PDA

Vis full versjon : Volvo 740 B230FTbruker SINNSYKT med bensin?



Turboplystring
05/10/10, 21:02
Hei, var og kjørte, og på 21 mil brukte bilen en hel tank, i tillegg til at jeg sto og bakket ett par timer. Vet den skal brukle mye men ikke SÅ mye vel?
Har åpen dump og powerfilter på den, og det virker som at den putrer av og til når jeg bakker og kjører på jevnt turtall.

gull pilen
06/10/10, 08:23
er vel ikke temp føleren til ecu som er feil eller ødelagt da??

microplex
06/10/10, 08:26
Eller lambdasonda

gull pilen
06/10/10, 08:28
skal ikke bruke så mye bensin fordeom den er ødelagt.. skal gå i nød modus da...
det som er om den føleren jeg snakket om er ødelagt tror styre enheten motoren er kald hele tiden og pøser på med bensin...

Anweed
06/10/10, 12:09
Jeg har akkurat samme problem med min også..
Hvor sitter denne føleren? ECU var ett fremmedord for meg..:o

kapli
06/10/10, 12:10
ECU engelsk for bensinshjerne.

Turboplystring
06/10/10, 14:52
skal ikke bruke så mye bensin fordeom den er ødelagt.. skal gå i nød modus da...
det som er om den føleren jeg snakket om er ødelagt tror styre enheten motoren er kald hele tiden og pøser på med bensin...

Du mener den under innsuget på blokka med to ledninger til? muligheter for å måle denne?

skarderud
06/10/10, 15:49
åpen dump er et problem på disse, skal ha lukket dump.
kan godt være lambdaen, eller en annen føler som har tatt kvelden pga av dumpen, blir feil data til hjerne.

skal ikke bruke mye bensin, da er det noe feil. jeg har stort sett havnet på 0.7 på langkjøring, persen er 0.66!

Turboplystring
06/10/10, 17:20
åpen dump er et problem på disse, skal ha lukket dump.
kan godt være lambdaen, eller en annen føler som har tatt kvelden pga av dumpen, blir feil data til hjerne.

skal ikke bruke mye bensin, da er det noe feil. jeg har stort sett havnet på 0.7 på langkjøring, persen er 0.66!

men da skal jo ikke bilen putre hele tiden, for dumpen er jo ikke i drift da.. Når den står og går på tomgang altså. Virker som om den ikke tenner på en og annen takt.

JørnM_940
06/10/10, 17:49
Prøv å skift plugger, pluggledninger, coil. Så har du eliminert det, skal vel uansett skiftes med jevne mellomrom, hvertfall de to første.

Turboplystring
06/10/10, 17:51
Prøv å skift plugger, pluggledninger, coil. Så har du eliminert det, skal vel uansett skiftes med jevne mellomrom, hvertfall de to første.

Har skiftet det, til og med fordelerlokk og rotor.

jan_m
06/10/10, 21:40
hva med lmm? siden den puttrer eller er dete ment som tomgangs kjøring?

Turboplystring
07/10/10, 01:15
hva med lmm? siden den puttrer eller er dete ment som tomgangs kjøring?

Hadde en nippel øverst på innsuget som jeg blindet, ble litt bedre på tomgang og fikk mer luftstrøm av eksosen og bilen slutta og nykke under rolig kjøring, men når drar ikke bilen opp bakker over 110-120. Virker som om motorkraften forsvinner. Forstår bare mindre å mindre av dette, har noen bilder som viser hvordan slanger og rør skal gå fra innsuget oppi motorrommet? må begynne og dobbeltsjekke ting nå, tror jeg har en koblingsleif på en slange.
Dro ut kontakten til lambdaen, da begynte den og ryke som f. Dro ut kontakten til kaldstarten når bilen var varm, da øket den på turtall. Ville ikke starte med kontakten ute. Dro ut kontakten til lmm, da sviva den dårligere.

jan_m
07/10/10, 11:46
hmm hjerner?

Turboplystring
07/10/10, 14:33
Ingen som har noen bilder? Tror nok det er bare jeg som har koblet feil, lurer på om det skal stå et filter på innsuget som gjør at den nippelen bare kan blåse ut eller trekke inn luft, helt øverst på innsuget.

jonass
07/10/10, 15:00
Hvis du har åpen dump som lekker så får du slike problemer som dette.
Og hvis den smygåpner mens du kjører..
Prøv å resirkulere du så skal du se den blir rimelig grei

Turboplystring
08/10/10, 02:57
Hvis du har åpen dump som lekker så får du slike problemer som dette.
Og hvis den smygåpner mens du kjører..
Prøv å resirkulere du så skal du se den blir rimelig grei

Prøvde og bytte til orginaldumpen, går fotsatt ikke bra, virker som om den for for lite av et eller annet når jeg begynner å dra på og få turtall på den. Den begynner og fuske til jeg slipper litt på gassen.

gull pilen
08/10/10, 07:15
prøvd å sette på orginal dump å nullstilt styre enhet???
det gjør du enten ved å ta av batteriet eller trekke ut sikring nr1...
den må stå en liten stund uten strøm på for å nulle seg helt...

Turboplystring
08/10/10, 15:02
prøvd å sette på orginal dump å nullstilt styre enhet???
det gjør du enten ved å ta av batteriet eller trekke ut sikring nr1...
den må stå en liten stund uten strøm på for å nulle seg helt...

Prøvde dette også, vil fortsatt ikke gi alt når jeg kommer opp i høyere gir og turtall.. Skal ta opp bensinfilteret og ta en titt på det, for bilen har stått lenge og bare blitt kjørt på slump-bensin, dette skjedde etter jeg fylte full tank. Den bruker ca 2 liter på mila nå, da er det bare med hardkjør og fullt turbotrykk hele tiden.

Edit: Eventuelt lurer jeg på om dysene er begynt og bli dårlige..

Ollimo
08/10/10, 20:59
Prøvde dette også, vil fortsatt ikke gi alt når jeg kommer opp i høyere gir og turtall.. Skal ta opp bensinfilteret og ta en titt på det, for bilen har stått lenge og bare blitt kjørt på slump-bensin, dette skjedde etter jeg fylte full tank. Den bruker ca 2 liter på mila nå, da er det bare med hardkjør og fullt turbotrykk hele tiden.

Edit: Eventuelt lurer jeg på om dysene er begynt og bli dårlige..

Er 2 liter på mila med hardkjøring så mye da? :p

Turboplystring
09/10/10, 10:20
Nja kanskje ikke, men når bilen ikke greier mer i slak oppoverbakke enn 140, så er det noe galt. Den mister til og med turtall om jeg har mer enn 140 før bakken, og dette er i fjerde gir.