PDA

Vis full versjon : Rengjøre grøftelys innvendig



volvo2før
02/10/10, 13:20
Noen som har en bra måte å rengjøre lykteglasset innvendig på grøftelys? Er ganske matte og skitne i kantene..

Solbekk
02/10/10, 13:38
Gjør som jeg gjorde på 940 lyktene mine. Ta av glasset, spyl eller skyll av dem, kanskje puss forsiktig med oppvaskbørste og Zalo, og så en runde i oppvaskmaskin på høy varme med masse såpe. Funka ihvertfall fjell for min del, men vær forsiktig om det er noe som kan lettere ta skade av såpe, varme osv :)

henrik940
02/10/10, 13:40
Vær forresten forsiktig med reflektoren, disse skal du ikke være for tøffe med da det blir lett riper i de.

Madice
02/10/10, 14:23
Vær forresten forsiktig med reflektoren, disse skal du ikke være for tøffe med da det blir lett riper i de.

Det kan jeg skrive under på! Kan verken bruke svamp eller oppvaskkost, selv papir må man være forsiktig med, eller så går det til helvete, det skal jeg love deg!!

volvo2før
03/10/10, 15:02
Takk for info. Men på grøftelysene sitter jo glasset sammen med resten av lykta, er bare selve "hullet" der pæra sitter jeg har mulighet til å komme på innsiden av glasset. .

Madice
03/10/10, 15:28
Du kan jo prøve å skylle med varmtvann et par ganger da.. Hjelper sikkert litt!

volvo2før
04/10/10, 10:45
Du kan jo prøve å skylle med varmtvann et par ganger da.. Hjelper sikkert litt!

Okei :) Hva med å bruke zalo eller neo vaskemiddel, ødelegger ikke reflektorene av den grunn?

Madice
04/10/10, 15:52
Zalo går vel bra ja.. Alt går vel, så lenge det ikke er noen korn eller et eller annet grove greier i:rolleyes:

volvo2før
06/10/10, 12:24
Zalo går vel bra ja.. Alt går vel, så lenge det ikke er noen korn eller et eller annet grove greier i:rolleyes:

Okei, trodde kanskje det kunne bli fare for at det ikke tørket skikkelig etterpå, men dette går altså bra? :)

Madice
06/10/10, 15:16
La de tørke et varmt sted etterpå da vel. Gjerne en dag eller to i vanlig romtemperatur, slik at det tørker skikkelig! Og husk for all del og sette dem "på hodet" slik at eventuelle vannrester renner ut!