PDA

Vis full versjon : Foringer fra biltema



n0gga
06/10/10, 17:03
Vil bare tipse folket om at foringer fra biltema kan være veldig ymse.
Monterte på nye casterstagsforinger på begge sider for et halvår siden, og merket nå i høst at det var en del slakk og slag fra forstillinga.
Merket at hjulet hadde en vandring på 10-15 cm bak og fram i hjulbuen, det tok til og med borti fangeren.

Byttet til polyforinger idag, og da var HELE foringen borte. Det var kun den lille stålringen igjen i midten. Livsfarlig!

Uberhenrik
06/10/10, 19:35
Har også fått en dunkelyd i forstillinga etter noen måneder med biltemaforinger.
Polyforinger er tingen.

jan_m
06/10/10, 21:38
polly=GULL byttet selv på stesjen og da datt foringene ut... så ble som ny og kjøre

wunder-hansi
06/10/10, 23:22
biltema ja foringer er ikke noe å kjøre med nei..

spar dem pengene og innvister i polly;)
endeledd ifra biltema er også bare å droppe, tar ikke lange tia før dem er slarkete..hehe

jan_m
07/10/10, 11:47
kulene som siter under dempern er også bare driten holdt 14 dager eter eu før kjeringa ringte meg på jobb og sa bilen oppførte seg rart... gummi "moffa" hadde sprekt...

Joakim-G_R
07/10/10, 11:50
Hva er polly? Har hørt om poly, men ikke polly....

Daniel V
07/10/10, 12:00
Hva er polly? Har hørt om poly, men ikke polly....

Polly lager nøtter de ;)

Joakim-G_R
07/10/10, 12:01
Polly lager nøtter de ;)

Nøtteforinger, kjekt!

Salt eller chilli?

s4nd3r
07/10/10, 15:59
har dei egentlig noe som er brukandes av slitedeler på biltema?? eg har kjøpt litt der. men er mest til herje biler... 2rgolf,240,740.....

verktøye er bra.... :) om man kjøper det med 10års garanti...

kermitt
07/10/10, 16:02
skivene er bra, om du kjøper rette sorten. bremsebelegget er bra om du ikke bryr deg med mye bremsestøv. foringene er grei nok til nød på steder uten mye belastning. motorfestene deres er bra nok. så noe bra har de, bare å vite hva som er dritt og hva som er bra.

volvo242
07/10/10, 16:13
Motorfeste fra biltema holdt 1 dag med en vill b19a! :mad:

-Shark-
07/10/10, 16:51
Motorfestene dems er elendige..

Joakim-G_R
07/10/10, 19:23
Kjøper stort sett kun verktøy på Biltema, og da som nevt 10års-garanti-verktøyet. Det fungerer godt. :)

Har fortsatt tilgode å knekke ei Tema-pipe, har sprekt både bahco, kamasa og wurth-piper..

Og bremsene er håpløse. Lå et nytt sett klosser baki en delebil jeg kjøpte en gang, klaska de på 360n i sin tid, holdt kanksje 3 uker før klossene var halvslitte. Fader FORT, slites FORT, og støver noe helt sinnsykt.

s4nd3r
07/10/10, 20:32
eg skulle handle inn nye skiver og klosser på 740n.. og plukka sunt for og måle skiva.. og der fann eg noen rester av en gammal bremse klosse.. jaja.. fann tilfeldig vis biltema klosser som passet.. monterte.. samme farta i en sving.. gikk bra, svingen etter på. kjører der daglig. men, da dadde eg null bremse plutslig.... waat!!! klossene hadde blitt for varme.. aldrig mere bremse klosser fra biltema....
fikk på green stuff klosser. da blei skuta god.....

Sv1
08/10/10, 17:31
foringer på biltema, har dem slutte å selge på alnabru oslo, de er jo bare dritten..

sikkan
08/10/10, 23:00
De har bra fjærer ihvertfall. Lesjö-fjærene mine ble altfor segne bak etter et par år, så kjøpte forsterka bakfjærer på biltema og kappet de litt (som en midlertidig løsning, hah..) og det har holdt veldig bra i ca 7 år nå. Den har riktignok blitt enda lavere foran siden dette, for lesjö-fjærene motstår jo tydeligvis ikke tyngdekraft..

Joakim-G_R
08/10/10, 23:05
De har bra fjærer ihvertfall. Lesjö-fjærene mine ble altfor segne bak etter et par år, så kjøpte forsterka bakfjærer på biltema og kappet de litt (som en midlertidig løsning, hah..) og det har holdt veldig bra i ca 7 år nå. Den har riktignok blitt enda lavere foran siden dette, for lesjö-fjærene motstår jo tydeligvis ikke tyngdekraft..

Midlertidig permanent?

sikkan
08/10/10, 23:43
Funka jo så bra, så har ikke blitt til at jeg har gjort noe mer med det siden:)

s4nd3r
09/10/10, 10:55
Midlertidig permanent?

slik som det bruker og bli det, om det fungerer...