PDA

Vis full versjon : dokumentasjon på tekniske krav



mamolv
19/01/10, 20:22
var på biltilsynet og skulle registrere min 245 transfer på mandag.ble noe krøll der da dem ikke fant dokumentasjon på tekniske krav som gjaldt for denne bilen, de fant bare for vanlig 245.ringte til volvo norge personbiler, der kunne de skaffe papiret.måtte sende inn kopi av det svenske vognkortet først.greit nok det, men dem sender papiret i postoppkrav på 1000kr....syntes dette var merkverdig mye å ta for et papir egentlig.finnes dette på nettet noen plasser?har lett, men ikke resultat.kalte det ECE-dokumentasjon.

TeamBørnOut
19/01/10, 21:20
hah! 1000kr? idiotisk... men da må jeg sikkert ut med dette til min også! husk å skriv hvordan det det går tilslutt hvertfall!

mamolv
19/01/10, 21:43
hah! 1000kr? idiotisk... men da må jeg sikkert ut med dette til min også! husk å skriv hvordan det det går tilslutt hvertfall!

ja.helt på jordet.men må jeg betala, så skal jeg nå legge ut på nettet, så andre slipper å betale iallefall...skal ringe til nilsson i morgen og høre om dem hjelpe meg med dette også.kan hende dem gjør det for 1000sek da...:p

THolandsli
19/01/10, 22:00
Er desverre sånn verden har blitt. Se her:

http://www.volvocars.com/NO/SALESANDSERVICES/Pages/ParallellogPrivatimportavbiler.aspx

mamolv
19/01/10, 22:17
Er desverre sånn verden har blitt. Se her:

http://www.volvocars.com/NO/SALESANDSERVICES/Pages/ParallellogPrivatimportavbiler.aspx

ah..takker for link.ble endel klokere nå.hadde i tankene at ho tispa på volvocars jeg snakka med, tok litt betaling selv for papirene..hehe..

mamolv
23/01/10, 13:05
i dag fikk jeg et a4 ark i posten fra volvo personbiler norge.var et ece-dokumentasjon med bekreftelse på at bilen oppfylte diverse ece krav fra fabrikk...merkelig dette at jeg ikke trengte å betale portoen engang..hehe..klager ikke på dette, men ble forundret, for det står jo innpå der klart og tydelig at det er avgift på 1000kr for dette...
kan være kontordamen som har misforstått noe der...

TeamBørnOut
23/01/10, 13:11
Gratulerer hvertfall :)

ArneR
23/01/10, 13:31
Så flott.. :)

Christian
23/01/10, 14:06
Er dette papiret spesielt tilknyttet et chassinr, eller kan ditt papir brukes for å feks. godkjenne en annen 245 Transfer?

Shaiko
23/01/10, 14:07
Alle godkennings dokumenter fra forhandler er knyttet chassi nummer.

mamolv
23/01/10, 14:19
takker..litt nærmere mål nå.må bare få bilen reg som avreg, og ikke i trafikk, i sverige.så er alt klart for skilt.
papiret er enkelt og greit,men står rammenr på det ja.