PDA

Vis full versjon : Iglebæk Motor _ Kristiansand



Morgis
18/01/10, 12:55
Har handlet en del med Per Svein Iglebæk til volvoene.
Han driver med delesalg til Volvo personbiler, og noe maritimt (penta).
Han har spesialisert seg på 200-700 og 900serien, men skaffer allt av deler til alle volvoene.
Mye originaldeler fra volvo i sverige, og mye fra scantech har jeg lagt merke til.
Han skaffer også brukte deler fra svenskeskroter.

Noe varierende leveringstider dersom det er skaffevarer, så om det er hastevarer, bør man kanskje styre unna.

Kun telefonordre eller oppmøte på lageret hans i Kristiansand.
Svært gode priser på det meste jeg har handlet fra han.

http://www.iglebaek-motor.no/

Morgis
18/01/10, 12:57
Var nedom Per Svein i dag, men lokalene var stengt pga flytting.
Ny adresse er Jegerbergsveien 128, om jeg tydet lappen riktig.

Tinnsoldaten
18/01/10, 16:11
Handlet mye der før. Veldig trivelig kar. Han kunne finne på å ringe kl 22 på kvelden for å spørre om en bestilling, eller bare tipse om at han hadde kommet over deler jeg var på jakt etter. Bra priser også. Men til slutt ble jeg så lei av hans "noe varierende leveringstider" at jeg ga opp hele fyren, og det samme vet jeg om flere andre som har gjort. Betaler heller et par hundrelapper ekstra andre steder for å være trygg på at delene dukker opp når jeg trenger dem. Veldig synd at det er sånn, for Per Svein er både trivelig å ha med å gjøre, og har veldig god peiling.

JørnM_940
18/01/10, 19:09
Hva legger dere i lange leveringstider da? To uker eller et halvår?:p

Morgis
18/01/10, 19:14
lengste jeg ventet var 5måneder på JT eksos, men var nok litt skyldig i det selv også samt leverandøren (JT sverige) tok sommerferie...
Vanligvis har han "smådeler" (pakninger, lykter, foringer) i løpet av 2uker. Men er det større ting (skjermer, girkasser, stoler), har jeg opplevd et par ganger å måtte vente fort en måned.

JørnM_940
18/01/10, 19:18
lengste jeg ventet var 5måneder på JT eksos, men var nok litt skyldig i det selv også samt leverandøren (JT sverige) tok sommerferie...
Vanligvis har han "smådeler" (pakninger, lykter, foringer) i løpet av 2uker. Men er det større ting (skjermer, girkasser, stoler), har jeg opplevd et par ganger å måtte vente fort en måned.

Såpass ja.. Er litt i lengste laget da ja.

Tinnsoldaten
18/01/10, 21:20
Jeg venta vel 3-4 måneder på en kam en gang.
Glemmer aldri den gangen en kompis av meg hadde bestilt en forskjerm. Han begynte å bli utålmodig, og ringte til slutt og hørte hvor det ble av skjermen. Joda, skjermen sto der den, og hadde gjort det en stund også. Men han hadde ingenting å pakke den inn i. Men nå skulle sønnen kjøpe seg ny sofa, så han kom snart med masse papp, og da skulle det bli ordnings!

Festlig når du bare venter på den skjermen for å få levert bilen på lakk!

Sebbe
19/01/10, 21:57
hahaha, kjøpte pakningsett der en gang, pluss at jeg spurte om pris på senkesett og noen dempere, var der inne i godt over en halvtime :P han er glad i å prate...

men hva slags girkasser skaffer han? og til hva slags priser?

Morgis
20/01/10, 08:22
pratesyk til tusen. det er helt sikkert :)
Men ikke rart heller når han sitter der alene hele dagen hver dag.

Han skaffer alle girkasser, såklart hovedsaklig volvo. Gode kontakter med en del skroter i sverige

Sveinung
01/03/10, 12:35
Per Svein er en veldig trivelig kar. Det er ikke noe negativt å si om han. Husk å ta med kontanter :D