PDA

Vis full versjon : Erfaringer med orginal tlf S60/v70



aarnes
08/10/10, 09:34
Til de av dere som har orginal telefon montert:
Noen spesielle erfaringer?

Jeg har et par småting som irriterer meg:

1. Når jeg taster nummer og trykker på grønn knapp kommer det en helsikes suselyd/gsmstøy i 3-4 sekunder før det begynner å ringe
2. De jeg prater med sier at det støyer ganske mye når jeg kjører.

Noen som har vært borti dette? og evt vet hva som må gjøres for at det skal bli bra?

HansM
08/10/10, 12:51
Har ingen problemer med min. Klar og fin lyd i begge ender. Ingen som klager i andre enden hos meg. Selv når jeg spør om det er noe problemer å høre meg.

aarnes
08/10/10, 12:52
Det jeg mistenkte.
Har snakket med Sverige og de sier at det ligger et "Servicemeddelande" på det problemet jeg beskriver. HKBilar skulle sende det over til meg så kanskje jeg klarer å fikse det selv :)

F Dalbø
08/10/10, 15:00
Til de av dere som har orginal telefon montert:
Noen spesielle erfaringer?

Jeg har et par småting som irriterer meg:

1. Når jeg taster nummer og trykker på grønn knapp kommer det en helsikes suselyd/gsmstøy i 3-4 sekunder før det begynner å ringe
2. De jeg prater med sier at det støyer ganske mye når jeg kjører.

Noen som har vært borti dette? og evt vet hva som må gjøres for at det skal bli bra?

tips til punkt 2: skru ned volumet på din telefon,da sier de i andre enden att det ble bedre:D har vert ute for det flere ganger:rolleyes:

aarnes
08/10/10, 23:28
Har allerede forsøkt det, men da hører jeg jo ingen ting :)

locked
09/10/10, 00:26
Jeg har slik telefon i bilen min, har tvillingsim så bruker den en del. Det kan vere travelt i lange samtaler da lydkvaliteten ikke er den aller beste i nakkestøtten og plasseringen av mikrofonen (på baksiden av speilet?) gjør at andre mener jeg er langt borte...

Men alt i alt en kjempefin sak :)

MadAss
10/10/10, 20:39
Har vært en del endringer i programvaren til PHM mener jeg, pga støy i telefonen.
Er verdt et forsøk å legge inn nyeste programvare.

aarnes
11/10/10, 07:00
Oh nice to know MadAss.
Tok en full CAN update på bilen i sommer, men tlfsw følger vel ikke med der såvidt jeg vet..

locked
11/10/10, 14:34
Oh nice to know MadAss.
Tok en full CAN update på bilen i sommer, men tlfsw følger vel ikke med der såvidt jeg vet..

same gjorde eg og... Trudde eg hadde fått det beste av alt då?

MadAss
11/10/10, 18:00
Oh nice to know MadAss.
Tok en full CAN update på bilen i sommer, men tlfsw følger vel ikke med der såvidt jeg vet..

Hmm. Akkurat det kan jeg ikke svare på. Men kan jo prøve å sjekke det opp dersom jeg husker det.

locked
11/10/10, 19:52
Hmm. Akkurat det kan jeg ikke svare på. Men kan jo prøve å sjekke det opp dersom jeg husker det.
Eg skal sende deg ei melding i morgen å minne deg på det ;) For eg vil og ha den oppdateringa dersom den ikkje følgde med can oppdateringa (du?) tok på bilen min i vår... ;)

aarnes
11/10/10, 19:59
post gjerne utfallet her også folkens :p

MadAss
14/10/10, 20:07
I følge journalen i TIE, så vil en miste alt som er lagret i PHM (telefon) ved Total Can oppgradering, så da regner jeg med at denne også følger med i programvaren.

aarnes
14/10/10, 20:21
I følge journalen i TIE, så vil en miste alt som er lagret i PHM (telefon) ved Total Can oppgradering, så da regner jeg med at denne også følger med i programvaren.

Good to know.
Kan du få tak i dette "Servicemeddelandet" som jeg etterspør?

Har nummer 3-39-0028.

Black Edition
21/10/10, 10:54
Hiver inn et telefonrelatert spørsmål her,beklager hvis det er malplassert: Telefonrøret som ligger nedi midt-konsollen,kan det fjernes uten å ødelegge noe for den trådløse telefonen?

gaupe
21/10/10, 11:00
I følge journalen i TIE, så vil en miste alt som er lagret i PHM (telefon) ved Total Can oppgradering, så da regner jeg med at denne også følger med i programvaren.

Er ikkje telefonoppgraderinga med i vanleg oppgradering? Har det kome noko forbedringar i software på 06-modellen?

MadAss
21/10/10, 18:42
Spørst hva du mener med vanlig oppgradering. En vanlig programvare gjelder som regel kun for en styreenhet. Og finnes vel 20-30 forskjellige styreenheter som en kan oppgradere. En Total Can oppgradering vil oppgradere alle til siste programvare.
Og ja, der er kommet en del nye programvarer siden 2006.

gaupe
21/10/10, 18:47
Spørst hva du mener med vanlig oppgradering. En vanlig programvare gjelder som regel kun for en styreenhet. Og finnes vel 20-30 forskjellige styreenheter som en kan oppgradere. En Total Can oppgradering vil oppgradere alle til siste programvare.
Og ja, der er kommet en del nye programvarer siden 2006.

Tok ei total oppgradering på min for rundt 1,5 år sidan, men det er vel ein del nytt sidan det også? Stor forandring på 4c-funksjonen i det minste :)

locked
21/10/10, 20:53
Hiver inn et telefonrelatert spørsmål her,beklager hvis det er malplassert: Telefonrøret som ligger nedi midt-konsollen,kan det fjernes uten å ødelegge noe for den trådløse telefonen?
Ja, du kan fjerne det. Du får feilkode PHM-000C Telefonlursklyka Signal saknas uten at det merkes på noe som helst måte på annet enn utskrift av feilkoder.

Jeg bruker nemlig oppbevaringsrommet mitt til andre ting...

aarnes
22/10/10, 12:30
Ja, du kan fjerne det. Du får feilkode PHM-000C Telefonlursklyka Signal saknas uten at det merkes på noe som helst måte på annet enn utskrift av feilkoder.

Jeg bruker nemlig oppbevaringsrommet mitt til andre ting...

MEN:

Hvis du løfter av røret så går jo lyden automatisk til røret, hvordan unngår du dette vedå fjerne det?

Per Turbo
22/10/10, 12:44
Oppgradering på bilen er ikke det samme som oppgradering på utstyr.

aarnes
22/10/10, 12:45
Oppgradering på bilen er ikke det samme som oppgradering på utstyr.

?
Hvem har nevnt noe med oppgradering av utstyr? :p :confused:

Per Turbo
22/10/10, 12:47
DU!

For det er snakk om telefonenhet, og oppgradering av software din datanisse

gaupe
22/10/10, 12:55
Oppgradering på bilen er ikke det samme som oppgradering på utstyr.

Det fins softwareoppgraderingar her? Mistenkte at slikt ikkje var i standardpakka. Navi-softwaren kjem vel via dvden også.

aarnes
22/10/10, 13:05
PFF - en som kapra tråden min. og siden de andre svarte, slang jeg meg på.

Kanskje du kan lese epostene jeg har sendt til deg?:) mangler fortsatt pris på et par ting...

Per Turbo
22/10/10, 13:18
Jepp, sitter å ser på det nå mister ;) Så kjem snart, i brevform.. C-post!

Skal være oppgraderinger til de fleste tilbehørsmodulene. RTI, telefon etc.
AEM har vel også egne oppdateringer om jeg ikke er helt på jordet..

locked
22/10/10, 22:12
MEN:

Hvis du løfter av røret så går jo lyden automatisk til røret, hvordan unngår du dette vedå fjerne det?

Det går fint, du kan ikkje løfte røret som ikkje er der ;) Har gjort det på min og ingen problem!