Vis full versjon : Ekstrautstyr 850
Anders Dybvadsskog
04/10/10, 11:56
Kompis av meg har kjøpt seg en 95 850 2,0 automat, er ganske lite utstyr på denne bilen, er el ruter foran og ac bare.
Hvordan er det å ettermontere el ruter og varme i setene på disse? Er alt lakt opp som i 940 at det er plug and play eller må man legge opp selv?
spør hgnubel. Du kan se tråden hans, mener han håldt på med bakdørene er for en tid siden. Du kan se nærmere på tråden hans: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2062
Anders Dybvadsskog
04/10/10, 15:56
Han bare fiksa knappene så jeg:P Men noen andre som vet da?
Nja, jeg måtte overhale knappene litt fordi de antagelig var litt fuktskadd eller irret eller noe. Men jeg monterte el-vinduer bak i en bil som hadde sveiv før :)
Men nå har jeg bare gjort dette på min 1997-modell da, vet ikke om det er helt likt. Der måtte jeg bytte kabelnett i bakdørene (fra kontakt i dørkarm/B-stolpe), den blanke platen med løftemekanismen m/motor, hovedbryter for el-vinduer i midtkonsoll, og (snart) dørsider til bakdørene. Vil si det var ganske enkelt.
To potensielle vanskeligheter: Bruke akkurat nok makt til å løsne vinduene fra løftemekanismen, og å ikke miste kontakten inn i B-stolpen, for den er et @#!! å få ut igjen...
Om du har ferdig kabling for setevarme mener jeg du skal kunne se under førersetene. Ta gjerne bilde av boksen/kablene der og post det her :) Under baksetet skal det også ligge kabel til varme der. Hvis du finner disse så skal du bare mangle varmeelementer (der har jeg HØRT biltema-elementer funker, men tør ikke si sikkert), brytere og eventuelt det kabelstykket som går fra kontakt til høyre foran i midtkonsollen (under askebegeret) og bak til bryterene i bakkant av midtkonsollen.
Ellers er det ganske enkelt å montere ganske mye av ekstrautstyret i disse bilene, finner mye bra tips her og på en del svenske forum :)
Anders Dybvadsskog
04/10/10, 19:34
takk takk:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.