PDA

Vis full versjon : Koblet Stereo. Ingen liv



vølvo
30/09/10, 18:07
Hei har drivi å koblet opp en stereo spiller i dag, trodde det var ganske enkelt men når det kom til å slå den på skjedde det inget :confused:

På kontakta som skal settes i bak på stereoen var det ganske enkelt å peke ut + og - ettersom de var tjukkere og dem var svart og rød :D

etter å ha kobla detta prøvde jeg å trykke på "på" knappen, men neida ingenting skjedde. trodde det skulle komme fram noe bilde :rolleyes:

har skjekket sikringen bak: ok
er også 12 volt fram til kontakten :D

Lurer på om speller da ikke fungerer`?

Wrasko
30/09/10, 18:08
Den gule da? Skal til strøm den og

vølvo
30/09/10, 18:36
Ja rektig det. Den står det "back up" på.

-på kontakta som sitter i den nye spellern er det 2 ledninger som er tilovers, Den ene er merka med "ACC" og den andre "Remote control".

Da skal sikkert den gule kabelen du snakket om sammen med "ACC" ? :D

Wrasko
30/09/10, 18:36
gul skal til strøm sammen med rød

vølvo
30/09/10, 19:55
Sammen med rød? skal kobles på samme sted?

Legger ut 2 bilder fra ledninger som sitter i nå, og den nye spellerns ledninger :D
Her er de kabla jeg har å koble fra, gul-svart og svart ( + og - ) og den såkalte gule kabelen :D. oh på høyre side er det kabler til høytalere :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/2251.jpg

Her er det kabla som kom med den nye stereoen :) ( BRUKT)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/2252.jpg

vølvo
30/09/10, 19:58
Mener du at jeg rød + og gul skal i samma kontakt?

virker sikkert som er jeg ikke skjønner detta eller noe :) men vil bare væra sikker :D

VolvoR-Sport
30/09/10, 20:06
rød - tennings strøm
gul - 12v batt.

evt koble rød og gul sammen hvis du vil ha mulighet til å slå på spilleren uten at tenninga er på hakk 1..

vølvo
30/09/10, 20:07
oja :D

Hva mener du med tenningstrøm?

Wrasko
30/09/10, 20:10
Tenningsstrøm som i strøm som kommer kun når du har på tenning på bilen.. Dvs nøkkelen på hakk 1... Er ledninger ved tenningslåsen..

vølvo
30/09/10, 20:18
hvorfor skal jeg ta fra begge steda :D ?

visløff
30/09/10, 20:26
den gule skal ha konstant strøm for og lagre innstillinger på spilleren og den andre KAN du ha på trinn 1 på tenninga så du kun får på spilleren med tenninga på, kjekt så du ikke glemmer den bort og den står på når du reiser vekk fra bilen eller noe.

vølvo
30/09/10, 20:38
Hehe akai :)

Noen som vet hva "ACC" står for? Vist på bildet over her :D ?????

visløff
30/09/10, 20:53
det er strømmen til spilleren! er ikke sikker på akuratt hva ACC står for men.

vølvo
30/09/10, 21:05
Men tror jeg har skjønt det :D takker for de som orka å ta seg tia til å skrive å hjelpe en stakkars elektriker :D

Un4Given
02/10/10, 08:13
Den blå ledninga kan du bruke som styrestrøm til elektrisk antenne eller forsterker/aktiv sub. (eller forsåvidt begge deler)

volvo2før
02/10/10, 08:27
den gule skal ha konstant strøm for og lagre innstillinger på spilleren og den andre KAN du ha på trinn 1 på tenninga så du kun får på spilleren med tenninga på, kjekt så du ikke glemmer den bort og den står på når du reiser vekk fra bilen eller noe.


Dette vil si att når instillingene på spilleren ikke blir lagret for hver gang du slår på igjen tenningen, er det den gule ledningen som ikke får konstant strøm fra batteri?

Wrasko
02/10/10, 08:35
korrekt..

For den andre går jo på tenninga.. Sier seg litt selv hva som skjer hvis du fjerner all strøm.. Ting forsvinner :)

todleif
02/10/10, 13:11
Den blå ledninga kan du bruke som styrestrøm til elektrisk antenne eller forsterker/aktiv sub. (eller forsåvidt begge deler)

Den blå er til antenne remote. (er ofte berre spenning ut når radio er på)
Blå/kvit er forsterker remote.

Gul ledning skal til batteri med sikring. Her går hovedstrømmen og denne brukes til lagring av alle innstillinger til spiller.

Rød ledning skal til tenning. Dette er remote til spiller. Dette hindre at spiller er på når tenning er av. (hindrer at batteriet blir tømt)

Un4Given
02/10/10, 18:14
Da denne ble litt feil, så følger det ny post litt under her.

Wrasko
02/10/10, 18:19
Den blå er snakk om signal for elektrisk antenne.. Dvs en som går opp og ned når du slår på og av spilleren.

Til antenne så er det en helt annen type kontakt, som ikke er på en løs ledning

Enten som den på toppen her, eller hunndel

http://transmedia.mystore.no/users/transmedia_mystore_no/images/3012_phonocar_8_541.jpg

Un4Given
02/10/10, 18:28
Den blå er til antenne remote. (er ofte berre spenning ut når radio er på)
Blå/kvit er forsterker remote.


Det betyr vel ikke at det er umulig å bruke den til remote for antenne?
Jeg har kun den ene ledninga, som det står system remote på og den er kun blå. Skal jeg ha signal til antenna mi, så må jeg bruke den.

Nå har jeg riktignok valgt å ikke bruke den til det, siden et eller annet tannhjul i drivverket til antenna tok kveld sist vinter.

At antenneremoten stor sett er aktiv når radiodelen av anlegget er på, er vel en sannhet med modifikasjoner. Det er nemlig grunnen til at tannhjulet tok kveld, som en følge av at antenna gikk hver en bidige gang jeg skrudde av og på tenninga i -30. Og det var orginalanlegget som da hadde stått i bilen siden den var ny i 1990.

Apropos antenne, er det noen som har testet sånn "finneantenne" som nye biler leveres med, på 9-serie sedankarosseri?
Blir det stygt?

Un4Given
02/10/10, 18:40
Den blå er snakk om signal for elektrisk antenne.. Dvs en som går opp og ned når du slår på og av spilleren.

Til antenne så er det en helt annen type kontakt, som ikke er på en løs ledning

Enten som den på toppen her, eller hunndel

http://transmedia.mystore.no/users/transmedia_mystore_no/images/3012_phonocar_8_541.jpg

Om den var til meg, så vet jeg hva en antenneledning er, og har ikke påstått annet.

volvo2før
11/03/11, 19:55
Har ikke fått memory'en på spilleren min til å fungert, og har blitt så lei av å slå på spilleren og så stille den inn etter hver gang jeg starter bilen att jeg nå tok konstant strøm fra batteriet (strømmen til forsterkeren) rett på spilleren, så jeg må slå den av manuelt.

Satte rød ledning fra spiller inn på strømledning fra tenningen og prøvde alle andre ledninger fra spilleren inn på konstant strøm (for å prøve å finne memory-ledningen), men den slo seg aldri på igjen automatisk med tenningen. Hverken gul eller oransje ledning med konstant strøm ville få spilleren til å beholde instillingene. Hva er synderen tro?

Wrasko
11/03/11, 20:25
Gul ledning skal være memory.