PDA

Vis full versjon : Problemer med RTi (og telefon?)



dieseldyret
01/10/10, 19:28
Har begynt å få problemer med min RTI i min -05 V50.

Den finner sjeldnere og sjeldnere GPS signaler. Om jeg velger "aktuell position" i menyen kommer det opp hvor mange satelitter den har kontakt med. Min viser 90% av tiden 0 , men plutselig hopper den til 7 eller 8 etc, altså veldig gode signaler.
Dette gjør at den har problemer (selvfølgelig) med å finne riktig vei, spesielt om man tar en ny vei som ikke er på kartet, da blir det helt baluba for den stakkar.. Om jeg holder meg kun på "gamle" veier, går det som regel greit.
har vært inne på Volvo for software-upgrade, men hjalp ikke. Fikk heller ingen feilkoder på selve dvd-leseren.
Ifølge VIDA var det visstnok en melding på slitte/dårlige plater, som i sin tur gir treg lesing og feil lesing av platen.
Noen som har vært borti noe lignende før?
Vil det hjelpe å brenne en ny kartplate? (Den jeg har pr nå er original Volvo, 2007.1 kart)

Eller har noen vært borti feil på feks antennen, antennefot etc?

Det andre "problemet" er den innebygde telefonen, hvor jeg har ett dual-sim stående i hele tiden.
I den siste tiden har jeg fått mye klager at det er ekko når andre ringer til meg (altså at de i andre enden hører seg selv i ekko).
Kan dette ha noe med nevnte problemer med RTI, eller er det bare generelt dårlig lyd på den innebygde telefonen?
Har dog ingen signalproblemer på GSM nettet ifølge diplayet (godt mottak)

//Fredrik