PDA

Vis full versjon : Ac slår seg ikke av



petter-t5r
04/10/10, 21:25
Merker nå at klimaanlegget i bilen er på, siden motoren går på litt høyere turtall enn normalt på tomgang, og etter ca 10 sek. klikker det i kompressor. Hvordan kan dette ha seg når ac er slått av? Kanskje en grunn til at bilen bruker så sykt med drivstoff..

ola normann
04/10/10, 21:33
Hmm... jeg spør for sikkerhets skyld jeg, er du sikker på at kompressoren slår inn, har du sett under panseret at "platen" på utsiden av reimhjulet går rundt?

Har ikke hørt om over ivrig ac noen gang hvertfall, så tror ikke dette er et vanlig problem..

Men ujevn og høy tomgang er ikke uvanlig, hjelper som regel å rengjøre tomgangsmotor og gasspjell.

petter-t5r
04/10/10, 21:52
Har akkurat kjøpt bilen. selger sa at denne tikkelyden kom fra ac, men virker ikke som den forvinner når jeg slår av ac. og syns bilen bruker mer bensin enn jeg trodde på blandet kjøring. jeg får sjekke ut litt, spørre på volvo :)

turbohjelle
04/10/10, 21:55
Klimaen i min 940 slår seg på hvis jeg setter viften kun på rutene. Altså 'rett opp'. Vet ikke om det er samme patent i 8 serien

Nilsebu
05/10/10, 06:35
Den tikkingen. Går den av og på? Feks tikker 20 sek, og stille 20 sek?

ola normann
05/10/10, 06:38
Klimaen i min 940 slår seg på hvis jeg setter viften kun på rutene. Altså 'rett opp'. Vet ikke om det er samme patent i 8 serien

1. gen v70 er også slik, og sansynligvis 850. Men det er riktig det at man hører et klikk fra klima anlegget. Merker du noe på tomgangen i det klikket kommer?

Erlend
05/10/10, 09:54
det er sånn på 96.mod 850n min å, merker den jobber litt tyngre akkurat i det den slår inn. men den er sånn selv om ACen er av da.. så tror heller det er rele til kjølevifta på radiatoren, for det virker som om det er det er hos meg hvertfall

petter-t5r
05/10/10, 16:15
Klimaen i min 940 slår seg på hvis jeg setter viften kun på rutene. Altså 'rett opp'. Vet ikke om det er samme patent i 8 serien

Tusen takk, slik var det hos meg også, den komressor lyden forsvant fra motor rommet og bilen bruker litt mindre på mila nå ;)

petter-t5r
05/10/10, 16:17
det er sånn på 96.mod 850n min å, merker den jobber litt tyngre akkurat i det den slår inn. men den er sånn selv om ACen er av da.. så tror heller det er rele til kjølevifta på radiatoren, for det virker som om det er det er hos meg hvertfall

still den bort fra frontruta, og heller på setene eller andre steder, da slår ac seg av :)