PDA

Vis full versjon : Montere sentrallås 240



Sniffy
03/10/10, 03:31
Hei godt folk ! :)

Sitter og undrer over og montere sentrallås på svensken min.

Men vil forhøre meg litt om di mange forskjellige typene universale sentrallåser som eksisterer der ute, og hva som vil være enklest for meg og montere.

Har utdanning som elektriker både på svak og sterkstrøm så det elektriske skal ikke være noe problem, og har gode sveise kunnskaper i tillegg, så det burde ikke være ett problem og få montert så lenge man ikke må være rakettforsker for og få det sammen :o

Men, jeg ser for meg at sentrallåsen fungerer slik att det bare står en vaier som skyver opp låsen, men har da ingen innsyn i dette, da sentrallås ikke er noe jeg har holdt på med, derfor jeg spør her :)

Noen krav:
Ser helst og slippe og måtte bytte låser osv.
Skal helst være slik at om jeg stikker nøkkelen i f.eks. førerdøra og låser opp så låser hele bilen seg opp.
Vil ha fjærnkontroll til sentrallåsen og.
Ellers kunne jeg tenke meg en funksjon som gjør slik at f.eks. kupelyset skrur seg på i det jeg låser opp bilen, altså bare en + utgang som aktiveres i det jeg trykker på "lås opp".
Vil ha til alle dører samt bagasje rom.

Spiller ingen rolle om jeg må ha deler fra 5 forskjellige produsenter for og få dette slik jeg vil ha det, bare så lenge det følger med en instruksjon som forteller meg hva som skal inn hvor(styrestrøm, samt + og - tenker jeg da på) :p

VolvoMan
12/10/10, 15:37
Dette funger meget bra..
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4349421722&n=-1712886988&pn=-1712886987

- Du trenger ikke bytte dørlåser
- Dette åpner alle døre fra førerdør og pas. dør
- Skal du låse opp en 5 dør trenger du en ekstra lås motor
- Fjernkontroll med GOD rekkevidde

Broderen kjøpte bare styre boksen til dette, som jeg monter i hans 240, den originale sentralåsen har ikke motor i førerdøren, så det måtte monteres. Dette er enkelt å koble opp..

Sniffy
12/10/10, 22:10
Høres nesten for godt ut til og være sant, men vist du sier det så :)

Vil gjærne ha en til bagasjerommet og, men den trenger ikke og være slik att den åpner hele bilen, hvordan blir det med dette, er det bare plug&play vist jeg kjøper en motor til?

Solbekk
13/10/10, 02:52
Jeg kjøpte meg et slikt universielt sentrallås kit, og på min 740 så hadde ihvertfall ikke frontdørene nok plass til å montere driverene. Må nok gå over til originale drivere :(

Sniffy
13/10/10, 16:13
Litt modding må man vell påregne når det er ett universal kit :)

VolvoMan
15/10/10, 03:48
Høres nesten for godt ut til og være sant, men vist du sier det så :)

Vil gjærne ha en til bagasjerommet og, men den trenger ikke og være slik att den åpner hele bilen, hvordan blir det med dette, er det bare plug&play vist jeg kjøper en motor til?

er 2 ledninger på de ekstra motoren, de kobles bare sammen med ledning til f.eks bakdørene

angerman
26/10/10, 14:23
jeg kjøpte komplett sentrallås sett fra bcb for noen år siden. ga vel 1000kr for 5 dører. alt en trengte. veldig greit og montere.