PDA

Vis full versjon : Pinlig for V60...



mrstfu
06/10/10, 22:06
Husker alle artikkelen om S60 hvor systemet som bremser bilen automatisk hvis noe kommer ut i kjørebanen sviktet på demonstrasjonen?

Les denne, og husk å se videoen litt ned på sida. Leit for Volvo, men den videoen er litt morsom.

Pinlig for V60 (http://www.dinside.no/852415/ny-pinlig-svikt-for-volvo)

Mulig denne r lagt ut før, isåfall beklages dette på¨det sterkeste.

The Sven
06/10/10, 22:12
Når det systemet funker, blir det dessverre en lite attraktiv bil for kjøreskoler:P

mrstfu
07/10/10, 17:11
går sikkert ann å slå det av, i tillegg til at det hvertfall inntil videre er ekstrautstyr.

men som jeg har sagt både her og der tidligere, hva skjer hvis vi en gang i fremtida får veier fulle av billister som er dønn avhengig av slike systemer? som volvo selv sier i artikkelen, dette er kun ment som assistanse, ikke et system så man slipper å tenke på hindringer, men det hindrer ikke mann i gata å BRUKE det og stole 100% på systemet.

litt skummelt å tenke på...

242
07/10/10, 21:00
Om et liv går tapt, hvem sin skyld er det om systemet feiler ?
Bilen, Fabrikken Volvo, eller sjåføren ? Jo det blir sjåføren som får skylda .
Så jeg tar avstand til slike fancy duppeditter. ABS får holde synes jeg personlig.

mrstfu
08/10/10, 22:54
Om et liv går tapt, hvem sin skyld er det om systemet feiler ?
Bilen, Fabrikken Volvo, eller sjåføren ? Jo det blir sjåføren som får skylda .
Så jeg tar avstand til slike fancy duppeditter. ABS får holde synes jeg personlig.

du aner ikke hvor deilig det er å høre det, 242! Å rygge, parkere, holde avstand, skifte fil, og stoppe for hindringer er noe jeg klarer fint i min egen 93mod, men ABS er fint å ha:D

Joakim-G_R
08/10/10, 23:31
Er jo kjekt med TCS, ESC, ABS, og alle disse andre fancy 3-bokstavers-forkortelsene.
Er fint det finnes. men syns at ALLE skolebiler burde bli lovpålagt kuttet for disse tingene. Folk lærer IKKE å kjøre bil idag, de lærer å styre en datamaskin..

Er de aller færreste som har råd til å kjøpe seg en bil med masse 3-bokstavers-systemer som en 18 åring idag..

mrstfu
09/10/10, 16:03
nå må jeg arrestere deg bittelitt, pølsa, det er da mange 4bokstavers og!

BLIS, WIPS, CWAB osv.. jeg har oppfunnet MLIS, men det går mer på lyd:D

ASK Racing
09/10/10, 17:33
he he, ja det går å tvile på om det virker bestandig, jeg har snakka med de som har med kvalitetskontroll på volvo å gjøre, å de sa til meg, at det som skjedde med S60n var at den hadde ikke fått lastet inn softwaren til citysafty å derfor virka det jo så klart ikke heller :) de sa også at det hadde vært en del problemer med disse dukkene, fordi systemet fungerer ved at radaren føler veske og metall, veske for mennesker er jo som kjent 70% vann og metall for biler, biler har også en god del veske, men her går det hovedsakelig på metal. problemet med dukka er at den er bare fylt med luft, å selv om den er laget av en plast som skal simulere dette, så er det bare ikke bra nok, fykk dukka med vann så virker det med en gang :) har ikke opplevd dette poersonlig, men har fått det demonstrert :)

er enig i det som blir sagt om kjøreskole biler, det skulle i grunn vært en jeng med eldre biler, så de kunne være grunnleggende kjøring før de går over i mer moderne biler, klart det er viktig å lære å bruke alle disse systemene som blir mer og mer standard, men er vel mer viktig å kunne kjøre godt uten, en å kjøre greit med,

vet det er ganske mange "eldre" som ble veldig overasket første gang absen tok over bremsinga for de, å slapp pedalen istede for å bremse mer, kan være skummelt å ikke vite hva som skjer også :)

mrstfu
09/10/10, 23:01
hadde likt å sett dagen da alle nye sjåfører kjører opp i 240er:D

men det er som du sier, lær å kjøre bra uten, enn greit med! godt sagt!

det som visstnok tok knekken på demonstrasjonen til S60 for noen måneder siden, var at de dagen før måtte gi den startstrøm, hvilket gjorde at softwaren til systemene pakka sekken og stakk. også noe å tenke på, hvis folk blir for avhengig av det, må ha starthjelp og plutselig er hjelpemidlene borte.... går sikkert bra i 99% av tilfellene, er den ene prosenten som bekymrer meg.

ikke at den burde det, da mer enn 1% av de samlede norske sjåfører burde vært tatt av veien og bura inne for LEEENGE siden:D

ASK Racing
12/10/10, 19:01
hadde likt å sett dagen da alle nye sjåfører kjører opp i 240er:D

men det er som du sier, lær å kjøre bra uten, enn greit med! godt sagt!

det som visstnok tok knekken på demonstrasjonen til S60 for noen måneder siden, var at de dagen før måtte gi den startstrøm, hvilket gjorde at softwaren til systemene pakka sekken og stakk. også noe å tenke på, hvis folk blir for avhengig av det, må ha starthjelp og plutselig er hjelpemidlene borte.... går sikkert bra i 99% av tilfellene, er den ene prosenten som bekymrer meg.

ikke at den burde det, da mer enn 1% av de samlede norske sjåfører burde vært tatt av veien og bura inne for LEEENGE siden:D

det at den var tom for strøm var egentlig ikke tilfelle, det var en oversettelses feil fra de som publiserte den infoen,

Det svenskene hadde sagt, var : bilen var inte laddad, på norsk betyr det at bilen ikke hadde blitt lastet, altså bilen hadde ikke fått software pakka si :)

noen glupe hoder tolket dette som at bilen ikke hadde blitt ladet, en kan se hvordan dette kan bli feil :)

Svirre
17/10/10, 17:30
Synd at det svikta på testen, som en av de som kommenterte på DinSide så redder dette systemet 92% av livene som dette systemet er laget for. Og det er jop 92% bedre enn 0%.

Uansett så er det "dumt" å venne seg til slike systemer. Det er til syvende og sist sjåføren det kommer an på, og da hjelper det ikke med at "systemet svikta".
Eneste jeg savner på bilen min er ABS. Alt anna av elektronikk syns jeg ikke noe om. Liker å ha følelsen av å kunne bestemme over bilen, og ikke at den bestemmer over meg. Den gjør bare det den får beskjed om i enkelte tilfeller, og ser ikke muligheten for at du må kunne gjøre det motsatte enn det bilen vil.

Personlig syns jeg det er ille at man stoler på all elektronikken i bilen og vender seg til den...

242
26/10/10, 10:33
Synd at det svikta på testen, som en av de som kommenterte på DinSide så redder dette systemet 92% av livene som dette systemet er laget for. Og det er jop 92% bedre enn 0%.

Uansett så er det "dumt" å venne seg til slike systemer. Det er til syvende og sist sjåføren det kommer an på, og da hjelper det ikke med at "systemet svikta".
Eneste jeg savner på bilen min er ABS. Alt anna av elektronikk syns jeg ikke noe om. Liker å ha følelsen av å kunne bestemme over bilen, og ikke at den bestemmer over meg. Den gjør bare det den får beskjed om i enkelte tilfeller, og ser ikke muligheten for at du må kunne gjøre det motsatte enn det bilen vil.

Personlig syns jeg det er ille at man stoler på all elektronikken i bilen og vender seg til den...

Sparer dette et liv, så står det i avisen av Volvo safty system fungere meget bra og redder liv langs veien. ( sjåføren ikke nevnt )
Funker det ikke, så står det en person omkom ved en påkjørsel , politiet etterforsker saker . Føreren sitter til avhør og vil bli siktet for uaksomt drap.