PDA

Vis full versjon : Problemer med start å gange. B230FB



SirKim
03/10/10, 12:35
Ja, da begynner jeg å bli ganske tom for ide`r, å søker derfor råd her hos dere.

Kjøpte en 91 modell 940 for en liten stund sia etter den kjente krasjen.

Bilen startet å gikk "fint". Litt vanskelig å dra ut på turtall, men gikk no hvertfall. Det som var viktig. Etter en liten stund har bare problemene ballet på seg. Først gikk starter`en. Så fikk jeg bytta den. Helt greit det. Så etter en ukes tid begynner den å bli tungstarta. til slutt får jeg ikke start på den. Fikk ikke nok bensin. Skrudde ut 2 plugger, å spylte ned en liten dash bensin, å skrudde til igjen, å da starta den. Fortsatte litt sånn før jeg kjøpte meg en trykkbryter på biltema, å så la jeg opp egen strømkrets inn til kaldstart-dysa. (har kaldstartdyse på denne. Er 91 modell) Så kunne jeg bare trykke på bryteren 1 sekund for så å starte. Helt greit tenker jeg for bilen skal bare leve ut året alikavel. Så stoppa bilen helt en dag. Måtte bytte plugger å den fyra med en gang. Så gikk det en ukes tid igjen, å så var det totalstopp igjen. Misstenkte bensinfilteret. Bytta dette samt pumpe fra den røde turbo`n. Gikk som et skudd! Ble plutselig glad i turtall å alt så ut til å være i orden igjen! Trodde jeg. Så gikk det 3 dager, å bilen ble dau igjen på turtall. Misstenkte at det var dritt i tanken. Holdt på med denne knappen igjen for å få start fram til jeg tok ned tanken for litt sia å rensa den (Var ikke noe dritt i tanken). Men så at filteret foran pumpa i tanken var sugd seg foran pumpa, å det var dårlig jording til pumpa bak. Fiksa disse 2 feila å håpa på at det var dette som var årsaken denne gangen. Etter å ha montert alt sammen igjen fikk vi start etter å ha kjinna en del på den. Å når den kom gikk den så fint, helt rolig på tomgang, å bilen så ut til å være feilfri! trodde jeg. Etter å ha stått på tomgang i 7-8 minutter mens jeg rydda inn verktøy osv, stoppa bilen å det ble en helvete uten like å få start på den igjen! Måtte holde inne knappen for at den skulle gå!

Fikk en kompis så til å komme opp med hjerner å dyser. Etter at vi bytta hjerner, å ingenting hjalp, satt vi inn nye dyser! Å den fyra! Gikk helt perfekt! Sto på tomgang uten stopp over lengere tid. Så prøvde vi å stoppe å starte motor igjen flere ganger for å se om den begynte å tulle. Det gjorde den ikke. Starta helt fint å ikke noe problem. Så slo vi av motoren, rydda inn verktøyet å gikk inn for å ta en kaffe før vi skulle ut å prøvekjøre den. Når vi kom ut å starta den igjen, så gikk den jævli ureint, fuska, å kom 2 meter ut av gården før den døde helt! Måtte holde inne denne knappen igjen for at den skulle klare å hoste seg inn i gården igjen. Etter å ha søkt litt frem, ser det ut til at dysene ikke åpner nå. Ble ikke noe forskjell når vi kobla de ut å brukte knappen. Har hatt ute elnettet i motor-rom, å feilsøkt. Alle kabler er hele. Misstenker noe brudd eller lignende på el-nettet inni bilen.


Noen andre som kan ha noen ide`er ?

Det som har blitt byttet er:

*Tenningsmodul
* Plugger
* Pluggledninger
* Rotor+fordelerlokk
* Coil
* Filter under bilen samt filter i tanken
* LMM
* Banke-sensor


Har også brukt feilkode-boksen, å det ligger ingen feilkoder inne..


Det er det jeg kommer på i farta.

noen ide`er ??
Begynner å se litt mørkt på detta :/

SirKim
03/10/10, 20:01
ingen som vet noe?
Dette haster litt :/

tennpluggen
04/10/10, 08:29
sjekket om det kommer bensin ut av dyse galeriet?
evnt blåse ren bensin slangene.
er det bra med jording på motoren? å jordinga til dysene?
ofte at det blir dårlig kontakt med jordinga til motoren å da vil ikke dysene åpne :)

gull pilen
05/10/10, 07:36
lekker vel ikke noe olje inn i fordeler lokket??
dårlig kontakt på svinghjulsgiver?
dårlig jording på dyser?

SirKim
06/10/10, 14:18
Ser ut til at feilen er funnet nå.
Kortsluttning på ledningsnettet i motor-rom. På ledningene som går til dysene.

Alle jordingspunkter er gått gjennom, svinghjuls-sensor er forsøkt byttet osv osv.
Men håper iallefall nå på at det kun er den kortsluttninga som har all feil. At det ikke ligger flere leifer rundt om (Noe jeg absolutt ikke skal se bort ifra når det gjelder den bilen der!)