Vis full versjon : hvordan montere oljetrykkmåler i tillegg til org. varsellampe b230fk
fås det kjøpt et slags t-stykke slik at man kan montere begge sensorer i blokka eller er det et annet sted biltema sensoren kan monteres?
Her :) (http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/Bil_instrumenter/Adapter-for-oljegiver/)
Magnus Hagtvedt
19/01/10, 19:06
Jeg ville heller brukt en Y-kobling., enn denne sandwichen. Har ikke hørt mye positivt om denne. De har det med å begynne å lekke som siler. Mulig det var en serie fra biltema, som nå har blitt forbedret.
Jeg ville heller brukt en Y-kobling., enn denne sandwichen. Har ikke hørt mye positivt om denne. De har det med å begynne å lekke som siler. Mulig det var en serie fra biltema, som nå har blitt forbedret.
Bilde/info om hvordan/hvor y-koblingen monteres?:) Hvor sitter originalsensoren på motoren? Regner med det er samme på alle 230-blokker.
jeg har vondt for å tro at den biltema adapteren passer, det er rimelig trangt under turboen..? har noen prøvd denne på turbo.bil?
jeg hadde sånn på 240, den lakk aldri mens jeg hadde den, men er litt usikker på om det er plass til den på turbobiler
kjøp en y skjøt på biltema, må sikkert slipe ned litt i kanten på ene benden for å få skrudd inntill pga sensoren står helt frampå motoren ved vannpumpa og kanter i ene "ringen" der frostlokket sitter helt fram der.
Magnus Hagtvedt
20/01/10, 08:41
Stemmer som Kodja skriver, slip litt ned på ene kanten, og i tillegg brukte jeg en skive ekstra. Bilder har jeg desverre ikke. Jeg hadde planer om å bruke en slik sandwich selv, men ble for trangt på org B230FK motor.
har noen delenr. på denne y koblingen fra biltema?
Er det bare å file den ned mot vannpumpa eller vil den ta i andre steder også?
Magnus Hagtvedt
20/01/10, 21:27
Du ser det lett å se hva som må files vekk når du gjør det. Jeg husker desverre ikke gjengestørrelsen på hullet. Så jeg kan ikke gi deg riktig artikkelnr.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.