PDA

Vis full versjon : R-M-I -> Volvo 855



Sider : 1 [2]

R-M-I
07/03/15, 20:40
Jeg kjøpte kina-leds.. Meen, de blinker og styrer på av og til de også.. Så blir et bytte til. Å hive av dashen har blitt en RASK operasjon etter å ha demontert og montert noen ganger :)

Lyktene mine er originale lykter uten noe mods i det hele tatt :P skapelig klarglass til våre finnes vel ikke så vidt jeg vet.

Jeg skal få ut noe bilder i løpet av morgendagen av det som er gjort i det siste :)

Fikk lagt vinyl på listene langs frontruten for en stund siden, ble greit resultat og helt klart et løft fra de flassen som var der fra før.

I tillegg fikk jeg i dag diagnose-kabel + software opp å gå til pre 1999 740/940/850/v70 :) så er det bare å ta kontakt om det skulle trengs avlesning av koder :)

Luddemann
10/03/15, 21:17
Ja kinaLED's er noe dritt! Jeg har prøvd en million forskjellige "blå" pærer som viser seg å være turkis, lyseblå og alt mulig når man setter de i... og vanlige LED BLÅ er forlange til speedometeret, så de går ikke nei.... :-/ Skal ikke været lett... Så jeg har tatt ut og inn den grenen 1000 ganger jeg og :P Møkk lei det, men jeg SKAL ha blåfarge der!! =)

Hva og hvordan ser dette vinyl-greiene dine ut? =) Kansje dette er noe jeg bør gjøre =)
Ka skal du med diagnosekabel egentlig? Har du tekniske problemer? =)

Øygard
10/03/15, 21:37
Kanskje blå perelakk på glødeperene er beste måten å få blått lys i dashbordet på

R-M-I
11/03/15, 08:55
Her er de listene jeg folierte:

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/485.jpg (http://s245.photobucket.com/user/R-M-I/media/5943F15B-0BEF-48E2-A56E-F698E46572D0_zpsoqgsxrmm.jpg.html)

De var såpass flasset og stygge at eneste alternativ til fiks ville være lakk\plastidip eller folie, som jeg uansett hadde liggende. Da valgte jeg folie, siden jeg ikke vil styre med maskering av gummien på siden av listene osv.
Ble i allefall bedre enn ren alu\flasset lakk som var der fra før.


Og her er bilde av fronten på bilen som den står akkurat nå:
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/486.jpg (http://s245.photobucket.com/user/R-M-I/media/265B413C-3259-4C15-B4C7-7C89765F7D8F_zpsz4es82w8.jpg.html)

Bilder tatt med skapelig kamera får komme når tiden strekker til og været er bra :)

240racing
11/03/15, 10:26
Du kan også bruke lister fra V70, de passer rett på og ser bedre ut. Har 3-4 sett her om du skulle få lyst på det :)

R-M-I
11/03/15, 10:38
Så er det å evt. få fraktet disse avgårde over halve landet i ett stykke da :) De er jo rimelig lange og bøyes ganske lett.

240racing
11/03/15, 11:16
Det er sant, går opp til takrailsene. men kan feste dem til en planke og pakke inn, har gjort det flere ganger før:)Stikke innom ett byggevarehus etter noe f.eks.

R-M-I
11/03/15, 11:20
Problemet er "bøyen" oppe ved toppen av frontruta. Om du har et sett i bra stand, kan jeg alltids være interessert om jeg får de billig nok :)

240racing
11/03/15, 11:26
Har som sagt flere sett. og ser for meg det skal gå fint. Sendt verre ting før så:) tenkte 200kr for ett sett jeg da + frakten.

R-M-I
14/03/15, 21:42
Nok en kjapp utvendig vask i dag. En runde med surfex-HD, etterfulgt av autofoam i skumkanon. Ble ikke berøringsvask i dag. Måtte bare få av verste dritten.

Tok motorrommet i samme slengen :)

Ellers fikk jeg omsider koblet til ekstralyktene igjen.. Monterte LED parklys i de og koblet ekstralys på langlysene.

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/654.jpg

R-M-I
15/03/15, 22:56
Polerte opp eksos-stussen i dag.. Ble ikke verst, utgangspunktet tatt i betraktning..

http://forum.vccn.no/img-dump/2015/03/800.jpg

R-M-I
16/03/15, 14:00
Da fikk jeg møtt en forum-kollega her og testet diagnoseutstyret mitt på 850'en hans. Så da vet jeg at det fungerer som det skal i allefall :)


SRS feilkode lest av og slettet.
ABS feilkode avlest.
Service-lys resatt.
Great success!

Luddemann
16/03/15, 19:56
Jeg har SRS og ABS lys, som trenger å fikses..... kan jeg låne utstyr av deg =) Så kan jeg jo vise bilen til deg samtidig =)

R-M-I
16/03/15, 22:12
No problemo.. Bare å svinge innom det :) send meg en pm så ordner vi :)

R-M-I
23/06/15, 13:08
Da har ene foringen i bakakslingen min sett seg lei og bestemt seg for å streike fullstendig.. Venstre bakhjul har funnet ut at BMW-vinkel på bakhjulet er fint :/

Så da blir det bytting av begge de indre foringene i bakstillingen innen kort tid.

R-M-I
02/07/15, 07:26
Og da var begge indre foringer i bakstilling byttet og en MYE etterlengtet hjulstillingskontroll foretatt. Kjøreegenskapene på bilen ble mildt sagt radikalt endret :)
Byttet til CREE led's i ryggelys, vasket og kost med bilen litt. Ellers ikke så mye å melde. Bilder kommer igjen ved neste mulighet jeg får for å faktisk ta bildene..

AleksanderK
29/09/15, 19:59
Cree ryggelys er fint :) 16 ganger bedre enn halogen, så det er mulig så se noe med litt sot på rutene.
Heldig at ikke de ytre foringene bak røk hos deg. Det har de på min og da kan man snakke tap av kjøreegenskaper og komfort. Og så er det en dritjobb å få skiftet-.-

Fint om du vil låne meg feilkodeleser en dag :) Har en motorlampe som dukket opp ut av ingensteder.

R-M-I
29/09/15, 23:40
Bare å svinge innom en dag du er forbi :) Jeg har sakene i bilen klar til dyst..

I dag har jeg fått byttet radiator her. Hadde sikkert vert en helt kurant jobb dette om ikke alt satt så INN I H%&$#$% fast hele tiden. Typisk at bolter brekker osv. så man står der og mikker i vei på de trangeste stedene der man ikke en gang kommer til med noe som helst for å f.eks kappe løst :P

R-M-I
01/02/16, 16:30
Da har ting tatt en litt annen vending her.. Clutchen på bilen har sett bedre dager, men virker fortsatt såpass at JEG kan kjøre bilen.. Kona derimot slet litt mer, så "ny" bil ble kjøpt inn..

Da blir det litt andre planer for denne fremover. Og det ser ut til at jeg kommer til å demontere den for alt som er verdt å ta vare på og selge løst, for så å "resirkulere" resten..


Det jeg har plukket så langt: (originale "vanlige" deler er satt på, så bilen er fortsatt komplett.
R-Fanger
Volvo Helios original-felger 16"
US-blink
XC-grill med xc90 skråstag
Originalt tårnstag
2x 12" RF Subber i kasse + forsterkere osv.
Strøm + jord til anlegg + fordelerblokker, kondensator
Signalkabler
Stereoanlegg
Fremre eksos m.kat. + sonde.
Takvinge u.bremselys
Høyttalere front (Pioneer)
V70-baklykter
LEDS i ryggelys

Det som SKAL av:

Tåkelys begge sider med braketter
NBB Ekstralys med braketter \ brytere osv.
Øvre motorfeste polyuretan med brakett
Vinterfelger + vinterdekk
Interiør"folie" alu
Kupèviftemotor
Bakluke.
Frontlykter
Batteri
Bærearmer + stabstag (nye MeyleHD begge sider).
Kupèvifte
Radiator (ny)
Drivaksler





Noen tips til andre ting jeg bør ta ut og ta vare på? Evt. selge videre?

mrstfu
01/02/16, 16:37
Bakluke om den er i god stand, lykter foran og evt V70 baklykter....

R-M-I
14/02/16, 17:02
Det jeg har plukket så langt: (originale "vanlige" deler er satt på, så bilen er fortsatt komplett.
R-Fanger
Volvo Helios original-felger 16"
US-blink
XC-grill med xc90 skråstag
Originalt tårnstag
2x 12" Rockford Fosgate R1 Subber i Bassworks-kasse
Rockford Fosgate Prime 500.1 monoblokk
Rockford Fosgate T400-4 forsterker
Rockford Fosgate 6x9 høyttalere
Strøm + jord til anlegg + fordelerblokker, kondensator
Signalkabler
Stereoanlegg
Fremre eksos m.kat. + sonde.
Takvinge u.bremselys
Høyttalere frontsett 13cm (Pioneer)
V70-baklykter
V70-dørhåndtak + baklukehåndtak
CREE-Led ryggelys
Tåkelys begge sider med braketter
NBB Ekstralys med braketter \ brytere og relè (komplett)
Øvre motorfeste polyuretan med brakett.
Frontlykter
Brytere/knapper
Kjørecomputer med bryter
Høyttalere fra bakdører
Vindusviskermotor med brakett/overføring osv. (ja...en som faktisk virker)
Midtarmlene i skinn med 2x koppholdere
Takvinge uten bremselys med braketter og skruer.
Indre styreledd (nye i eske)
Drivknute(ny i eske)
Meyle-HD stabilisatorstag(nytt i eske)
Kalipper bak (ny)


Det som skal av:

Vinterfelger + vinterdekk
Interiør"folie" alu
Kupèviftemotor
Batteri
Bærearmer + stabstag (nye MeyleHD begge sider).
Kupèvifte
Radiator (ny)

R-M-I
16/03/16, 14:07
Da er bilen sendt til de evige jaktmarker..

THE END.

mrstfu
16/03/16, 15:57
Knus?

R-M-I
17/03/16, 08:44
Knus?

Jess.
Forøvrig veldig greie folk på Norscrap West. Tok av hjul for meg, satte bilen fra seg så jeg kunne skru av det jeg ville ha før bilen går i pressa. Veldig greit og ryddig opplegg.

HansOla
17/03/16, 09:48
Skjeldent at bilopphuggeri er behjelpelige med sånt!

hgnubel
17/03/16, 12:48
De så vel på deg at det var et familiemedlem som gikk bort og ikke en dagligdags jobb :)

R-M-I
18/03/16, 19:41
Satt i allefall pris på at de gadd å gjøre det når de hadde det såpass travelt som de hadde det.

Hev av og satt bilen til side så jeg kunne stå i ro og fred å skru av det jeg skulle beholde.
Var naturlig nok litt trist å kassere bilen etter å hatt den i så mange år. Har uten tvil vert en fantastisk god bil.