PDA

Vis full versjon : 850 2,5 20V starter absolut ikke



Raggen
06/10/10, 11:43
Har et problem med min 850 2,5 20V med automatkasse.

Den begynte med å miste turtall og hoste, for så og bare "dø" helt. Etter dette var den vært utrolig tungstartet, og når gassen tryktes kjappt inn, så døde den igjen.

Fikk trillet den inn hos en kamerat, og nå har vi sett over det hele, hatt av innsuget og tatt ut "koks", rensket spjeld og plugger og alt som er...

Etter det satt vi igjen med en mystisk, hvit løs vakumslange som det så ut som lå under innsuget - den går til en Y-kobling som går videre til innsuget.
Fant ikke ut hvor den skulle, men bilen startet og gikk, så vi plugget den igjen.

Da prøvekjørte vi den en tur - som gikk fint helt til vi kom inn på tunet og bremset opp - da døde den helt.

Etter det har det ikke vært mulig å få den i gang igjen.

Har byttet bensinreleet, og det høres ut som pumpa går og alt i orden - iallefall trykk..

Sitter igjen med en bil som absolut nekter å starte..

Noen som har peiling?
Trenger sårt hjelp her no...

Takker for tips!

ola normann
06/10/10, 12:44
Jeg hadde problemer med fjusking og til slutt død bil, når den ble varm (varm sommer). Byttet alt av tenningsdeler (pugger, pluggledning, coilledning, fordelerlokk og rotor), etter det gikk den som en klokke.

Jeg kunne ikke se noe spesielt på de gamle delene, bortsett fra fordelerlokket var i dårlig forfatning. Men jeg mistenker det var pluggledningene mine som køddet det til.

edit : har du sett om det er registrert noen feilkoder?

Raggen
06/10/10, 14:35
Har en feilkode 3-1-3, det er vel noe med signal fra kassen tror jeg.

Ellers er det bare mnd`er siden alt av tenningesledinger ble skiftet..kan det bli så dårlig på så kort tid?

Motor og gir er flyttet over i ny bil etter kondemnering, så kan jo hende det er noe der....

Ellers har jeg trålt alt av forum, kan det være kamakselsensor, eller hadde den kubbet umiddelbart da?

Og så er det den vakumslangen da...umulig å finne ut av.. Har hørt at noen volvoer har en nippel på innsuget helt borte med reimene - men finner ingen ting der - har 2,5 literene det og?
Den er ikke lang nok heller da...

Morgis
06/10/10, 14:39
Sjekket sikringene?

Kan være mye rart, men kamakselsensor og svinhjulssensor har stor rolle da de både åpner for bensin og tenningspunkt...

ola normann
06/10/10, 14:54
Har hørt at noen volvoer har en nippel på innsuget helt borte med reimene - men finner ingen ting der - har 2,5 literene det og?
Den er ikke lang nok heller da...

Enkelte motorer har en nippel på venstresiden av innsuget (sett forfra), den går til veivhusutluftingen og så videre til slangen før innsuget.

Vet ikke hvilke kriterier som skal til for at det skal være nippel der.

Min nabo hadde en 850 (ukjent årgang) 144kh uten nippel, mens jeg 98 v70 144hk har nippel.

ola normann
06/10/10, 14:55
Sjekket sikringene?

Kan være mye rart, men kamakselsensor og svinhjulssensor har stor rolle da de både åpner for bensin og tenningspunkt...


Men kamakselsensor og svinhjulssensor burde vel gi feilkoder, eller?

Raggen
06/10/10, 15:05
Sikringer er sjekket - alt ser ut som det er i orden.
De eneste andre feilkodene (tror jeg) er på SRS - men det er jeg jo klar over..

Får vel dra og plukke litt deler fra den "gamle" motoren da - kamakselsensoren er vel den lille boksen med 2 skruer i og en ledning på høyre side av motor foran fra? Men hvor sitter svinghjulsensoren?