PDA

Vis full versjon : Fusker når jeg setter på powerfilter



Andreas750
03/10/10, 13:47
Når jeg prøvde å sette på ett powerfilter på lmm så begynte bilen å fuske litt, gikk veldig lavt på tomgang, virket som den skulle daue..
Hva kan dette være?, syns filteret så litt lite ut, kan det være noe med det?

-Andreas

ChrML
03/10/10, 13:52
Problemet er at luftfilteret lager turbulens i lufta som passerer LMM-en. Det gjør at den går ureint og fusker (lugger opp og ned med jevn gass, ujevn tomgang osv...). Du kan prøve å sette på en 10-20 cm rett rør bit imellom LMM og luftfilter (så langt som mulig) og se om det hjelper.

Hvis ikke, prøv et annet luftfilter. Men behold rørbiten. Jo rettere luft igjennom LMM, jo reinere går bilen. Evt sett på originale filterboksen igjen og kjøp highflow innsatsfilter. Det er ofte en mye bedre løsning som gir mer effekt fordi du slipper at filteret suger varmluft. Ofte taper man effekt ved å sette på powerfilter pga det.

kjellt
03/10/10, 18:16
Når jeg prøvde å sette på ett powerfilter på lmm så begynte bilen å fuske litt, gikk veldig lavt på tomgang, virket som den skulle daue..
Hva kan dette være?, syns filteret så litt lite ut, kan det være noe med det?

-Andreas

Biltema filter?

Andreas750
03/10/10, 20:53
Biltema filter?

Tror ikke det er biltema filter nei..
Men skal prøve som ChrML sier å sette på en liten slange:)

asdf
03/10/10, 21:26
Spesielt fenomen dette. Har kjørt med åpent filter rett på massemåler på mange forskjellige biler, og aldri hatt problemer med denne turbulensen dere plages med. Mulig jeg har flaks da.

ChrML
03/10/10, 21:31
Spesielt fenomen dette. Har kjørt med åpent filter rett på massemåler på mange forskjellige biler, og aldri hatt problemer med denne turbulensen dere plages med. Mulig jeg har flaks da.
Veldig avhengig av åssen filter det er. Jeg kjørte med et billig Torshov filter en stund rett på LMM og det funka greit. Prøv å start opp uten filter med LMM rett i friluft. Da går den ikke veldig reint. Har hørt om andre typer powerfilter som funker dårlig rett på LMM. Anbefales nok å ha rett rør foran uansett, eller bare bruke originale filterboksen.