PDA

Vis full versjon : Xenon til S60 -01



Basse
07/10/10, 11:55
Noen som har erfaring med xenon i de vanlige lyktene for halogenpærer?
Tenker på langlysene.

Har også planer om å montere GP Thunder halogen i nærlys, men har sett at det er litt splittede meninger om disse. Er det noe å satse på?

todleif
07/10/10, 12:21
Eg har osram nightbreaker i nærlysa og xenon i fjernlysa på min 03 S60
Det fungerer bra det

Basse
07/10/10, 12:32
Eg har osram nightbreaker i nærlysa og xenon i fjernlysa på min 03 S60
Det fungerer bra det

Okey. Har du noe kjenskap til GP Thunder?

aarnes
07/10/10, 14:52
GP Thunder er bra saker.
Jeg har god erfaring med de, gir et langt hvitere lys.
Anbefalles!

Steen
07/10/10, 15:18
Prøvde og montere et sett med sånne exenon HID system uten noen stor sukksess. fikk opp feilmelding hele veien:(
Så gikk fort over til vanlige pærer igjen.

todleif
07/10/10, 15:50
Prøvde og montere et sett med sånne exenon HID system uten noen stor sukksess. fikk opp feilmelding hele veien:(
Så gikk fort over til vanlige pærer igjen.

Kjøpte ikkje du eit sett som skal forhindre feilmeldinger?
Eg har ikkje feilmeldinger på mine fjernlys

Steen
07/10/10, 17:24
Jo, men virka ikke dette heller:( Men vet ikke om det blir det samme om du monterer i langlysa, jeg hadde i di vanlige kjørelysa.

morrun
07/10/10, 23:59
Hei, jeg fulgte denne "bruksanvisninga", og feilmeldingen forsvant http://www.xenonvalot.com/xenonfixvolvo.html Jeg har nylig montert et xenonkit i nærlysene på min s60 2001. Ga fenomenalt lys, men jeg har måtte reklamere på den ene ballasten fordi den ga flimring i det ene lyset.

Mvh Morten

Ps. Flott bil Basse!

aarnes
08/10/10, 09:19
Det er diskutert masse rundt den løsningen som er nevnt over her.

Det er blant annet påvist ekstrem varmeproduksjon i shunten etter at den har blitt boret opp.

Jeg valgte å ikke gjøre dette etter anbefalling fra Sverige, og dersom du skal ha bort feilmeldinga heller bruke metoden med ledninger hvor du kobler om noe på shunten.
Husker ikke hvordan det gjøres, men du finner det garantert om du søker litt på nett.

Basse
08/10/10, 15:21
Takk for svar. Det blir værtfall GP Thunder i nærlys, tåkelys og parklys. Så får vi se hva jeg gjør med langlysene.

morrun
08/10/10, 18:03
Oj, det visste jeg ikke. Skal følge med på den jeg da. Det finnes ferdiglagede slike å få kjøpt også. Tror de selges av "xenonkungen.se".

Kan du lenke meg til tråden om denne varmeutviklingen? Har ikke funnet den.

Mvh. Morten

Roy
08/10/10, 18:41
Xenon i fjernlys gir ingen feilmelding, det er kun på nærlysene man evt får det.
mtp strølys bør det heller ikke brukes i nærlysene på 2001-2004 halogenlykter.

I fjernlysene fungerer det ok, jeg har det selv + Osram nightbreaker i nærlys og Philips Bluevision i park+grøftelys. Alt dette fås veldig billig på ebay, betalte knapt 140,- for nightbreaker inkl frakt - pris i norge ligger på nesten det dobbelte

mister j
08/10/10, 20:29
Her kan dere uvitende lese om å ungå feilmeldinger :D:D:D
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=7090

morrun
08/10/10, 21:32
Hei igjen. Interessant lesning det der, takk for tipset. Stod ikke noe akkurat der om varmgang, men har det skjedd med bare èn annen stakkar, så kan jeg banne på at det skjer meg også. Broderfolket er verdenskjent for å holde litt ekstra godt på lommeboka, og når denne svenske artikkelen skriver om å være trøtt på dyre shunt`s, så bekrefter de kanskje det. Xenonkungen.se selger erstatningsshunt for 151,80- sek... Shunten er på størrelse med et minibankkort, så det kan ikke bli mye for porto heller. For min del er det nok bedre å satse på et slikt, framfor å lodde på ledninger og kabelsko, for så å "pete og fikle ytterligere inni der". Gjør jeg det, så dukker det trolig straks opp tråder om at folk har klart å få til kortslutninger med den metoden svxc.se oppfordrer til også.

http://www.xenonkungen.com/no/art/canceller-volvo-shunt.php

Har for øvrig fått ny ballast til xenonkittet i posten i dag. Har koblet det opp og det hele fungerer nå utmerket. Har nå 35w 6000k i nærlys og 65w "xenonlook" i fjernlysene. Var heldig og fant pærer som gir pent lys. Har ikke vært fullt så heldig med pærene i parklysene som jeg kjøpte på biltema. Ser blå ut, men gir et gyselig grønlig skjær. Hva skal jeg sette i parklysene i stedet?

Mvh. Morten

Roy
08/10/10, 21:41
LED om du vil ha xenon-look i parklys ;)

Har hatt og foretrekker denne typen, de med bare èn diode lyser kun rett ut av lampehuset.
Disse skinner inn i reflektoren også, slik de bør.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-X-5-LED-T10-W5W-194-White-Car-Side-Light-Bulb-Lamp-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3a5e9bd612QQitemZ25069 5374354QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccesso ries

mister j
08/10/10, 22:31
Hei igjen. Interessant lesning det der, takk for tipset. Stod ikke noe akkurat der om varmgang, men har det skjedd med bare èn annen stakkar, så kan jeg banne på at det skjer meg også. Broderfolket er verdenskjent for å holde litt ekstra godt på lommeboka, og når denne svenske artikkelen skriver om å være trøtt på dyre shunt`s, så bekrefter de kanskje det. Xenonkungen.se selger erstatningsshunt for 151,80- sek... Shunten er på størrelse med et minibankkort, så det kan ikke bli mye for porto heller. For min del er det nok bedre å satse på et slikt, framfor å lodde på ledninger og kabelsko, for så å "pete og fikle ytterligere inni der". Gjør jeg det, så dukker det trolig straks opp tråder om at folk har klart å få til kortslutninger med den metoden svxc.se oppfordrer til også.

http://www.xenonkungen.com/no/art/canceller-volvo-shunt.php

Har for øvrig fått ny ballast til xenonkittet i posten i dag. Har koblet det opp og det hele fungerer nå utmerket. Har nå 35w 6000k i nærlys og 65w "xenonlook" i fjernlysene. Var heldig og fant pærer som gir pent lys. Har ikke vært fullt så heldig med pærene i parklysene som jeg kjøpte på biltema. Ser blå ut, men gir et gyselig grønlig skjær. Hva skal jeg sette i parklysene i stedet?

Mvh. Morten

Har byttet "ben" på shunten, og gjorde det bare med fire ledningstubber med kabelsko i begge ender (hunn-han). Ble nesten plug n' play. Litt trangt, men kikket inn bak sikringene i dørsiden. Da gikk det bra :cool:

aarnes
08/10/10, 23:30
Oj, det visste jeg ikke. Skal følge med på den jeg da. Det finnes ferdiglagede slike å få kjøpt også. Tror de selges av "xenonkungen.se".

Kan du lenke meg til tråden om denne varmeutviklingen? Har ikke funnet den.

Mvh. Morten

Diskutert en del her:

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=18542&sid=81b5672dfeaa720e798acb849ac1dd1a

Brightlight
09/10/10, 09:36
Har montert i min '01 v70, fikk i kit med canbusfix. ingen feilmelding og ballasten er bare 3mm tykkere. Fornøyd jeg i allefall.

aarnes
09/10/10, 10:32
Har montert i min '01 v70, fikk i kit med canbusfix. ingen feilmelding og ballasten er bare 3mm tykkere. Fornøyd jeg i allefall.

Husker du hvor du bestillte dette fra?
Isåfall ville det vært knall om du skrev det her

Brightlight
09/10/10, 12:06
Tar inn selv jeg, og produsent holder jeg for meg selv. 650,- for 45w canbus. Bare ta kontakt.