PDA

Vis full versjon : Gear til 242



Tarell676
04/10/10, 19:04
Lurte på om det var noen her som hadde noen gode anbefalinger til gearkasse som kan brukes på bilen.
Har allerede undersøkt litt på Tremek og Getrag, men vil se om det finnes flere alternativer som kanskje noen her kan anbefale.

Ekren
04/10/10, 19:11
ZF, billig og bra.

geirao
14/10/10, 22:44
kommer vel mye an på hvor mye effekt og turtall du kjører. har knust to zf kasser på under en tank bensin :) så tåler ikke alt. men er god å gire med i motsetning til vanlig synk-ringa tremeck kasser som krangler vilt når du varver litt. Faceplated tko 600 fra liberty funker bra, men begnner og koste litt...

Njål Nilssen
15/10/10, 21:44
xTrac har jo ganske solide kasser... men koster litt da :p

rogern
15/10/10, 23:12
zf kassene er jo brukbart utprøvd. tåler greit med juling virker det som.
bla en aller annen olsen som kjører en orange moonshine bmw.

hvaforno effekt har du geirao?
i hvilket tilfelle rasa kassene?

geirao
17/10/10, 18:23
kjører ca 500 motor hk. og ca 600nm. zf-kassa er bra den, kan vel egentlig ikke forvente at den skal holde til banekjøring med tre-platerclutch og litt herjing. Har renska drevene på fjerdegir på begge kassene, så det er vel der det svake punktet ligger. Ellers synes jeg kassen var go å kjøre med. gira lett og fint på alle turtall.

rogern
17/10/10, 18:55
stemmer. ja med den effekten er det jo forståelig at det ryker.

Filtvedt Racing
18/10/10, 18:06
Hei. Jeg kjører med Liberty gears Tremec. Altså tko 600 med dogringer. Funker helt greit det. Samme opplevelsen som geirao med std tremec at den blir vanskelig og gire på høye turtall.
Min neste girkasse blir MPG kassa til selholm uten tvil.

Har 3 pl tilton og struping på clutchen. Problemet er at motorn spiser drivaksler ved herjing. Men det er vel ikke til og komme utenom uansett.

HWM
28/10/10, 17:47
hvilken getrag er det som brukes mest nå for tida?
eller, hvilken anbefales? :p

og har hørt flere som snakker om at std tremec tko blir litt "vanskelig" å gire på høye turtall, men hva menes egentlig med det? stritter den imot og nøler med å gå i gir eller hva skjer?

volvo
28/10/10, 17:52
hvilken getrag er det som brukes mest nå for tida?
eller, hvilken anbefales? :p

og har hørt flere som snakker om at std tremec tko blir litt "vanskelig" å gire på høye turtall, men hva menes egentlig med det? stritter den imot og nøler med å gå i gir eller hva skjer?

Det er vell ordrett slik min opplevelse med kassa er ja.
(spes 3 giret for meg, men kanskje tilfeldig..)

HWM
28/10/10, 18:00
Det er vell ordrett slik min opplevelse med kassa er ja.
(spes 3 giret for meg, men kanskje tilfeldig..)

har tidligere lest litt rundt på nettet om tko'n, og problemer med å få i 3e gir under hard akselerasjon er visstnok ikke helt uvanlig med den kassen.
http://www.w8ji.com/tko_600_shifting_problems.htm

Njål Nilssen
28/10/10, 19:44
har tidligere lest litt rundt på nettet om tko'n, og problemer med å få i 3e gir under hard akselerasjon er visstnok ikke helt uvanlig med den kassen.
http://www.w8ji.com/tko_600_shifting_problems.htm

Beregnet for Amcar-motorer som ikke varver mere enn 4500-5000rpm vettu :p

depress
28/10/10, 22:48
få tak i getrag 260/262/265 serie kassene med skrudd clutchhus så du kan sette på adapter plate og volvo clutchhus. de skal tåle greit med deng folk bruker dem på bmwer med opp mot 700gamp, og om man bruker ordentlig clutch og kan gire ordentlig så er det et pluss

Haugen
29/10/10, 08:59
eller SMG kasse fra e46 m3? den er jo ganske bra! er vel mye likt som supra kasse tror jeg da :rolleyes:

depress
29/10/10, 14:49
mye likt ja. fordi det er getrag supra har også. sammen med rx7 og en del andre "spreke" biler

Ekren
29/10/10, 21:48
getrag fra e39 540 6vxl er samme som supra, skuddsikkert

vazborris
30/10/10, 00:20
BMW ZF kassa passer ganske godt i volvoen. har akkurat med godhjelp av noen fått tilpasset spakstell og girkasse travers til 245'en min. skulle helt fint klart den selv hadde jeg vært bedre på det med sveising:)