PDA

Vis full versjon : Møkka vann kran til 940



saabfaen
30/09/10, 05:34
Hei.

Dreiv å surra litt i mororrommet i dag mens bilen gikk. glemte av den jævla elektriske vifta å denna faen kokte. hørte ikke noa framma der je dreiv men
kom borti en gummiplugg te kupeen å der røyk det tur. flyger rundt å åpner døra å der pumper det tur vann inni

Så tøft at volvo lager noa til varmeapp som ikke tåler 100grader

Så etter mye skriving om tull å ball, så lurer jeg på om noen har en slik kran til 940 liggende?? hehe.

Gidder ikke betale gull for slik møkk så det er sagt

MVH Jokke

88230fk
30/09/10, 06:32
Hei.

Dreiv å surra litt i mororrommet i dag mens bilen gikk. glemte av den jævla elektriske vifta å denna faen kokte. hørte ikke noa framma der je dreiv men
kom borti en gummiplugg te kupeen å der røyk det tur. flyger rundt å åpner døra å der pumper det tur vann inni

Så tøft at volvo lager noa til varmeapp som ikke tåler 100grader

Så etter mye skriving om tull å ball, så lurer jeg på om noen har en slik kran til 940 liggende?? hehe.

Gidder ikke betale gull for slik møkk så det er sagt

MVH Jokke

Bytt til et annet bilmerke du:)

Espen-K
30/09/10, 14:10
Er det eventulet mulig å bruke en slik kran fra annen modell eller bilmerke ?

kermitt
30/09/10, 14:58
740 skal vel ha en lignende kran? eller er jeg på bærtur?

Autosnuskus
30/09/10, 16:31
Hvis du gidder sjekke så koster ikke varmeapparatkran gull akkurat. Mekonomen har til min som er uten AC for 500,-.

Modalen
30/09/10, 17:20
Volvo 940 kan da umulig være den verste bilen å gi et oppkok.

sikkan
30/09/10, 20:50
Har muuuligens til AC på lur om det er det du har.. Brakk krana tvers av på 760 min også. Rakk ikke løsne slangeklemma en gang før jeg sto med halvparten i handa. Den krana er laget av plast type trolldeig på noen årganger.

ChrML
30/09/10, 21:27
Husker ikke hvordan det så ut det der på bil med manuell varmeapparat. Men er vannkrana "i ett" med den plata med de to rørstussene ut i motorrommet? Isåfall koster en ny kran 700 kr hos Volvo. Anbefaler heller det enn å kjøpe en brukt som du mest sannsynlig kommer til å bytte igjen.... og igjen... og igjen.

Autotech
30/09/10, 21:39
Hei.

Dreiv å surra litt i mororrommet i dag mens bilen gikk. glemte av den jævla elektriske vifta å denna faen kokte. hørte ikke noa framma der je dreiv men
kom borti en gummiplugg te kupeen å der røyk det tur. flyger rundt å åpner døra å der pumper det tur vann inni

Så tøft at volvo lager noa til varmeapp som ikke tåler 100grader

Så etter mye skriving om tull å ball, så lurer jeg på om noen har en slik kran til 940 liggende?? hehe.

Gidder ikke betale gull for slik møkk så det er sagt

MVH Jokke

Nå er ikke bilen din akkurat ny lengre heller da....

JørnM_940
30/09/10, 21:52
Uten AC? da er det vel denne du trenger: http://performance-product.no/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=349_363_122&products_id=84136

Espen-K
01/10/10, 09:50
Uten AC? da er det vel denne du trenger: http://performance-product.no/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=349_363_122&products_id=84136

Noen som har testet denne og kan si noe om kvaliteten, trenger den til min også.

Morgis
01/10/10, 11:28
kjøp nytt.. når plastikk blir 20år gammelt, blir det morkent og porøst etter et liv med 10000ganger koking og kjøling..

henrik940
01/10/10, 12:06
Krana koster 600 ny, hos Volvo.

ChrML
01/10/10, 14:23
Noen som har testet denne og kan si noe om kvaliteten, trenger den til min også.
Har hørt at noen ikke-originale kraner begynner å lekke ganske fort. Kan fort bli dyrt å spare de hundrelappene ekstra det koster hos Volvo.

saabfaen
01/10/10, 15:29
Bytt til et annet bilmerke du:)

På grunn av?? hehe

saabfaen
01/10/10, 15:30
Takker for mye vettu svar å ikke vettu. skal se å jeg får til. heia NAV supporter så veit ikke om en har råa til en ny men skal se å en får til :p

Espen-K
01/10/10, 15:58
Har hørt at noen ikke-originale kraner begynner å lekke ganske fort. Kan fort bli dyrt å spare de hundrelappene ekstra det koster hos Volvo.

Om de begynner å lekke pga dårlig kvalitet så er det jo en reklamasjon på varen.
Men er klar over at det kan være kvalitets forskjell på plasten.

ChrML
01/10/10, 17:29
Om de begynner å lekke pga dårlig kvalitet så er det jo en reklamasjon på varen.
Men er klar over at det kan være kvalitets forskjell på plasten.
Yup, men fortsatt mye bry. Man må demontere krana og sende inn for reklamasjon og vente noen uker. Og trenger noe å kjøre med i mellomtiden (forbikobling osv...) og nå begynner det å bli kaldt. Er man heldig får man en ny som er av like dårlig kvalitet. Det er også knotete å montere/demontere dette mer enn man må :).

Espen-K
01/10/10, 18:48
Yup, men fortsatt mye bry. Man må demontere krana og sende inn for reklamasjon og vente noen uker. Og trenger noe å kjøre med i mellomtiden (forbikobling osv...) og nå begynner det å bli kaldt. Er man heldig får man en ny som er av like dårlig kvalitet. Det er også knotete å montere/demontere dette mer enn man må :).

Jo du har et poeng der, men om det kommer mange i retur så vil de vell ikke fortsette å selge varen.
Det er ikke god butikk i å selge varer som en må erstatte pga dårlig kvalitet ofte, da vil de vell heller byttet ut leverandøren.
Men som du sier så er vel originalt det beste, selv om det koster mere.

ChrML
01/10/10, 19:17
Jo du har et poeng der, men om det kommer mange i retur så vil de vell ikke fortsette å selge varen.
Det er ikke god butikk i å selge varer som en må erstatte pga dårlig kvalitet ofte, da vil de vell heller byttet ut leverandøren.
Men som du sier så er vel originalt det beste, selv om det koster mere.
Dessverre selges det mye av dårlig kvalitet. Som butikken vet utmerket godt er dårlig, men selger likevel fordi de fortsatt tjener penger på det :). Godt mulig vannkrana fra BCB er bra, men er godt mulig den er dårlig og.

boman
01/10/10, 19:29
Jeg var ihvertfall ikke i tvil når jeg bytta min - Volvo Original! Er (uten tvil!!)verdt å betale litt mer for å slippe å ligge i en fryktelig vond arbeidsstilling og knote med krana igjen!

saabfaen
01/10/10, 20:01
Jeg var ihvertfall ikke i tvil når jeg bytta min - Volvo Original! Er (uten tvil!!)verdt å betale litt mer for å slippe å ligge i en fryktelig vond arbeidsstilling og knote med krana igjen!

Ja gøtt er det ikke å ligga knekt under der å duppe i frostveske iaf :p hehe

JørnM_940
01/10/10, 23:37
Monterte en slik "billigkran! i en 740 for 2 år siden, tett enda:)

boman
02/10/10, 09:46
Ja gøtt er det ikke å ligga knekt under der å duppe i frostveske iaf :p hehe

Nei det er det ikke .. jeg lå der i mange timer i 10 blå fordi jeg skulle bruke slangene på nytt.. de sitter noe helt forferdelig, så det er bare å kjøpe nye slanger og kappe de gamle i filler. Jobben blir 10 ganger så lett da!