PDA

Vis full versjon : Feil på ABS? V70 99mod



Karsko1
05/10/10, 08:41
Hei!
Jeg har nå nettopp lagt om til vinterdekk, og under monteringen smurte jeg hjulbolter og det området som felgen ligger inntil med kobber pasta. Har fått vite at om en bruker den til montering av bremseklosser og skiver, så vil en kunne få feil.

Symtomet er at ABSen slår inn på et mye tidligere tidspunkt enn tidligere. Den slår inn allerede på kraftige nedbremsninger på tørr vei. Dekkene er fra Februar 2010.

Noen som har en formening om hva som kan være feil?

Håper på svar;)

MrX
05/10/10, 09:37
Er jo ikke uvanlig at ABS begynner og jobbe mye tidligere med vinterdekk enn med sommerdekk. En skikkelig kraftig nedbremsing skal jo vanligvis få ABS til og jobbe litt.

Tore
05/10/10, 10:19
Hei!
Jeg har nå nettopp lagt om til vinterdekk, og under monteringen smurte jeg hjulbolter og det området som felgen ligger inntil med kobber pasta. Har fått vite at om en bruker den til montering av bremseklosser og skiver, så vil en kunne få feil.

Symtomet er at ABSen slår inn på et mye tidligere tidspunkt enn tidligere. Den slår inn allerede på kraftige nedbremsninger på tørr vei. Dekkene er fra Februar 2010.

Noen som har en formening om hva som kan være feil?

Håper på svar;)

Helt normalt å bruke kobberpasta, også ved montering av klosser, viktig å ikke få det på selve friksjonsflaten på klossen eller på skiven, for da glir det godt i stede for å stoppe, utover det kan jeg ikke se hva slags feil det skal kunne gi.

Karsko1
05/10/10, 10:31
Mener å huske fra i vinter at det skulle ganske mye til selv på glatt føre. Men nå skal det sies at jeg har kjørt på sportsdekk fra Continental i sommer...


Men jeg har en ting til jeg lurer hvis dere kan skjønne det. Med vinterdekka virker bare ryggelyset av og til, mens i sommer har jeg testet det flere ganger, og det har virket hver gang. Må jeg bare bytte ryggelysbryteren? Nå på vinteren virker det når jeg HOLDER girstangen bak i reversen.

Tore
05/10/10, 10:35
Hva? Har du ikke kjøpt VRLCWW-vinterhjul (Volvo Reveres Light Certified Winter Wheels)?

Høres ut som at det er ryggelysbryteren din som sliter litt med kontakten ja...

Aartun
05/10/10, 10:45
Hva? Har du ikke kjøpt VRLCWW-vinterhjul (Volvo Reveres Light Certified Winter Wheels)?

Høres ut som at det er ryggelysbryteren din som sliter litt med kontakten ja...

Hehe, samme problem som jeg har ja, jeg har i alle fall fått konstantert oppbrukt bryter, har bare ikke fått skifta den enda..

Karsko1
05/10/10, 12:01
Vet vi har de som lagervare hos Mekonomen i Bergen, men de var ganske grei å bytte selv? Det var en tråd om det på Volvoforum?

Karsko1
05/10/10, 12:18
Likte spøken om reverslys sertifiserte baklys:)

yearbogen
05/10/10, 12:38
Vet vi har de som lagervare hos Mekonomen i Bergen, men de var ganske grei å bytte selv? Det var en tråd om det på Volvoforum?

Lett tlgjengelig og enkel å bytte hvis du tar ut luftfilterboksen

Robert H.
05/10/10, 14:43
Vet vi har de som lagervare hos Mekonomen i Bergen, men de var ganske grei å bytte selv? Det var en tråd om det på Volvoforum?

Jobber du på Mekonomen i Fyllingsdalen??
Da kjenner du sikkert HC som kjører C70'en...

En annen ting, dersom du har alu vinterfelger, så er det ikke greitt å bruke kobberpasta på bolter og anleggsflate!!
Bruk grafittfett istedenfor, da det ikke tærer på felgene.

Tore
05/10/10, 15:59
En annen ting, dersom du har alu vinterfelger, så er det ikke greitt å bruke kobberpasta på bolter og anleggsflate!!
Bruk grafittfett istedenfor, da det ikke tærer på felgene.

Det står ingen steder i innlegget at det er snakk om aluminumsfelger så det trenger ikke være noe teoretisk problem med kobberpasta.

For alufelger pleier også kobberpasta å gå helt fint. Felgene har en aluminumslegering som har andre kjemiske reaksjoner enn ren alumimium, samtidig som at pastaen heller ikke er rein kobber. Liten fare for elektrolytisk vandring mellom disse.

Tror du skal være mer skeptisk til bruk av kobberpakning på bunnpluggen siden bunnpanna også er aluminum, samt at kobberpakningen er mer likt rein kobber enn kobberpasta.

Det er faktisk folk som har kobberpasta på tennplugg-gjengene også selv om de har alu-topp uten at det går galt.

Men for å være sikker; har du alupasta så heller bruk det.