PDA

Vis full versjon : bilstein club sport til 240



zblade
18/01/10, 21:16
skal sette bilstein clubsport til 240 på min 940. da vet jeg at man mpå presse ut nedre foringa og sette inn den til 940. men er det noen som vet hvor stor diameter den er på 940?

TeamBørnOut
18/01/10, 21:32
clubsport til 240 er mykt i 940. bilen er mye tyngre forran.
Vi pleier bare dreie ny hylse å tre under dempern til den får riktig høyde.
Men du må bygge ned endeledd å bærekuler for å få det til å bli bra med så lav bil som du må ha med de demperne.
ellers får du samme kjøreegenskaper som resten av volvoene i spydeberg (som ikke er noe å skryte av :P bila ligger bedre på veien orginalt haha)

Refinement!
19/01/10, 00:11
[QUOTE=TeamBørnOut;13481]clubsport til 240 er mykt i 940. bilen er mye tyngre forran.
[QUOTE]

Min erfaring er at 240 clubsport er ubrukelig stivt på 940 til daglig bruk.

Rart hvor forskjellig to personer kan oppfatte samme ting, egentlig:confused:

TeamBørnOut
19/01/10, 00:26
da har du ikke prøvd rally til 940 ;)

zblade
19/01/10, 11:49
ok. så er en del jobb men å bytte til de demperne. lettere å kjøpe coilovers eller noe? det blir vel bedre også?

microplex
19/01/10, 11:51
ok. så er en del jobb men å bytte til de demperne. lettere å kjøpe coilovers eller noe? det blir vel bedre også?

+ 3 ganger så dyrt

TeamBørnOut
19/01/10, 14:12
coilovers er ikke bedre en den demperen som sitter i den :)
Om produsenten har montert biltema dempere eller noe annet vræl i den så er du like langt.

Joakim-G_R
19/01/10, 20:26
Coilover, er bare benevnelsen på hvordan demper og fjør er "bygd opp", kan bruke orginale oljedempere i coilovers også.

Bilstein er fint, rally er lange dempere. Racing, ClubSport og Sprint er korte dempere.

Husk at det også er feil å bruke stive dempere og slappe fjører, og det er feil å bruke stive dempere for å ta all krengning. Må/burde også suplere med nye hardere foringer og større stabstag/krengningshemmere, for å få bra resultat.

Og som TBO nevner, du må ha spacere på styrestag og bærekule/bærearm.