PDA

Vis full versjon : Skifte glass på bakluke 855...



Assi1979
03/10/10, 18:20
Klarte knuse denne da jeg skulle ta av lista unde ruta .-)
har liggende annen luke med rute/glass. kan man skifte dette selv eller må man til bilglass-verksted?
(Volvo 850 t5 1996 st vogn)
På forhånd takk for svar

R-M-I
03/10/10, 19:32
OOh...Fjernet den listen selv i går :P
Hvordan greide du å knuse ruta? Skrujern, kniv el. som skrapte mot rutekanten?

Jeg brukte selv en tynn nebbtang til å bøye "metallet" bak ruten forsiktig nedover til den "slapp ruta".. gikk heldigvis fint.. selv om jeg stresset litt med de siste 10cm på enden av ruta der...

Uansett bør vel du vel få byttet ruta på et glassverksted.. bakruta er vel limt? Eller tar jeg fullstendig feil nå?

Assi1979
03/10/10, 19:40
Ja, var uforsiktig og vippet det lille flattjernet feil vei....Tragisk...

R-M-I
03/10/10, 19:58
Meget meget kjip sak :P
Send en pm til "morgis" eller noe...han later til å ha skrudd fra hverandre en del 855'er rundtom... pluss at det ser ut til at store deler av dagen hans går med til vccn.no..
Er nok sikkert noen her inne som kan svare deg med sikkerhet.

Assi1979
04/10/10, 08:15
Meget meget kjip sak :P
Send en pm til "morgis" eller noe...han later til å ha skrudd fra hverandre en del 855'er rundtom... pluss at det ser ut til at store deler av dagen hans går med til vccn.no..
Er nok sikkert noen her inne som kan svare deg med sikkerhet.

Takk for tips :-)

Christian
04/10/10, 08:17
Ruta er limt så det burde gjøres av noen som kan det, og ikke minst med garanti for lekkasjer.

F86
04/10/10, 08:33
Litt risky jobb å fjerne denne lista, to dager etter jeg hadde gjort det gikk ruta i småbiter:o

Tore
04/10/10, 09:07
Siden lista er på utsiden er denne skaden skjedd med ytre påvirkning. Dersom du har delkasko/glassforsikring så kan du vel benytte denne til å få fikset dette rimelig hos de som driver med slikt.

Hvis ikke vil jeg nesten tro det kan være rimeligere å få byttet hele bakluka dersom du har en kurrant farge som er lett å finne hos hugger'n?

_tormod_
04/10/10, 09:55
Jeg brukte glassforsikringa på min v70N da bakruta røyk. Bestilte da orginal tonet rute. Byttet den sjøl på jobben, siden vi har utstyret.
Du bør få noen som jobber med bilglass til å ta jobben :) Og bruker du forsikringa så har du sannsynligvis 2000kr i egenandel

Morgis
04/10/10, 10:43
Meget meget kjip sak :P
Send en pm til "morgis" eller noe...han later til å ha skrudd fra hverandre en del 855'er rundtom... pluss at det ser ut til at store deler av dagen hans går med til vccn.no..
Er nok sikkert noen her inne som kan svare deg med sikkerhet.

Hva er vel livet uten vccn ;)

har aldri skiftet ei limt rute før, så kan nok ikke hjelpe stort her...
Men vet at det er viktig selve luken ikke står i spenn når ruten limes.. da kan den etter kort tid eksplodere...