PDA

Vis full versjon : Dumpventil 740 tic med lmm, dobbelstemplet??



Andreas750
04/10/10, 17:31
Kjøpe meg nylig en 740 tic..
Jeg hadde jo gledet meg til å høre "Woootshhh" lyden, men dumpventilen som var på hadde ingen effekt etter det han jeg kjøpte den av sa.
Siden det var luftmengdemåler på bilen så var den så "følsom" på lufta eller noe sånt, at jeg måtte ha en dobbelstemplet dump ventil for at den skulle dumpe noe trykk.
Hva vil det si og hvor får jeg tak i det?, helst billigt:)


-Andreas

n0gga
04/10/10, 18:05
Du må bruke en resirkdump, om du ikke velger å sette lmm på trykksiden, da kan du bruke en åpen dumpventil.

R.G
04/10/10, 18:17
åssen sprut med lmm har du? motronic eller 2,4?
har du motronic med luftmengdemåler går det greit med åpen dump, har du 2,4 sprut med massemåler er det litt værre

turbocontainer
04/10/10, 18:19
ser ut til han har motronic..

R.G
04/10/10, 18:22
da skal det ikke være noe problem da.. bruke det på motronic nettet jeg kastet i bilen, brukt mye forskjellige dump og aldri hadd tull med motronic da

Andreas750
04/10/10, 18:24
Er det datasprut dere snakker om?
Jeg har ikke noe datasprut på nå..
Jeg har relativt lite peiling på sånt:P

R.G
04/10/10, 18:29
nei orginalsprut. orginal 740turbo 88 el 87 og eldre bruker motronic sprut med diger mengdemåler da er det motronic sprut, lettest for deg for å sjekke åssen sprut det er, er å rive av deksel nedved gulvet på passasjerside nederst på a stolpe liksom å se åssen navn det står på hjerne, el om du har en styreenhet som ligger ved batteriet ditt. på motronic sprut så takler det åpen dump, ingen tull med lmm.

på nyere sprut som er jetronic 2,4 (er i 940osv) så er dem følsom på åpen dump pga lmm, dem er det greit med resirkventil.
så må da evt vite åssen sprut du har på motoren for å si om det igrunn skal funke med åpen dump el ikke