PDA

Vis full versjon : clutch pedal funker ikke



tennpluggen
05/10/10, 13:26
hei. saken er den at jeg måtte bytte slave sylinderen for det rant bremseveske rett igjennom, så kjøpte ny på bilextra.
men nå når jeg har luftet den er pedalen stein hard????
men kan bevege på "clutch gaffelen" fram å tilbake så det står ikke i spen, det fungerte jo før sylinderen streiket så sku vel ikke tru det er no feil med clutchen eller gaffelen?:confused:

tennpluggen
05/10/10, 13:37
ingen som vet?

gull pilen
05/10/10, 14:11
kan være du burde shimset klutsj gaffelen litt...

tennpluggen
05/10/10, 14:14
hm ja tenkte litt på det jeg å, men den skulle jo fungert når den gjorde det før.
er det bare å legge på en mutter da eller?

gull pilen
05/10/10, 14:17
du skrev at vesken rant rett gjennom så da vil jeg tro den har skubbet vekk segeringen som står å holder stempelet inne i sylinderen ergo har den hatt lengre vandring...
er bare å finne mutter eller noen skiver å prøve seg litt fram....

tennpluggen
05/10/10, 14:31
ja det er mye mulig.
ja får vel det men må jeg opp å ned med gir kassas da flere ganger?

gull pilen
05/10/10, 14:52
skal vel gå akkurat med litt tolmodighet uten å ta ned kassen..
jeg har hvertfall greid det en gang.....

tennpluggen
05/10/10, 15:06
aha. er det bare å skru ut den skruen med kula på da?

s4nd3r
05/10/10, 16:27
på hydralysk kløtch så trenger du ikkje ned med kassa for og få av gaffelen.. bare og røske ut.. om ikkje det er sån låse greier på utløyserlagere da.. fjerna det på min når eg plagast... :) da var det bare og stikke inn gaffelen på lageret...

er ikkje utløyser lageret ditt som er skeift da? att arma ligger kilt inni der.. da vil den kjennes bom fast ut...

du tar av sylynderen, og kjenner på arma, om den går lett att og framm...

tennpluggen
06/10/10, 12:14
den gammle var det ikke spor til segerring inni.
ja har testa å gaffelen går fint fram å tilbake.

gull pilen
06/10/10, 14:53
skal være en låsering i sylinderen... ellers vil jo stempelet hoppe ut når det demonteres siden det også ligger en fjør inni der....

gaupe
06/10/10, 15:42
skal være en låsering i sylinderen... ellers vil jo stempelet hoppe ut når det demonteres siden det også ligger en fjør inni der....

Nei, det er ingen låsering. Er ikkje noko kjempestort problem heller, sidan du må trykke på pedalen for å trykke ut stempelet.

s4nd3r
06/10/10, 17:16
var ikkje låsing i min heller, når eg slakta den....

har ikkje du fått til bilen enda ole? :P skulle gjærne hjelpt dæg.. men orka ikkje og komme på besøk no... :P laaangt og kjøre...

tennpluggen
07/10/10, 21:11
hæ? langt? du er jo så gla i å kjøre jo:P
enderlig fått jekk i bursdags gave i går så får se hva det blir te i morra:P

s4nd3r
07/10/10, 21:29
haha.. :) joddda.... 80 + 80 mil... :P koster det du....

250l disel... pluss pluss... :P

tennpluggen
08/10/10, 08:02
ja ikke no problem:P så lenge du kan kjøre på avgiftsfri:P

tennpluggen
10/10/10, 10:48
noen som vete hvor mye jeg må shimce? holder det med 1 mutter eller må jeg prøve meg fram?
prøvde å ta ut gaffelen når kassa sto på men fikk den ikke forbi kula + at kula løsna fra mutteren å jeg fikk ikke entret den igjen så ble girkasse bytte i samme slengen.