PDA

Vis full versjon : Ekstrautstyr 850



Anders Dybvadsskog
04/10/10, 11:56
Kompis av meg har kjøpt seg en 95 850 2,0 automat, er ganske lite utstyr på denne bilen, er el ruter foran og ac bare.
Hvordan er det å ettermontere el ruter og varme i setene på disse? Er alt lakt opp som i 940 at det er plug and play eller må man legge opp selv?

Karsko1
04/10/10, 12:15
spør hgnubel. Du kan se tråden hans, mener han håldt på med bakdørene er for en tid siden. Du kan se nærmere på tråden hans: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2062

Anders Dybvadsskog
04/10/10, 15:56
Han bare fiksa knappene så jeg:P Men noen andre som vet da?

hgnubel
04/10/10, 17:08
Nja, jeg måtte overhale knappene litt fordi de antagelig var litt fuktskadd eller irret eller noe. Men jeg monterte el-vinduer bak i en bil som hadde sveiv før :)

Men nå har jeg bare gjort dette på min 1997-modell da, vet ikke om det er helt likt. Der måtte jeg bytte kabelnett i bakdørene (fra kontakt i dørkarm/B-stolpe), den blanke platen med løftemekanismen m/motor, hovedbryter for el-vinduer i midtkonsoll, og (snart) dørsider til bakdørene. Vil si det var ganske enkelt.

To potensielle vanskeligheter: Bruke akkurat nok makt til å løsne vinduene fra løftemekanismen, og å ikke miste kontakten inn i B-stolpen, for den er et @#!! å få ut igjen...

Om du har ferdig kabling for setevarme mener jeg du skal kunne se under førersetene. Ta gjerne bilde av boksen/kablene der og post det her :) Under baksetet skal det også ligge kabel til varme der. Hvis du finner disse så skal du bare mangle varmeelementer (der har jeg HØRT biltema-elementer funker, men tør ikke si sikkert), brytere og eventuelt det kabelstykket som går fra kontakt til høyre foran i midtkonsollen (under askebegeret) og bak til bryterene i bakkant av midtkonsollen.

Ellers er det ganske enkelt å montere ganske mye av ekstrautstyret i disse bilene, finner mye bra tips her og på en del svenske forum :)

Anders Dybvadsskog
04/10/10, 19:34
takk takk:)