PDA

Vis full versjon : Bensinmålertrøbbel



eds
02/10/10, 11:50
Noen som vet hva årsaken til følgende kan være:
Bensinmåleren virker bare av og til. Virker som om hvis jeg slår av og på tenningen så kommer den til slutt. I hvertfall så hender det ofte at den ikke virker ved oppstart, men etter å ha kjørt en stund, så kommer den helt plutselig.

Noen forslag?

Espen Hveding Nordgård
02/10/10, 13:27
Hvordan bil er det?
Bensinmåleren pleier det å være mye problemer med, desverre. Min følger RPM på motoren innimellom og når jeg skur på lysa får jeg full tank osv.

TurboHansen
02/10/10, 13:32
På min 90mod 740 kommer den og går som det passer seg. Kjører alltid med en 5liter i bagasjerommet :D Tok ut instrumenthuset og alt bak der uten å finne feilen så jeg gidder ikke jobbe mer i det :p

PVT
02/10/10, 14:00
feilen her ligger som oftest i armaturet som står i tanken. den delen som er utenfor tanken pleier å korodere og til slutt så detter ledningene av og kommer borti andre ting. hvis du tar en titt under lokket som er innerst mot seteryggen i bagasje rommet kan du fort se om det er der feilen ligger. kan være litt styr med å ta armaturet ut og inn men det skal være fult mulig å få til. så må du bare pusse vekk rusta og lodde på nytt. når du da er ferdig så har du på en god del tektyl så har du løst det problemet for de neste 20 åra :)

her kan du se hvordan det kan se ut og det er da selvforklarende på hvorfor ting ikke fungerer
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/82.jpg

eds
02/10/10, 14:27
feilen her ligger som oftest i armaturet som står i tanken. den delen som er utenfor tanken pleier å korodere og til slutt så detter ledningene av og kommer borti andre ting. hvis du tar en titt under lokket som er innerst mot seteryggen i bagasje rommet kan du fort se om det er der feilen ligger. kan være litt styr med å ta armaturet ut og inn men det skal være fult mulig å få til. så må du bare pusse vekk rusta og lodde på nytt. når du da er ferdig så har du på en god del tektyl så har du løst det problemet for de neste 20 åra :)

her kan du se hvordan det kan se ut og det er da selvforklarende på hvorfor ting ikke fungerer
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/82.jpg

Mange takk! Det må sjekkes ut.

Er forøvrig en 940 - 94 herregårdsvogn jeg har.

Uberhenrik
02/10/10, 14:59
En ting til som er verd å sjekke er jordingen i bagasjerommet

boman
02/10/10, 18:03
Feilen kan jo også ligge i instrumentpanelet. Dette er jo kjent at loddingene bak på der er dårlig.
Hvis du slår litt i speedometeret, endrer måleren seg da?

eds
02/10/10, 19:58
Feilen kan jo også ligge i instrumentpanelet. Dette er jo kjent at loddingene bak på der er dårlig.
Hvis du slår litt i speedometeret, endrer måleren seg da?

Hjelper ingen ting!

boman
02/10/10, 20:00
Da ligger antagelig feilen i armaturen ihvertfall ;)

Wahl
03/10/10, 09:12
Det er standar :) tror en ny koster 2000