt kan du bruke volvo sensoren. mange som bruker gm sensor pga det er så høy polaritet. Jeg prøvde en slik en selv. men den fikk jo utslag av en fastnøkkel som traff blokka til ogmed=P

temp sensoren jeg bruker nå er den samme som fulgte med haltechen faktisk.


Ble du forresten fornøyd etter jeg tok ventilsetene dine? trur tormartin tok med toppen din i helga.

emilhetty
19/01/10, 23:51
Justerbart offset ja =)

Dersom du går for orginalt kan du bruke volvo sensoren. mange som bruker gm sensor pga det er så høy polaritet. Jeg prøvde en slik en selv. men den fikk jo utslag av en fastnøkkel som traff blokka til ogmed=P

temp sensoren jeg bruker nå er den samme som fulgte med haltechen faktisk.


Ble du forresten fornøyd etter jeg tok ventilsetene dine? trur tormartin tok med toppen din i helga.
I og med at jeg skal bruke svinghjul med 60-2 triggerkrans så tror jeg ikke at det blir noe problem å bruke orginal triggern.
Med et så stort diameter så får man ganske store hull, så skal litt til at triggern ikke skal klare å følge med selv ved 7000rpm :)

Rakk så vidt det er å se på den om søndagen, men så bra ut det.
Men det er du som er eksperten, så det må nesten du fortelle meg, Tor snakka om at setene var noe skakke. Var det, det som var problemmet?

Shaiko
20/01/10, 00:01
Stemmer ;) kødda litt med den =) Men det ble tett og strøkent til slutt =)

Kan lure på om han har kjørt med feil justert kam, for alle innsugs setene så ut til og ha brent seg.

emilhetty
20/01/10, 00:09
Stemmer ;) kødda litt med den =) Men det ble tett og strøkent til slutt =)

Kan lure på om han har kjørt med feil justert kam, for alle innsugs setene så ut til og ha brent seg.
Han hadde ihvertfall kjørt med litt mager blanding, for han hadde brent et stempel. Svenskene er vist glade i trykk :D

Stemmer godt med det jeg fant ut når jeg væsketesta den før du fikk den det, lakk over på innsuge. Men eksos holdt tett.