PDA

Vis full versjon : UNIK SJANSE!!! 1993 Volvo 240SE



Revell
03/10/10, 13:35
Dette er en UNIK SJANSE. bilen er en 1eiers bil har rullet 32.000km ikke rust interiør som nytt. ingen skader i lakken. Meget pen bil selges hbo 60.000kr Men her er det mange bud inne. Står i Hønefoss

Må sees
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24709440

PS: bilen selges ikke til personer under 25år selges helst til Volvo entusiast. Dette er nok norges peneste 240.

(Lagt ut på VCCN med godkjenning fra eier av bil)

andersg
03/10/10, 19:37
Artig at jeg ikke får kjøpe denne, samme hvor dyktig entusiast jeg enn måtte være. :) Bare en tanke.

Øyvind G
03/10/10, 19:47
Dette er en UNIK SJANSE. bilen er en 1eiers bil har rullet 32.000km ikke rust interiør som nytt. ingen skader i lakken. Meget pen bil selges hbo 60.000kr Men her er det mange bud inne. Står i Hønefoss

Må sees
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24709440

PS: bilen selges ikke til personer under 25år selges helst til Volvo entusiast. Dette er nok norges peneste 240.

(Lagt ut på VCCN med godkjenning fra eier av bil)

latterlig. så hvis jeg ville kjøpt bilen og hadde pengene, så kunne jeg ikke kjøpt bilen pga jeg er 24år? (har ikke planer om å kjøpe bil nå, men bruker dette som eksempel)

virker ikke som om han er veldig intressert i å selge da han heller ikke har skrivi noe om bilen. bare kryssa av o boksene nedover av åssen utstyr som det er i bilen.

mener ikke å rakke ned på noen, men anonsen bør oppgraderes litt. og "kravet" om alder bør sees litt imellom fingra. man kan være en ordentlig og ryddig person selv om man er under 25 år. og man kan være en person som ikke tar vare på tingene sine i det heletatt og være over 25 år.

men lykke til med salget

The Sven
03/10/10, 20:13
Samme hvor diskriminerende det kan være så står vel selger fritt til å selge til den han ønsker. Har ringt på noen leiligheter når jeg skulle skaffe meg bosted i forbindelse med skole der de i annonsene ønsket voksne leietakere, de som jeg fikk sjansen til å møte hos ville gjerne leie ut til meg, men det var også de som bare la på når jeg sa jeg var 25 år. Er ganske irriterende, men slik er livet.

Revell
04/10/10, 14:16
grunnen er att faren til hun som står som selger er mange og 80 år og hadde det ønske da han hadde sett mange av ungdommen "ødlegge" de oppgjennom. og det ville ikke han skulle skje med bilen sin

Bud på bilen var visst 75k

boman
04/10/10, 15:06
Er mange under 25 som ødelegger og ikke tar vare på biler, i dette tilfellet er det jo i mange øyne snakk om "bare en gammal bil". Men det fins nok like mange over 25 som har samme holdning.
Men klart, er vanskelig å bedømme en 18åring med ferskt førerkort om han vil holde bilen pen eller ikke, da er det kanskje lettere å bedømme om en 30 åring vil holde den fin.

Seriøst? Har han fått et bud på 75?

gaupe
04/10/10, 15:23
Bud på bilen var visst 75k

Grei pris det, på ein bil som kosta ny rundt 220?

Den mørkeblå classicen min, men diffsperre, kosta ny i 92, 229, men då har den 20 hk meir, som sikkert ga litt avgifter. Den lyseblå kosta sikkert 250, men den var drosjeregistrert.

Kodja
04/10/10, 16:14
Er mange under 25 som ødelegger og ikke tar vare på biler, i dette tilfellet er det jo i mange øyne snakk om "bare en gammal bil". Men det fins nok like mange over 25 som har samme holdning.
Men klart, er vanskelig å bedømme en 18åring med ferskt førerkort om han vil holde bilen pen eller ikke, da er det kanskje lettere å bedømme om en 30 åring vil holde den fin.

Seriøst? Har han fått et bud på 75?

og så er sannsynligheten for at en på 18 klarer å tøffe seg for den lokale bimbon ekstra høy med resultat at bilen flyr i grøfta! en på 25+ vet hvordan bilen skal kunne holdes på veien samtidig som han gjør akkurat det :p hehe

volvoRsport
04/10/10, 16:22
Tror ikke en med ferskt førerkort og intensjoner om å "bruke opp" bilen vurderer en såpass dyr 240 uansett.

The Sven
04/10/10, 16:32
Jeg, som nå er 25, vet iallfall av en drøss på min alder som tidligere har kjøpt strøkne biler som de har forgudet og sverget å tatt vanvittig bra vare på, på en eller annen måte klarer allikevel nesten alle disse å i beste fall vanskjøtte bilen, enten det er pga økonomi, uforsiktighet, eller skjødesløs kjøring med tilhørende ulykker. Det er bare å innse det, vårkåt ungdom og bil får sjelden varige forhold.

I tillegg: hvor mange i alderen 18-25 kjøper en 240 for å ha den som finværsbil på søndag og har den ellers stående i varm garasje? Hvis det han er ute etter er at bilen skal bli tatt vare på som et museumseksemplar har jeg ikke noe problem med å se logikken i at han kun vil selge til "voksne" mennesker.

EDIT: Bare så det er sagt så spiller det ingen stor rolle for meg hvem som kjøper bilen, jeg ville bare komme med et innspill fra selgers "side".

boman
04/10/10, 16:44
Tror ikke en med ferskt førerkort og intensjoner om å "bruke opp" bilen vurderer en såpass dyr 240 uansett.

Nei, men det vet ikke selgeren.
Hadde jeg hatt pengene og muligheten til å oppbevare den bra nok om vinteren hadde jeg vurdert å kjøpe en 240 til den prisen, selv om jeg bare er 19 år, og bare brukt den på fine sommerdager.

gaupe
04/10/10, 16:46
Nei, men det vet ikke selgeren.
Hadde jeg hatt pengene og muligheten til å oppbevare den bra nok om vinteren hadde jeg vurdert å kjøpe en 240 til den prisen, selv om jeg bare er 19 år, og bare brukt den på fine sommerdager.

Jau, seljaren veit jo det, han har jo vore under 25 år, han også ;)

Revell
04/10/10, 20:58
ja for ca 60år siden:p Nå er det visst full budrunde på bilen:eek: er nysgjerrig på hva den havner på tilslutt:rolleyes:

Runar
05/10/10, 08:59
Hadde glatt gitt 80.000 for den hadde jeg hatt de 80.000.
Finnes ikke mange av slike med så lav km stand.

Øyvind G
06/10/10, 21:27
da får jeg bare glede meg til 24/4-2011 (da blir jeg 25) da, så jeg også kan kjøre normalt + ta vare på bilene mine :P

lav KM eller ikke. 80 000 er mye penger for en gammel bil. at en bil har lav km betyr heller ikke at det er verdens beste bil. men denne bilen her ser jo veldig bra ut. hadde det hvert min, så hadde jeg nok sagt solgt når jeg hadde hatt budet på 75 000 kr :)

en bil har faktisk bare godt av å bli brukt. det som er viktig er vask og vedlikehold!

gaupe
06/10/10, 21:37
en bil har faktisk bare godt av å bli brukt. det som er viktig er vask og vedlikehold!

Det er litt både og, falsar opnar seg med bruk på desse bilane, så trekk skiten og saltet inn....

242
06/10/10, 21:54
Har kjøpt 3 stk " 1 eiers" biler med lav km. Skal jeg aldri gjøre igjen ;) Alt ryker med en gang den får nytt kjøremønster. Kjøper heller taxi som er påkoste, denne har vell ikke byttet en ting .

Revell
07/10/10, 07:46
Denna hadde en Sverigetur for kun 2 uker siden Batteriet er nytt og olje er byttet

Revell
07/10/10, 07:47
Har kjøpt 3 stk " 1 eiers" biler med lav km. Skal jeg aldri gjøre igjen ;) Alt ryker med en gang den får nytt kjøremønster. Kjøper heller taxi som er påkoste, denne har vell ikke byttet en ting .for deg som ønsker Taxi står en meget påkostet 240 på finn nå til 40.000kr den har gått 400.000km;)

Kjetil
11/10/10, 12:57
For dere som ønsker 240 med lav km stand så er det bare si ifra. Speedometeret går ann å skru tilbake. Å det med at 18 åringer ikke tar vare på bilene sine kommer ann på person til person. Jeg har tatt bedre vare på mine biler enn mange som er mye eldre enn meg, å det fra jeg var 17år..

Hvor mye ble denne bilen solgt for?

Revell
11/10/10, 15:12
For dere som ønsker 240 med lav km stand så er det bare si ifra. Speedometeret går ann å skru tilbake. Å det med at 18 åringer ikke tar vare på bilene sine kommer ann på person til person. Jeg har tatt bedre vare på mine biler enn mange som er mye eldre enn meg, å det fra jeg var 17år..

Hvor mye ble denne bilen solgt for?

Aner ikke hvor mye den gikk for vet heller ikke om de solgte den enda. Tror ikke att en 80år gammel mann har skrudd tilbake speedometeret altså;)

The Sven
11/10/10, 23:05
Jeg har tatt bedre vare på mine biler enn mange som er mye eldre enn meg, å det fra jeg var 17år..

Og antakelig enda flere som var like gamle som deg. Selv om det finnes unntak er det fortsatt større sjanse for at den over 25 tar best vare på bilen enn han under rent statistisk sett. Men nå skal jeg ikke krangle mer på det;)

242
11/10/10, 23:14
for deg som ønsker Taxi står en meget påkostet 240 på finn nå til 40.000kr den har gått 400.000km;)

Kjøpte en utroligt bra 945 , 96 model. Med skinn, Fk motor, uten bulker,
fult service hefte, krok, 17" tommere med nye dekk, nye vinterdekk.
Byttet automatkasse, på 270tkm.
Bilen er utroligt kompakt og finnes ikke slakke i en foring under totalsjekk på volvoverksted. Et Utroligt godt kjøp sa di , sjeldent å se en så strøken bil. 18500kr .
Km stand, 434500km. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D