PDA

Vis full versjon : Erfaringer med JBL GTO sub?



Joakim-G_R
08/10/10, 12:43
Noen som har prøvd denne? :)

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4619&katid=28&mid=m436&vn=736

Erlend Dystland
08/10/10, 15:43
Jeg har ikke akkurat den, men jeg har en som er veldig lik.
Jeg ble positivt overrasket når jeg testet den, leverer god lyd. Tåler mye gjør den også.
Trenger heller ikke store forsterkeren for å kunne dra den. Jeg synes også at den greier å få lyden godt frem i kupeen.

Det kommer egentlig helt ann på hvor mye du som bruker krever av subben.
Hva slags musikk du hører på, spiller også en vesentlig stor rolle.

Joakim-G_R
08/10/10, 16:14
Jeg hører på: Musikk. Dvs, alt fra rock, pop, jazz, dance, trance, syre, metal, osvosv. Alt utenom Opera, stortsett. :)

Erlend Dystland
08/10/10, 17:20
Ikke noen unormal musikksmak, nei.
Da kan jeg anbefale den. Det kommer selvfølgelig ann på hva slags kriterier du setter?
Skal du spille høyt? Hvilke andre komponenter har du i bilen? Skal subben være med å hjelpe til litt med bassen i musikken eller skal den stå på max hele tiden?

Jeg er hvertfall veldig fornøyd med min sub. Er kun en 12", men allikevel så greier den å levere spredt lyd i hele bilen. Jeg har også et ganske bredt musikkutvalg, alt fra techno til danseband/country, og synes at subben fungerer utmerket til mitt behov.

Joakim-G_R
08/10/10, 18:13
Jeg har DLS Reference frontkit, så subben skal gjøre jobben sin, løfte helhetsinntrykket. Ikke ungdomsraklebass, men fylle det som "mangler". :)

Er også en 245 den skal inn i. Familiebil.
Vil jo såklart at den kan trykke godt når det er sanger som fenger, men ikke raklebass der skiltet spretter av bilen, f.eks. :p

Erlend Dystland
08/10/10, 18:46
Var det jeg regnet med. Siden du har barn, går jeg ut i fra at du er forbi ungdomstiden med såkallt raklebass:D
Siden den skal "fylle" det resterende, tror jeg dette er en subb som dekker ditt behov. Jeg mener at du ikke trenger noe større da.

Siden det er en familiebil, kunne jo aktiv sub vært et alternativ, for plassen sin skyld?

Joakim-G_R
08/10/10, 22:28
Jeg tenkte å bygge en kasse i ene "skinka" på bilen, slik at det tar minst mulig plass. Ellers får jeg ikke lagt ned setene, eller frakta den forbanna grisesvære dypvogna.

Litt usikker om det holder med 1 12", eller om jeg skulle gått for 2 litt mindre, bedre å ha "litt mye" og heller skru ned forsterkeren, enn å ikke føle at man får nok. Spesielt når man må bygge såpass "custom" kasse.

Og ja, raklebass har jeg aldri vært noe fan av egentlig. :p

Har tidligere hatt Kicker CompVR, og vært fornøyd. Holdt med 1 slik 12" i en liten lukket kasse.

Sniffy
09/10/10, 23:30
Jeg har 2 subber fra GT-serien til JBL, GT-12 om jeg ikke husker helt feil, 375W rms 1100W peak, kjører disse på en forsterker som kan levere opp til 500W rms, fungerer knall.
Ser forrøvrig helt like ut di jeg har som di du linker til, bare att selve ramma til subben er svart.

Die-cast står forrøvrig for att selve elementet får bevege seg tilnærmet fritt i forhold til det omkring liggende "chassiet", som i teorien skulle gi en renere tone

Men så betalte jeg 1100,- inkl. frakt for mine to subber, denne går for 1,3k pr. stk, vil tro den er noe bedre en di jeg har, men så er det jo litt opp til forsterker og da. :)

Vil anbefale JBL, har ingenting og utsi på dem, billig i forhold til hva du betaler for, i hvertfall i mitt tilfelle :)

rogern
10/10/10, 20:29
kjøp L7`n min så er bassen i boks :)
skal få det rimelig. er som nytt. i posen sin i esken sin med kvittering tilogmed :P

Joakim-G_R
10/10/10, 20:39
Ja, jeg vet. Men da må jeg jo ha et kjernekraftverk av en forsterkerpark da? :o

rogern
10/10/10, 20:42
jæjæ det går. få tak i ei trivelig monoblokk så blir det morro.

Joakim-G_R
10/10/10, 20:46
Jepp. Vi får tegne litt kasser, så kanskje jeg kjøper din isteden. :)

Trenger ikke store kassa den?