PDA

Vis full versjon : Volvo-Power`s 760GLE : nytt el-nett kjøpt



Volvo-Power
03/10/10, 19:36
Etter mye mas av Kodja, så måtte jeg lage en tråd om denne bilen.
har hatt en del biler siden foriige tråd, men har jeg skulle laget worklog om alle, så har vell forumet kræsjet.


Bilen er altså en 1989mod 764 GLE. kjøpt på otta for en ukes tid siden, men selger kom fra sandane. bilen en preppet med alt av det vanlige utstyret som klima, takluke, sentrallås, vindu x4, speil med varme å el, ac, osv osv.

står stemplet Selskapsvognløyve i vognkortet, så dette er vell trolig en ambasadebil.

svart 110% strøkent intriør, og alt av utstyr er i orden.

superduper Ûberbra peugeot/citroen v6 som justeres av en enda bedre aw71 automatkasse.. (merk: IRONI!)


planer blir vell og fullføre listverk for s90, håndtak (fikk med alt dette) s90 bakfanger, "dyre" add-on kjoler, full sort soting, og litt mer senk foran.
dette er bare små mods i første omgang.

videre kommer den til å få en turbomata 16v eller chevy 350, men litt usikker på motorvalg enda..

hvordan er det å bruke det gammle el-nettet til 4cyl btw? er dette mulig, eller må jeg inn med lh2.4 fra 240?


her er 2 bilder som jeg tok her en dag. flere kommer vell.


http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/195.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/196.jpg

Solbekk
03/10/10, 19:39
Liker det jeg ser Kevin. Skal bli artig å følge med her! :)

Volvo-Power
03/10/10, 19:41
Liker det jeg ser Kevin. Skal bli artig å følge med her! :)

joda, skal vell se om jeg får til noe av denne gammle sliteren :P

VolvoR-Sport
03/10/10, 19:49
så fin ut :)
så litt rart ut m listen på døren men, hehe :)

gaupe
03/10/10, 20:00
Gamlebilen til Poffs? Sikker på at det er ZF, trur det er berre AW71 på B280.

Volvo-Power
03/10/10, 20:03
Gamlebilen til Poffs? Sikker på at det er ZF, trur det er berre AW71 på B280.

usikker, da jeg ikke vet om han er på forumet eller ikke.. sa iallefall på en samtale vi hadde at han ikke var, men mulig han er..

hadde samme kasse på 940n min med b230fb.. det var zf iallefall..

Volvo-Power
03/10/10, 20:05
så fin ut :)
så litt rart ut m listen på døren men, hehe :)

fikk med komplett v90 listverk, av alle ting.. så får hive på resten når jeg gidder:)

gaupe
03/10/10, 20:15
joda, skal vell se om jeg får til noe av denne gammle sliteren :P

3 + overdrive? Poffs er her ja, heiter Paul H no, sidan han har vorte vaksen.

volvoRsport
03/10/10, 20:22
usikker, da jeg ikke vet om han er på forumet eller ikke.. sa iallefall på en samtale vi hadde at han ikke var, men mulig han er..


Du har nok ikke kjøpt den av "Paul H/Poffs", men av han som kjøpte den av han igjen, siden du skriver at han du kjøpte den av er fra Sandane. Lå tilsalgs en god stund her på forumet for 20K.

Volvo-Power
03/10/10, 20:26
Du har nok ikke kjøpt den av "Paul H/Poffs", men av han som kjøpte den av han igjen, siden du skriver at han du kjøpte den av er fra Sandane. Lå tilsalgs en god stund her på forumet for 20K.

det kan stemme ja. han jeg kjøpte av hadde ikke stort peiling på motor og slikt iallefall.
sindre heter han jeg kjøpte den av.



3 + overdrive? Poffs er her ja, heiter Paul H no, sidan han har vorte vaksen.

2 +od..

gaupe
03/10/10, 20:28
det kan stemme ja. han jeg kjøpte av hadde ikke stort peiling på motor og slikt iallefall.
sindre heter han jeg kjøpte den av.




2 +od..

1,2,d pluss od, då er det ei AW-kasse, og det er kun AW71 som er levert på desse bilane. Står 03-71 på kassa.

Volvo-Power
03/10/10, 20:30
1,2,d pluss od, då er det ei AW-kasse, og det er kun AW71 som er levert på desse bilane. Står 03-71 på kassa.

åja. da beklager jeg feil, og skal rettes. mener det var samme kasse jeg hadde på 940n, å den var ivertfall garantert zf. men men.

passer m90 rett på v6?

R.G
03/10/10, 20:37
m90 passer ikke på v6.


vært mange eiere på den bilen i det siste el?:-p var å så på den for halvt år sida i rakkestad el hva det het når dem forlangte 45tusen for den, og mange ulyder i motor, gir som ikke var helt på topp, olje lekkasje i hue å r..., olje lukt av eksos på tomgang, pluss denna digre foringa som holder diffklokka var ryki.

men ikke for å være negativ om bilen:) vet ikke åssen den er nå. men sett har vært en del eiere i det siste.

men bilen er igrunn jævlig fin:) og blir bra detta der:)

volvoRsport
03/10/10, 20:52
vært mange eiere på den bilen i det siste el?:-p var å så på den for halvt år sida i rakkestad el hva det het når dem forlangte 45tusen for den, og mange ulyder i motor, gir som ikke var helt på topp, olje lekkasje i hue å r..., olje lukt av eksos på tomgang, pluss denna digre foringa som holder diffklokka var ryki.

men ikke for å være negativ om bilen:) vet ikke åssen den er nå. men sett har vært en del eiere i det siste.

"Paul H/Poffs" bor vel i Rakkestad, så er vel han som har eid den en god stund.

Volvo-Power
03/10/10, 20:54
m90 passer ikke på v6.


vært mange eiere på den bilen i det siste el?:-p var å så på den for halvt år sida i rakkestad el hva det het når dem forlangte 45tusen for den, og mange ulyder i motor, gir som ikke var helt på topp, olje lekkasje i hue å r..., olje lukt av eksos på tomgang, pluss denna digre foringa som holder diffklokka var ryki.

men ikke for å være negativ om bilen:) vet ikke åssen den er nå. men sett har vært en del eiere i det siste.

men bilen er igrunn jævlig fin:) og blir bra detta der:)

hehe, var kun ett problem når jeg kjøpte bilen, og det var automatolje i kjølesystemet.
kobla ut kjølinga i radiatoren, og bruker kun kjøleren som ligger frammom radiator og bak ac-radiator.

går rent som ei klokke, og girer fint som bare juling nå. har ingen problemer sett bort fra ei eksospakning som må byttes..

faktisk meget behagelig og kjøre v6 med automat. vurderer faktisk å la den bare stå i.. har prøvd hardt og fint, men bilen tåler mitt bruk enda, så får se om den bare får stå i en stund:)

R.G
03/10/10, 21:10
hehe bra det da:-)

Nilsebu
04/10/10, 10:51
Flott bil :D Skal følge med her når ombyggingen starter :)

Volvo-Power
01/11/10, 20:07
da har endelig v6ern tatt kveld. overrasket over at den har levd så lenge egentlig. den døde klokken 3 igårnatt.

fikk den slept inn på verkstedet, å brukte litt i underkant av 2 timer på å plokke ut motor å gear.. (uvant siden det er første v6, å ingen hjelp, derfor lang tid)

så nå er motoren ut. skal ta av dynamo, servo, ac, 3"lmm og småting, så hive motoren..


mern DA kommer det store spm, HVA SKAL NED?!?

har noen alternativer i bakhodet:

Volvo B234F (med turbo senere) og m90
Mercedes Benz 300TD med finlandspumpe og kkk24 (org) med 2 bar. (ca 350hk)
Chevvy v8


har alt dette stående i gården, så lett tilgjengelig.

noen innspill? skal se om jeg legger ut bilder av demonteringen ikvel, men er kanskje ikke så mye av interesse for folk,,,

matrosen
01/11/10, 20:22
Hiv i 300 TD motoren. Bra hvis noen skiller seg ut litt :)

Torra
01/11/10, 20:25
Alt er av interesse :)
Syns du skal hive neddi mercedesmotoren jeg ^^ 16v og v8 er gjort før i flertall :p
Også kan du jo eventuelt slenge v8'eren over fjorden til meg :)

Volvo-Power
01/11/10, 20:34
Hiv i 300 TD motoren. Bra hvis noen skiller seg ut litt :)

er det valget som er mest av interesse ja..

3liter, 5 cylindre, 2bar, og bra justert pumpe fra finland. langt over 300hk og helt ok dreimoment:)

svartrøyk som hvit ved leking, å unormal kakkling som alle volvofolk vill spør etter? :P

Volvo-Power
01/11/10, 20:35
Alt er av interesse :)
Syns du skal hive neddi mercedesmotoren jeg ^^ 16v og v8 er gjort før i flertall :p
Også kan du jo eventuelt slenge v8'eren over fjorden til meg :)

du får komme med bud:)

Martin.S
01/11/10, 20:37
Fin bil og flott farge. En kompis holdt på å bytte den til seg denne når poffs hadde den, men han mente den var i dårlig stand og hadde litt rust her og der. Men ser jo ikke sånn ut på bildene.

Men du burde absolutt få tak i den smale leppa som skal stå under frontfangeren:)

Volvo-Power
01/11/10, 20:40
Fin bil og flott farge. En kompis holdt på å bytte den til seg denne når poffs hadde den, men han mente den var i dårlig stand og hadde litt rust her og der. Men ser jo ikke sånn ut på bildene.

Men du burde absolutt få tak i den smale leppa som skal stå under frontfangeren:)

er ikke annet rust enn batterikassa :)
ja, leppa skal på når jeg finner en. men er ikke førstepri nå for tiden, å heller ikke før vinteren. må få hivd sammen en motor å satt nedi nå troro jeg;:)

Bjørnstad
01/11/10, 20:56
Hiv i 300 TD motoren. Bra hvis noen skiller seg ut litt :)

skulle til og si det samme. jeg hadde ville satt nedi denne, alltid spennende og gå nye veier i motor planer :D

kermitt
01/11/10, 21:02
nesten eneste motoren som er lett å skaffe som enda ikke er vanlig å putte i en volvo :p

oar83
01/11/10, 21:03
Denne såg kjent ut, til tross forrige eigar ikkje hadde bilen så lenge...

Volvo-Power
02/11/10, 00:13
Denne såg kjent ut, til tross forrige eigar ikkje hadde bilen så lenge...

hører en del sier dette.. er det ei mektig rundbrenner av en horebil jeg har skaffet eller? :)

er meget godt fornøyd iallefall. ingen feil som er å bry seg om med det første..

Volvo-Power
02/11/10, 00:14
nesten eneste motoren som er lett å skaffe som enda ikke er vanlig å putte i en volvo :p

hehe, det kan du trygt si. har rundt 10 gelendewagen stående, og fler motorer enn biler.. så skal vell finne en 300td stt trimmet 5`er på en palle her.. om jeg ikke går for 6cyl da, med 2 kamakslinger å litt mer stæsj;)

Wrasko
02/11/10, 00:17
Gå for en mercedes diesel du.. Blir flott med en oljeplattform som spyr ut litt røyk i Trøndelag :)

Morgis
02/11/10, 00:23
hva med en boxer motor? også unikt ;)

Daruu
02/11/10, 01:29
Så pen ut :)

Du kan da prøve en merce motor og se om det blir mye ombygging av diverse for å få den nedi.

Luigi
02/11/10, 03:13
flere bilder da, var tøft stuk over bilen!

Solbekk
02/11/10, 05:19
Ville ha gått for Mercedes eller B234F (+t) motoren. Begge tror jeg kunne blitt knall i bilen din :)

Volvo_S90R
02/11/10, 07:51
Har frontleppe til deg Kevin, min blir bytta ut med LMR leppe så

Kodja
02/11/10, 08:34
sagt det før kevin. bilen skal ikke ha nazihjerte!!!! den skal ha 16V!!!!! så god som bilen er så skal den ha ordentlig motor, ikke noe nazisarv som ikke hører hjemme i bilen for focks sake :p jævlig fort å plukke ut motorn på 2 timer. får hive meg rundt å bli med på monteringa jeg da så vi får øvinga på å ettermontere lh 2.4 nett også når 16Vn går oppi fra 944n din i helga kanskje? ;)

Volvo-Lars
02/11/10, 10:22
Fin bil og flott farge. En kompis holdt på å bytte den til seg denne når poffs hadde den, men han mente den var i dårlig stand og hadde litt rust her og der. Men ser jo ikke sånn ut på bildene.

Men du burde absolutt få tak i den smale leppa som skal stå under frontfangeren:)

Sa aldri at den var rusten, men en del småbulker,lakkforskjeller å lakk skader rundt-omkring:)

Volvo-Power
02/11/10, 10:31
Sa aldri at den var rusten, men en del småbulker,lakkforskjeller å lakk skader rundt-omkring:)

er litt lakkforskjell på framfanger å skjermer ja. skal få lakktert opp dette, samt vingen. ser ut som det er lakkert i grusen til barna..

er en liten bult på framskjerm, men den taes når front lakkes, samt en på døra, men det blir tatt når jeg setter på s90 listværk og håndtak som var med..

er jo en gammel bil, så i den forstand så er den mye bedre enn mange andre 700 rundt om på samme årstall:)

Volvo-Power
02/11/10, 10:33
sagt det før kevin. bilen skal ikke ha nazihjerte!!!! den skal ha 16V!!!!! så god som bilen er så skal den ha ordentlig motor, ikke noe nazisarv som ikke hører hjemme i bilen for focks sake :p jævlig fort å plukke ut motorn på 2 timer. får hive meg rundt å bli med på monteringa jeg da så vi får øvinga på å ettermontere lh 2.4 nett også når 16Vn går oppi fra 944n din i helga kanskje? ;)

hehe, du ser hva folket vill Kodja? :P hadde frista litt med en røykmaskin vell?
skal høre om du får sitte på broderns G. så høy, så brei, å med 38" hjul, så er det litt effekt som skal til for å flytte beistet, men han har 0 (!!!!!!) problem med å dra fra både fkn din, v6n min å 16vn min!! så det er sagt!!
hva ville noe slikt bli i en gammel volvo?!

Volvo-Power
02/11/10, 10:34
Har frontleppe til deg Kevin, min blir bytta ut med LMR leppe så

legg i i avdeling:

Dette skal over til Rissa:)
har vell mer liggende til deg som jeg skulle ha, var d ikke? eller kanskje det tok kveld i brannen?

Volvo-Power
02/11/10, 10:36
flere bilder da, var tøft stuk over bilen!

skal få tatt en del med iphonen nå. bedre kvalitet på bilder enn htc.. men er ikke mye å vise, men skal få se alikevell.. er jo prosjekt..


Ville ha gått for Mercedes eller B234F (+t) motoren. Begge tror jeg kunne blitt knall i bilen din :)

tror det blir lettere å selge etterpå da, iallefall...


Gå for en mercedes diesel du.. Blir flott med en oljeplattform som spyr ut litt røyk i Trøndelag :)

+1 !


hva med en boxer motor? også unikt ;)

haha, neitakk.... ^^,

Kodja
02/11/10, 10:45
hehe, du ser hva folket vill Kodja? :P hadde frista litt med en røykmaskin vell?
skal høre om du får sitte på broderns G. så høy, så brei, å med 38" hjul, så er det litt effekt som skal til for å flytte beistet, men han har 0 (!!!!!!) problem med å dra fra både fkn din, v6n min å 16vn min!! så det er sagt!!
hva ville noe slikt bli i en gammel volvo?!

skit i flertallet! :p nazi motorer hører hjemme i nazibiler!!!
16V 4Life! :p

oar83
02/11/10, 10:50
hører en del sier dette.. er det ei mektig rundbrenner av en horebil jeg har skaffet eller? :)

er meget godt fornøyd iallefall. ingen feil som er å bry seg om med det første..

Tja, er vel nokre som har hatt den, om eg har forstått rett. Har jo vært tilsalgs 2 gangar dette året iallefall.
Er jo en kurant bil, i verste fall en meget god delebil :D hehe

Reknar med den blir tatt vare på når den er komen her iallefall. Trasig med motorhavari, men det er jo mange alternativ du kan bytte til.

Volvo_S90R
02/11/10, 10:58
legg i i avdeling:

Dette skal over til Rissa:)
har vell mer liggende til deg som jeg skulle ha, var d ikke? eller kanskje det tok kveld i brannen?

har 2 stk us blink og en skjerm liggende enda ja

Volvo-Power
02/11/10, 14:42
har 2 stk us blink og en skjerm liggende enda ja

topp!



Tja, er vel nokre som har hatt den, om eg har forstått rett. Har jo vært tilsalgs 2 gangar dette året iallefall.
Er jo en kurant bil, i verste fall en meget god delebil :D hehe

Reknar med den blir tatt vare på når den er komen her iallefall. Trasig med motorhavari, men det er jo mange alternativ du kan bytte til.

motorhavari var ventet, da den er kjørt uten automatolje, lite motorolje og automatolje i kjølesystemet osv osv.. men alt dette er tatt ut nå, så får tenke litt på hva som skal inn:)

Kodja
02/11/10, 15:35
16V har jeg sagt! er ikke noe mer å diskutere!!!!! kan ikke ha en traust 8V i en 7SEKSTI!!! :) ikke med x90 front og sort interiør i alle fall! :)

The Sven
02/11/10, 16:40
Er på tide å se en 700 med 300TD nå vel. Visste ikke at de var 5 sylindra?

Volvo-Power
02/11/10, 16:57
Er på tide å se en 700 med 300TD nå vel. Visste ikke at de var 5 sylindra?

300td er 5cyl ja. men får de også i 6cyl..

Volvo-Power
02/11/10, 21:23
her er en del random bilder av bil, motor å verkstedet + noe dritt jeg har liggende.. ikke se på alt rotet da, har vært en del g-vogner inn å ut det siste halve året..
Alt random uten noe form for før eller etter:

monterte håndtak på sjåførsiden her endag
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/277.jpg

spillern passa bra: Pioneer avh-p5700dvd
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/278.jpg

lav bak, med herjefelgene i 15":
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/279.jpg

850r-vinge av bredda type??:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/280.jpg

940 stoler foran:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/281.jpg

høy uten motor:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/282.jpg

dritten ute:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/283.jpg

her blir den ikke hengende lenge:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/284.jpg

før skruingen startet:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/285.jpg

en 6 å en 5cyl mercemotor:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/286.jpg

denne frister. ca 170hk org. 6cyl
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/287.jpg

ferdig sandblåste vinterfelger. org 760 på org 760 bil:)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/288.jpg

mangler 1 slik.. noen som har?
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/289.jpg

v90 (!) listverk jeg fikk med..
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/290.jpg

synes denne er litt kul, men vet ikke om den skal brukes eller ikke.. kan noen bekrefte om det er org eller ettermont?
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/291.jpg

taktrekket henger. tips? stor sprøyte med lim?
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/292.jpg

passer 940 instrumet bak her? eventuelt bare turteller? med turbotrykk eller øko jeg tenker..:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/293.jpg

svart delskinn bak. skulle hatt likens foran og, egentlig..
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/294.jpg

kermitt
02/11/10, 21:54
hiv inn den 6 cyl saken. såg fin ut den. graverer du fint inn volvo i topplokket og gjemmer den under trykrøra så er det ingen som tror det er mercedes diesel helt til du fyrer opp og den umiskjennelige lyden kommer.

Terje1
02/11/10, 22:39
Kurant prosjekt dette :)

men hva er så spesielt med at listverket kommeri fra ei vogn?

Volvo-Power
02/11/10, 22:41
Kurant prosjekt dette :)

men hva er så spesielt med at listverket kommeri fra ei vogn?

heh, er ikke mer spessielt enn at det var komplett fra vogn som var med.. altså de 2 bakerste listene var også dær.... vet ikke hva tidligere eier hadde planer med de, men de passer iallefall ikke på sedan. dører er likt..

The Rev
02/11/10, 22:44
Merce!

Terje1
02/11/10, 22:51
heh, er ikke mer spessielt enn at det var komplett fra vogn som var med.. altså de 2 bakerste listene var også dær.... vet ikke hva tidligere eier hadde planer med de, men de passer iallefall ikke på sedan. dører er likt..

Passer kanskje dårlig de listene imot lykta mest trolig?

om rett skal være rett så burde jo de vognlistene sitte på.

ellers mangler jo chromelista på bakskjermen..:)


ang motor så må jeg stemme for det nasjonalsosialistiske alternativet..høres så mye bedre ut enn nazi:D

Luigi
03/11/10, 01:02
taktrekket mitt henger nøyakti på samme plassen :p har også hadd tanken på en sprøyte med lim i :p
fin bil da!

Volvo-Power
03/11/10, 12:09
Passer kanskje dårlig de listene imot lykta mest trolig?

om rett skal være rett så burde jo de vognlistene sitte på.

ellers mangler jo chromelista på bakskjermen..:)


ang motor så må jeg stemme for det nasjonalsosialistiske alternativet..høres så mye bedre ut enn nazi:D

ja.. de bakerste som skal stå på vogn passer ikke overhodet på sedan. men fangeren har jo samme chormelist, så den vill jo uansett gå på siden frammover mot dørene.

du mener rødblokk ja?

har mest lyst på 300td, men med tanke på videre salg og eventuell gokjenning, samt minst arbeid, så er vell ei rødblokk det enkleste å greieste valget..

denne bilen med f.eks m90 og 16v med lh2.4 ville være kurant å selge vill jeg tro..

Wrasko
03/11/10, 13:47
Er det sååå mye moment i dieselen da? Dvs over 310nm?

Ellers er det vel lett å godkjenne.. Men kanskje ikke sååå ettertraktet på salgsmarkedet...

Volvo-Power
03/11/10, 15:52
Er det sååå mye moment i dieselen da? Dvs over 310nm?

Ellers er det vel lett å godkjenne.. Men kanskje ikke sååå ettertraktet på salgsmarkedet...

ikke originalt nei, men etter trimming er det laangt over.. vi får se hva som faller for valget, men det frister..

kermitt
03/11/10, 16:20
er da vel mulig å trimme med motoren i bilen!? :p

T90
03/11/10, 16:24
Grei bil dette:)
Gå førr 300 TD motoren med stor snurre på!

Volvo-Power
03/11/10, 17:02
er da vel mulig å trimme med motoren i bilen!? :p

litt mer arbeid mtp bytting av finlandspumpa, men fullt mulig:) gjort samme prosedyre i en G, så må vell få det till i en volvo å, om det blir dette valget:)


Grei bil dette:)
Gå førr 300 TD motoren med stor snurre på!

blir vell å beholde kkk24, eller sette på en hx35 eller hx40 fra "delelageret" :)

Fighter
07/11/10, 23:29
Definitivt mercemotor med større turbo:) HX35en funker fint.

Næssen
08/11/10, 00:02
jeg stemmer også for mercemotor, tror det hadde blitt gromt:D

Volvo-Power
07/12/10, 22:36
til manges fortvilelse, så ble det verken v8 eller 300td.
vaglet falt på en motor jeg alltid har hatt sansen for, og er original volvo.

dermed blir det nokk b234f.

satser på at motoren kommer til jul/nyåret, da den skal kjøpes i sverige.

det blir med det samme bygd om til manuell.


har idag brukt en tilnermet grei sum på ledningsnett..
etter litt fram å tilbake falt den endelige summer på 100,-

her er bildet av nettet, som de fleste kjenner til:

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/483.jpg
lh2.4 fra 240. med alt av følere å målere, sett bort fra dyser å ødp. dette har jeg jo liggende, så ingen fare.

016lmm selges 2,5"