PDA

Vis full versjon : B230K motor og LH 2.4



locked
05/10/10, 22:08
Er det noen som har prøvd å montere F innsprut på en K motor? Har hørt at man skal få en meget kjørbar motor da men jeg har aldri prøvd.

Passa visst fint i bruksbil :)

Berg Performance
06/10/10, 04:13
Har ingen erfaring med F-sprut på K motor, men har endel erfaring med K motor.. Vil tro det blir å fungere veldig greit med innsprut for å få ned forbruket og ellers er en frisk K motor helt grei å kjøre! Mye moment, men den mister dessverre litt på topp!

Har trua !

HåkonA
07/10/10, 16:04
Jeg hadde K-motor med innsprut fra en FK motor. Var veldig bra drag i den. Det var bare en 3 måneders tid at jeg kjørte med det så jeg har ikke noe god indikasjon på bensinforbruket, men det virket som om den dro noe mer bensin enn med Cisac-forgasseren. Jeg kjørte nok litt hardere enn jeg hadde gjort før både fordi bilen gikk bedre og fordi at k-kotoren skulle kastes når FK-motoren var klar til innsetting. Jeg hadde litt problemer med at når lh-2.4 hadde adaptert seg så ble det lett tenningsbank på lav belastning, antakelig for at den gikk for magert. Når man dro på eller at motoren dro tungt var det ikke noe problem. Når jeg så tok å resatte så gikk den fint et par uker etterpå. Kanskje 50 mil om gangen.

Jeg har tenkt litt på at det optimale hadde vært å gjort det samme med MS eller noe annet programmerbart sprut. Da kunne man ha brukt bedix tenninga. Tenningskurven på F-motorene er vel noe mer aggressive enn på en k-motor eller en FK for den sakens del, så det blir kanskje enda mer tenningsbank med styreenheter fra f-motor. K-motoren går jo veldig billig når alt er som det skal med forgasseren

Berg Performance
08/10/10, 04:19
Turbobokser på N\A motor har vel en tendens til å dra litt mere bensin, om jeg ikke tar feil.. Ikke sikkert den gikk helt som den skulle heller =)

locked
08/10/10, 05:10
Lurer på om et skikkelig mappet sekvensielt sprut hadde greid å gi litt nytt liv i en F motor... Slengt på den 98oktan og litt hissig tenning :)

HåkonA
08/10/10, 10:25
Det som er sikkert er at det var i alle fall mye bedre drag i K-motor med innsprøytning enn det er i en vanlig F-motor.

gaupe
08/10/10, 11:12
Lurer på om et skikkelig mappet sekvensielt sprut hadde greid å gi litt nytt liv i en F motor... Slengt på den 98oktan og litt hissig tenning :)

Det fins jo chippar å oppdrive, og maskinporta 530-toppar, som gir deg 160 hk på hjula.

rogern
08/10/10, 14:58
jeg kjørte også lh 2.4 på k-motor.
ftn rasa så satte i k motor for å få kjørt. funka greit det. men er så lenge siden s husker ikke hvordan den gikk eller hvor mye den brukte.
eneste jeg husker er at den orka og burne med 4 i bilen og sveisa sperre :p

mener jeg brukte f hjerner og ikke ft.