PDA

Vis full versjon : ABS problemer v70 awd, lesing av feilkoder?



Teebob
07/10/10, 18:03
Har nettopp kjøpt meg en 98mod v70 awd med 2,5t og automat.

Nå har abs og tracs lyset begynt og lyse.
De forsvinner av og til.. Men, kommer raskt igjen..
Speedometeret slutter og avogtil å fungere..

Har lest av ODB kodene, uten at jeg fikk opp noe som har med abs systemet å gjøre. Brukte en U581 leser..

Noen som har vert borti lignende problemer?

ola normann
07/10/10, 19:04
At speedometeret fjusker er kanskje ikke så rart, da det får hastighets signal fra abs modulen.

Men litt pussig at du ikke får ut noen feilkoder..

Ikke mye til hjelp men..

Det hender loddingene inne i abs modulen blir dårlige med tiden, som gir div feilsymptomer.

her er en howto hvis det skulle bli aktuellt å prøve seg på det:

http://volvoforum.no/tips_triks/850-absmodul.htm

MrX
07/10/10, 19:05
Vedder 2.50 og en brun ost på at det er ABS/TRACS modulen din som har takket for seg. Er en vanlig feil på disse bilene.

V70 R AWD
07/10/10, 19:36
Har hatt samme feil på min V70 også (med unntak av speedometer....) Feilen forsvant så fort jeg loddet over ABS/TRACS -modulen! ;)

Teebob
08/10/10, 10:10
Noen som har vert borti at speedometeret slutter og virke?
Det virker som det er mange som har hatt problemer med ABS boksene sine, men da uten denne speedometerfeilen som jeg har..

Tore
08/10/10, 10:19
Siden speedometer-signalet kommer fra denne modulen er det ikke uvanlig at også det slutter å virke når denne begynner å fjuske. Når du får fikset ABS-modulen din vil trolig speedometeret bli friskt også.

bortstun
09/10/10, 13:55
På min 99 v70awd hadde jeg også dette problemet med abs å bremsefeil lampe, samt at speedometeret kuttet tidvis, ble bra etter jeg loddet over modulen. Regner da med at din også vil bli bra hvis du lodder den..