PDA

Vis full versjon : Speedometer dødt, lamdalampe lyser?



Janus
19/01/10, 01:10
Speedometeret har vært veldig opp og ned siden jeg skaffet bilen, og i går kveld så ble det verre. Før så var det nokså korrekt med noen få antydninger til hopp opp og ned, nå ligger det nærmest bare på 0 mesteparten av tiden med noen få hopp fra 0-40 uansett hastighet.
Merket også at lambdalampen begynte å lyse om kvelden, kan det ha noe med speedometeret å gjøre? Ble fortalt at det er giver som er gåen?
Og kan dette ha noen innvirkning på truetracken?


Janus

TeamBørnOut
19/01/10, 08:55
sjekka at kontaken på bakakselen sitter på. mulig det har sammlet seg mye dritt på giveren også.
Fungerer ikke speedo så vil lamdalampa lyse fordi motorstyringa ikke vet at bilen triller / går. (har noe med justering av bensin når du går av gassen å bilen triller etc)

ArneR
19/01/10, 09:50
Dette skjedde på en 740tic jeg hadde, men det var motronic så bilen gikk like greit da.. Men da var det bare kontakten til giveren som hadde falt ut.. :p

boman
19/01/10, 11:40
Fungerer alt annet av målere og lamper? Hvis ikke så bør du gå over loddepunktene bak speedometeret;)

Autotech
19/01/10, 16:27
sjekka at kontaken på bakakselen sitter på. mulig det har sammlet seg mye dritt på giveren også.
Fungerer ikke speedo så vil lamdalampa lyse fordi motorstyringa ikke vet at bilen triller / går. (har noe med justering av bensin når du går av gassen å bilen triller etc)

Kan og være irra ledning til kontakten:)det var det på min 940