PDA

Vis full versjon : 240 med eksos over eller under bakaxeln?



Kodja
06/10/10, 16:30
har fått opplyst under sjekking av forskjellig sports eksos at flere mener den skal ligge Under axeln når man monterer grøvere eksos... har ikke tenkt over dette noe i det heletatt så her må noen komme med forklaring på hvorfor det blir sagt så... :)

ferritta blant annet sa eksosen kom under akseln på deres sportseksos...

SimenRawr
06/10/10, 16:34
Det blir jo strakt! ;)

kermitt
06/10/10, 16:42
under akselen? er ikke meningen at bilen ska kunne fjøre ut med sportseksos da, eller mener de det er greit at eksosen tar neddi på rak flat vei? dette spekulerer jeg og på!

gaupe
06/10/10, 16:46
under akselen? er ikke meningen at bilen ska kunne fjøre ut med sportseksos da, eller mener de det er greit at eksosen tar neddi på rak flat vei? dette spekulerer jeg og på!

Er ikkje noko problem det, og det er det mest effektive måten å bygge på.

Vurderar vel og merke ein kardanbøy på mitt ferrita anlegg.

TvilsomRacing
06/10/10, 16:51
På en tidligere 240 jeg hadde var det montert 3" eksos under bakakselen....
Hadde store problem med subbing når jeg kjørte på humpete veg, eller med folk baki!

Denne hadde lersjøfors 40mm senking, men orginale dempere. Mulig det går bedre på en stivere bil

gaupe
06/10/10, 17:02
På en tidligere 240 jeg hadde var det montert 3" eksos under bakakselen....
Hadde store problem med subbing når jeg kjørte på humpete veg, eller med folk baki!

Denne hadde lersjøfors 40mm senking, men orginale dempere. Mulig det går bedre på en stivere bil

Du subbar jo ikkje under bakakslingen, men lengre framme, og der skal jo anlegget ligg så nær karosseriet som ein tør.

Morgis
06/10/10, 17:05
240 ble levert med eksos på undersiden av akselen originalt en periode... er derfor stabstaget bak er opphøyd på høyre siden fraogmed 1980 eller noe.. :)

-Bedre flow
-Enklere eksosskifte.

gaupe
06/10/10, 17:16
240 ble levert med eksos på undersiden av akselen originalt en periode... er derfor stabstaget bak er opphøyd på høyre siden fraogmed 1980 eller noe.. :)

-Bedre flow
-Enklere eksosskifte.

Dei fleste amerikanske 240ar har eksosen under bakakslingen.

Olav'en
07/10/10, 01:19
240 ble levert med eksos på undersiden av akselen originalt en periode... er derfor stabstaget bak er opphøyd på høyre siden fraogmed 1980 eller noe.. :)

-Bedre flow
-Enklere eksosskifte.

+ mykje bedre plass

Joakim-G_R
07/10/10, 01:52
Og mye mindre varme for karossen. Blir nok under akselen på 245'en min også. Stuker til under akselen på bilen til Sevrin, blir snyggt som fan.