PDA

Vis full versjon : veteran 245 tic vurderes solgt



mtm
08/10/10, 10:20
vurderer og selge prosjektet mitt grunnet litt for lite timer i døgnet og andre ting som må prioriteres. kjøpte bilen som prosjekt selv i mai i år,og spec på den da var som følger:
Understell:
Bakaksel er overhalt og blitt montert inn volvo r-sport lamell differentialsperre med 3.73 utv. Dempere på bilen er bilstein rally. lesjøfors senkesett 35mm med papirer følger med. Alle foringer er polyflex foringer. Det er montert ambulanse stag under bilen og omp fjærbeinstag samt ipd torpedostag. Bak er det et justerbart panhardstag.Felger er tsw hochenheim 8x17, som er rettet og pulverlakkert.
Interiør:
Bilen har orginalt turbospeedometer 220 km/h, samt turbotrykksmåler (vdo) og volvo oljetrykksmåler. R- sport settetrekk og ellers svart int. Svart bagasjeromstrekk.
Motor:
B21et som er borret opp til 2,2 l med vag stempler. Portet 405 topp med k-kam og justerbart kam drev. mitsubitshi 13c turbo (volvo 9 og 7 serie). Framflyttet olje filter. 3" toms jt eksos. Alu intercooler. Elektrisk vifte. Forge dump ventil. Misab bensintrykkregulator. siemens 550cc dyser. Elektromotiv tec3r datasprut. Forsterket sachs trykkplate.
Eksteriør:
Snutefront ifra 84 mod 245. Bakluke ifra 93 mod 245. Lister og speil ifra 86 mod 245 glt. Bakspoiler og farge safrangul 904 ifra v70. Hvite blinklys rundt hele bilen og led blink på skjerm.

da jeg fikk bilen hadde den stått siden 2004,og trengte ny turbo og mapping av datasprut,kjøpte da inn ny turbo av merket turbocharger T04E. bilen ble så grovmappet så den kunne kjøres og eu-godkjennes. da jeg senere skulle ha den i rullende landevei begynte problemene. fikk den ikke til å dra over 4500 omdr da den fadet på bensin.bremset da 180hk på 0,8 i ladetrykk i benk hos Per Guldbrandsen. alt ble så sjekket,og konklusjonen ble at det måtte være noe feil med styringsenheten. klipte derfor ut det gamle sprutet og kjøpte et helt nytt motec M4 datasprut. og slik står bilen i dag. det som gjenstår er derfor å koble inn det nye sprutet. om noen ønsker å overta dette prosjektet er det bare å slå et signal på 90252512,Morten. bilen selges ikke under 60tusen. synes du dette er for dyrt er det ingen vits i å ringe.
bilder finnes på autodb kode:1221382

mtm
09/10/10, 22:36
bilder finnes på autodb kode:1221382

242
10/10/10, 09:44
http://img3.autodb.no/autoimg/7053653_520x0.jpg

Fin bil

Torra
11/10/10, 10:29
Det er ett eller annet som ser feil ut bakfra på denne bilen syns jeg.. Alt for firkanta rumpe elns. Men helt klart, fet bil ^^

mtm
23/10/10, 11:40
kan mulig være interressant med del-innbytte i billigere bil + penger. og til 242,takk for at du la ut bilde:)