PDA

Vis full versjon : B230FT dør ut og vil ikke starte igjen.



Turboplystring
04/10/10, 19:15
Ja da hadde jeg fått mer feil. Motoren begynte å dø ut i sted, og når jeg ga gass så kom den ikke opp på turtallet heller. Stoppa etter en stund og ville ikke starte, kom bare etter en gang når jeg vridde om nøkkelen, dette skjedde hver gang jeg filte, ventet litt og filte på nytt. Greide og slepe den i gang, og den putra litt med det samme, men etter jeg hadde kjørt ett par minutter begynte den og dø ut helt til den stoppa. Er også nå bare etter en gang med det samme jeg vrir om nøkkelen. Hva kan det være? fordeleren, pluggledninger?
Begynte sakte men sikkert å fuske av og til i begynnelsen når problemet startet, og d hørtes ut som om noen skjøt med ett maskingevær ut eksosn før den normaliserte seg. Helt til slutt ville den ikke mer.

Edit: Det virker som om den slutter å gå på en og en sylinder helt til den stopper, hadde samme problemet med den forrige motoren som var en b230k (forgasser).

Turboplystring
05/10/10, 18:05
Tok av fuelrailen i dag å vridde på fordelern for å se om det var trykk i dysene, og de spruta samtidig og det så ut som at det var dårlig trykk der. Så, gåen pumpe eller tett filter?

Turboplystring
05/10/10, 21:12
Skam å si, men var fri for bensin :p
Men til mitt forsvar kunne jeg ikke tenke meg at den hadde brukt 3 liter på mila...