PDA

Vis full versjon : hvordan montere oljetrykkmåler i tillegg til org. varsellampe b230fk



Volvo144
19/01/10, 17:43
fås det kjøpt et slags t-stykke slik at man kan montere begge sensorer i blokka eller er det et annet sted biltema sensoren kan monteres?

henrik940
19/01/10, 18:06
Her :) (http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/Bilelektrisk/Bil_instrumenter/Adapter-for-oljegiver/)

Magnus Hagtvedt
19/01/10, 19:06
Jeg ville heller brukt en Y-kobling., enn denne sandwichen. Har ikke hørt mye positivt om denne. De har det med å begynne å lekke som siler. Mulig det var en serie fra biltema, som nå har blitt forbedret.

JørnM_940
19/01/10, 20:05
Jeg ville heller brukt en Y-kobling., enn denne sandwichen. Har ikke hørt mye positivt om denne. De har det med å begynne å lekke som siler. Mulig det var en serie fra biltema, som nå har blitt forbedret.

Bilde/info om hvordan/hvor y-koblingen monteres?:) Hvor sitter originalsensoren på motoren? Regner med det er samme på alle 230-blokker.

Volvo144
19/01/10, 22:07
jeg har vondt for å tro at den biltema adapteren passer, det er rimelig trangt under turboen..? har noen prøvd denne på turbo.bil?

jan-einar
19/01/10, 22:48
jeg hadde sånn på 240, den lakk aldri mens jeg hadde den, men er litt usikker på om det er plass til den på turbobiler

Kodja
19/01/10, 22:52
kjøp en y skjøt på biltema, må sikkert slipe ned litt i kanten på ene benden for å få skrudd inntill pga sensoren står helt frampå motoren ved vannpumpa og kanter i ene "ringen" der frostlokket sitter helt fram der.

Magnus Hagtvedt
20/01/10, 08:41
Stemmer som Kodja skriver, slip litt ned på ene kanten, og i tillegg brukte jeg en skive ekstra. Bilder har jeg desverre ikke. Jeg hadde planer om å bruke en slik sandwich selv, men ble for trangt på org B230FK motor.

Volvo144
20/01/10, 08:55
har noen delenr. på denne y koblingen fra biltema?

Er det bare å file den ned mot vannpumpa eller vil den ta i andre steder også?

Magnus Hagtvedt
20/01/10, 21:27
Du ser det lett å se hva som må files vekk når du gjør det. Jeg husker desverre ikke gjengestørrelsen på hullet. Så jeg kan ikke gi deg riktig artikkelnr.